با مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا آشنا شوید

کشور استرالیا مهاجران را از سرتاسر جهان جذب می کند و دلیل خوبی هم دارد! من زندگی در نیم کره جنوبی و کشور استرالیا را دوست دارم. اما در طول سال ها، متوجه شده ام که زندگی در استرالیا معایبی دارد که مردم قبل از نقل مکان به اینجا باید از آنها آگاه باشند. بیش از ده سال پیش وارد استرالیا شدم و همه چیز آنطور که تصور می کردم نبود. من هنوز اینجا هستم، بنابراین بدیهی است که من مزایای بیشتری نسبت به معایب زندگی در استرالیا پیدا کردم. در ادامه با مزایای و معایب مهاجرت به استرالیا بر أساس تجربه من آشنا شوید.

مزایا: انگلیسی زبان اول است

اولین و مهمترین مزیت مهاجرت به استرالیا، زبان انگلیسی است. باتوجه به سیستم آموزشی کشور ما ایران، یادگیری زبان انگلیسی یکی از دروس واجب دوران تحصیل است و به همین دلیل یادگیری این زبان به مراتب آسان تر از سایر زبان ها است. همچنین اگر شما با لهجه ی بریتیش زبان انگلیسی آشنا باشید کارتان به مراتب آسان تر است، چون لهجه ی استرالیایی ها خیلی به بریتیش نزدیک است.

معایب: شما از خانه دور خواهید بود

دوری از خانواده اغلب به عنوان اولین نقطه ضعف مهاجرت در استرالیا ذکر می شود. نه تنها دیدار با خانواده گران است، بلکه دسترسی سریع به آنجا در مواقع اضطراری نیز تقریبا غیرممکن است. سفر به استرالیا و زندگی در این کشور یک مهاجرت کامل است و ایرانیان عموما سالی یکبار بیشتر برای دیدار با خانواده به ایران بازنمی گردند.

مزایا: زندگی در شهرهایی با بالاترین کیفیت در جهان

همیشه حداقل یک شهر استرالیا را در نتایج برتر نظرسنجی بهترین شهرهای جهان بر اساس کیفیت زندگی مشاهده خواهید کرد.

مهاجرت به استرالیا

رتبه بندی کیفیت زندگی Numbeo در سال ۲۰۲۱ پنج شهر استرالیا در بین ۳۰ شهر برتر بود که آدلاید و کانبرا در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند. بریزبن دهم، پرت هجدهم و سیدنی بیست و نهم شد. جالب اینجاست که ملبورن به فهرست برتر راه پیدا نکرد، اگرچه در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی مجله Global Finance در سال ۲۰۲۲ در رتبه پنجم قرار گرفت، جایی که سیدنی در رده ششم قرار گرفت.

معایب: استرالیا یکی از گران ترین کشورهای جهان است

ملبورن و سیدنی هر دو در فهرست ۲۰ شهر گران قیمت جهان در فهرست جهانی هزینه زندگی ۲۰۲۱ که توسط واحد اطلاعات اکونومیست تهیه شده است، نامبرده شده اند. حتی بالاتر از لندن قرار گرفتند، اما ارزان تر از نیویورک و لس آنجلس در لیست قرار گرفته اند.

چیزی که وقتی برای اولین بار به استرالیا نقل مکان کردم من را شوکه کرد اجاره خانه بود. من حتی فکر می کردم اجاره هفتگی اجاره ماهانه است! متأسفانه مسکن در تمام شهرهای بزرگ استرالیا یک مشکل رو به افزایش است و تورم، هزینه‌های زندگی و صورت‌حساب‌ها را افزایش داده است.

مزایا: نرخ بیکاری کم و حقوق ها بالا

از نرخ پایین بیکاری استرالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی خوشحال خواهید شد. بسیاری می گویند که اگر در استرالیا شغلی می خواهید، آن را پیدا خواهید کرد.

اگر شغلی شما را جذب نکند، احتمالاً از دستمزد آن خوشحال خواهید شد. حداقل دستمزد در استرالیا هزینه های اولیه سبک زندگی را پوشش می دهد. کارگران به انعام تکیه نمی کنند. بنابراین مشاغل سطح ابتدایی لزوماً به این معنی نیست که شما برای گذراندن زندگی خود دچار مشکل خواهید شد. سایت www.uniquevisa.net  اطلاعات کاملی در این زمینه به شما می دهد.

