بررسی دو انیمیشن جذاب و کودکانه برتر سال 2022

مجموعه کارتون ماشا و میشا با در نظر گرفتن خواسته‌های کودکانه خردسالان مجموعه‌ای جذاب با اپیزودهای کوتاه است. شخصیت‌های اصلی این مجموعه کارتونی شامل ماشا، یک دختر بچه چهار ساله روسی و میشا، یک خرس بازنشسته سیرک است.

تمام قسمت‌های کارتون ماشا و میشا در جنگل و همراه حیوانات دیگری مثل خوک و بز می‌گذرد و کودکان می‌توانند با تماشای لحظات شاد و تماشایی شیطنت‌های ماشا و مراقبت‌های پدرانه میشای خرس با فضای جذاب طبیعت آشنا شوند.

خالق این مجموعه کارتونی، کارگردان و فیلمساز روسی، الگ کوزوفکف، است که توانسته کارتون ماشا و میشا را از سال 2009 تولید کند و تا کنون در پنج فصل حدودا 25 قسمتی منتشر شده است. در بررسی کارکتر‌های اصلی داستان می‌توانیم شیطنت و ماجراجویی ماشا را نگاهی بیندازیم. ماشا شخصیتی شاد و بازیگوش داشته و رابطه‌ای دوستانه با موجودات جنگل دارد. ماشای خرس همواره در حال راضی کردن حیوانات و دوستان خود برای شرکت در بازی‌ها و ماجراجویی‌ها است. میشا یا همان خرس کارتون ماشا و میشا بعد از اتمام دوران کاری در سیرک، بازنشستگی خود را در کلبه چوبی جنگل در کنار ماشا می‌گذراند. میشا در واقع مانند یک راهنما و بزرگ‌تر مراقب ماشای بازیگوش است و به عنوان یک الگوی مثبت برای کودکان نشان داده می‌شود و اهمیت کمک‌رسانی و مهربانی را به بینندگان آموزش می‌دهد.

داستان کارتون ماشا و میشا

افسانه قدیمی ماشا و میشا زمینه ساز ساخت فیلم سینمایی (گلنار) نیز شده است. در این فیلم سینمایی که در سال 1367 به کارگردانی کامبوزیا پرتویی ساخته شد، دخترکی در جنگل گمشده و اسیر یک خرس می‌شود. در انیمیشن ماشا و میشا داستان اصلی کمی لطیف‌تر شده و دخترک با خرس دوست می‌شود و در جنگل زندگی می‌کند. این تغییر داستانی برای کودکان خردسال مناسب‌تر و آموزنده‌تر است.

برخی از منتقدین به مجموعه کارتون ماشا و میشا به ویژه شخصیت ماشا به عنوان یک دختر کوچک ایراد گرفتند. آن‌ها شیطنت‌های ماشا را تا حدی برای دوستانش زننده و آسیب‌زا می‌دانند و گاهی رفتارهای ماشا را قلدرمآبانه می‌بینند. سازندگان با مخالفت خود اذعان داشتند که شیطنت‌های کودکانه ماشا کاملا طبیعی بوده و برای بسیاری از کودکان عادی است.

خالقان این اثر قصد دارند تا ارتباط کودکان خردسال و حیوانات را بهتر کرده و طبیعت جنگل را محیطی لذت‌بخش و مناسب بازی کودکان نشان دهند. اما پدر و مادرها باید توجه کنند که قبل از تماشای کارتون ماشا و میشا و یا هر کارتون دیگری به کودکان توضیح دهند که بعضی از مسائل تنها در کارتون‌ها، بازی ها و انیمیشن‌ها اتفاق می‌افتد و در دنیای واقعی اطراف ما به طور مثال نمی‌توان با یک خرس وحشی در جنگل زندگی کرد و یا حتی به آن نزدیک شد. تعیین مرز واقعیت و کارتون باید توسط والدین برای کودکان روشن شود تا از سردرگمی دور شوند.

کودکان و نوجوانان می‌توانند در زمان تماشای دنیای جادویی کارتون و انیمیشن، نکات اخلاقی خوبی را نیز بیاموزند. یکی از انیمیشن‌هایی که کودکان خردسال با آن ارتباط برقرار کرده و برای دیدن قسمت‌های مختلف و فیلم های سینمایی آن مشتاق هستند، کارتون سگ های نگهبان است.