معایب: پیدا کردن اولین شغل همیشه سخت است

هنگامی که به استرالیا می‌رسید، با توجه به وضعیت ویزای شما اغلب زمانی که به دنبال شغل رویایی خود می‌گردید دشوار خواهد بود. اولویت معمولاً با ساکنین دائمی و شهروندانی است که دارای محدودیت کاری با ویزای خود نیستند و قبلاً تجربه کار در کشور را دارند. در واقع، اکثر کارفرمایان کاندیداهایی با تجربه کاری استرالیایی را ترجیح می دهند.

فرآیندهای استخدام همیشه از یک چک لیست ارزیابی منصفانه پیروی نمی‌کنند، به همین دلیل کار را برای تازه واردان سخت‌تر می‌کند.

 استرالیا یکی از گران ترین کشورهای جهان است

مزایا: شما می توانید به راحتی شغل خود را تغییر دهید

اگرچه به دست آوردن اولین شغل شما می تواند سخت باشد، اما زمانی که کار خود را در استرالیا شروع کردید، در یک نقش یا صنعت گیر نخواهید کرد. تغییر شغل در استرالیا بسیار رایج است.

من متوجه شده ام که مهارت های متقابل همیشه مورد قدردانی قرار می گیرند. همچنین افرادی که در حین کار به تحصیل تمام وقت یا تحصیل پاره وقت مشغول هستند تا بتوانند شغلشان را تغییر دهند، بسیار رایج است.

معایب: حقوق شما تا زمانی که اقامت دائم نداشته باشید، محدود خواهد بود

برای بسیاری از افراد، اخذ ویزای دائمی برای اقامت استرالیا یک سفر طولانی و پر استرس است. مهاجرت به شدت کنترل می شود. حتی اگر سال‌ها در استرالیا زندگی کرده‌اید و مانند سایر ساکنان مالیات پرداخت کرده‌اید، ولی اقامت شما موقت است ممکن است احساس کنید که با افرادی که دارای اقامت دائم هستند، در یک سطح نیستید. همچنین خرید ملک برای کسانی که ساکن دائمی یا شهروند نیستند نیز سخت تر است.

با این حال، در حالی که اخذ اقامت دائم می تواند طولانی و پرهزینه باشد، گام بعدی برای شهروند شدن به طرز شگفت آوری ساده است. برای اینکه بتوانید اقامت دائم صدرصدی بگیرید، با گروه مهاجرتی یونیک ویزا تماس بگیرید.

مزایای مهاجرت به استرالیا

در ادامه لیستی از دیگر معایب و مزایای مهاجرت و زندگی در استرالیا را مطالعه بفرمایید.

مزایای مهاجرت به استرالیامعایب مهاجرت به استرالیا
ویزاهای زیادی برای کار در این کشور وجود داردمالیات ها می توانند در ابتدا بالا باشند و بر حقوق شما تأثیر بگذارند
تعادل بین کار و زندگی را به دست خواهید آوردسفرهای بین المللی می تواند پیچیده باشد
می توانید به ماجراجویی های کوتاه برویدآب و هوا می تواند گاهی اوقات نامناسب باشد
از طبیعت و حیات وحش بومی لذت می بریدحیات وحش و طبیعت می توانند ترسناک باشند
شما نزدیک ساحل زندگی خواهید کردگاهی اوقات تابش خورشید خطرناک است
سیستم بهداشت و درمان خوبی وجود داردبرخی از خدمات بهداشتی پرهزینه هستند
میزان جرم و جنایت بسیار پایین استحمل و نقل عمومی گران است
وجود زیر ساخت بسیار خوب در این کشورنداشتن تاریخ و جذابیت در شهرها
مردم آرام و صمیمی هستندسال نو میلادی در تابستان
وجود تعداد زیادی مهاجروجود تعداد زیادی مهاجر
شما می توانید غذاهای خوشمزه­ای از فرهنگ های مختلف پیدا کنیدغذاهای استرالیایی چشمگیر نیستند
آنها قهوه عالی سرو می کنندهمه فروشگاها زود بسته می شود
این کشوری عالی برای یک سبک زندگی فعال و سالم استهنرمندان اغلب در استرالیا تور برگزار نمی کنند
نظام آموزشی به خوبی مورد توجه قرار گرفته استبچه دار شدن گران است
کیفیت هوای خوب 

سخن پایانی

مهاجرت کردن همیشه جزو بزرگترین اتفاقات زندگی هر فرد است. به همین دلیل حتما با اطلاعات کامل و اشراف به شرایط پیشرو این اتفاق مهم را رقم بزنید. مهاجرت به کشور استرالیا برای همه ی افراد مزایای و معایب خاص خودش را دارد، من در این مطلب سعی کردم از نگاه و تجربه خودم این مزایای و معایب را برای شما شرح دهم امیدوارم که مورد استفاده شما قرار گیرد.