کارتون سگ های نگهبان درباره رایدر پسربچه‌ای ده ساله است که با کمک سگ‌های خود یک تیم نجات تشکیل داده. این تیم شامل سگ‌های آتش‌نشان، پلیس و حتی یک خلبان هلیکوپتر می‌شود! توانایی‌های منحصر به فرد سگ‌های رایدر به مردم شهر کمک می‌کند تا در آرامش و به دور از اتفاقات ناگهانی و بد زندگی کنند. سازنده این مجموعه کارتونی Keith Chapman است که پیش از این سریال کارتونی باب معمار Bob the Builder را ساخته بود. مجموعه کارتونی سگ‌های نگهبان در 9 فصل 26 قسمتی از سال 2013 تولید شده و یک فیلم سینمایی هم با همین نام در سال 2021 منتشر شد. بچه‌ها می‌توانند با تماشای این مجموعه لحظاتی شاد را تجربه کنند و درباره مسائل مهمی مثل اهمیت کمک به دیگران یاد بگیرند.

یکی از دشمنان اصلی مجموعه کارتون سگ های نگهبان، شهرداری است که در شهر  Foggy Bottomزندگی می‌کند و اغلب نقشه‌هایی که باعث نابودی شهر ماجراجویی است را تنظیم می‌کند. این شهردار بار ها تلاش کرده تا شهردار شهر ماجراجویی شود و یا به مردم و حیوانات شهر آسیب بزند اما رایدر و سگ های ‌نگهبان هربار با هوشیاری و استفاده از توانایی‌های جادوییشان جلوی این اتفاق را گرفته‌اند.

در سال 2021 یک مجموعه جداگانه تنها برای شخصیت Rubble برای تولید و عرضه آماده سازی شد. به اینگونه مجموعه‌ها که بر اساس یکی از شخصیت‌های مجموعه محبوبی ساخته می‌شود، اسپین آف می‌گویند. اسپین آف Rubble & Crew در فوریه سال 2023 عرضه می‌شود و انتظار می‌رود مانند مجموعه انیمیشن سگ‌های نگهبان – فصل مخاطبان زیادی را جذب کند. اگرچه تکرار موفقیت مجموعه سگ‌های نگهبان خواسته زیادی است و شاید تا مدت‌ها هیچ مجموعه‌ای نتواند تا این اندازه در دل مخاطبان کودک و خردسال جا پیدا کند.

کارتون سگ های نگهبان

کارتون سگ های نگهبان محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد با سنین مختلف می‌توانند از تماشای هر داستان و اپیزود آن لذت ببرند:

https://www.digitoon.tv/animations/PAW-Patrol-The-Movie-6588

 بزرگتر‌ها و والدین کودکان نیز با غرق شدن در داستان‌ها و اتفاقات دنیای کودکانه به دنیای فرزندان خردسال خود نزدیک‌تر می‌شوند. صحنه‌های اکشن و هیجانی  مبارزات سگ‌ها با دشمنان و یا پیدا کردن راه‌حل برای فریب‌ها ی شهردار از جذابیت‌های اصلی این مجموعه انیمیشنی به شمار می‌رود.

اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های ویدئویی کارتون سگ های نگهبان نیز به خاطر استقبال کودکان تهیه و تولید شده است. فیلم‌های سینمایی این مجموعه نیز همچنان ساخته می‌شود و روز به روز بیشتر به جمع علاقه‌مندان سگ های نگهبان اضافه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای قسمت‌های متنوع و جذاب کارتون سگ های نگهبان اینجا کلیک کنید:

لینک: دیجیتون(digitoon.tv)

پلتفرم دیجیتون با ارائه بهترین، جدیدترین و باکیفیت ترین کارتون‌ها و انیمیشن‌ها را بیشتر بشناسید.

آدرس: تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه ملکیان، پلاک یک

ایمیل: support@digitoon.tv

تلفن: ۰۲۱۴۲۵۷۰۵۷۰