برنامه ریزی برای سفر خارجی

برنامه ریزی برای سفر خارجی

تجربه یک سفر خارجی زمانی لذت بخش و خاطره انگیز می شود که برای جزئیات آن برنامه ریزی صورت گرفته باشد. مسائلی مانند خرید بلیط، رزرو هتل خارج از کشور، آماده کردن مدارک و … همگی نیاز به هماهنگی دارند. با فکر کردن به این مسائل پیش از سفر، احتمال بروز مشکل در سفر بسیار پایین می آید. در این مطلب می خواهیم به برنامه ریزی برای سفر خارجی بپردازیم. 

 خرید بلیط هواپیما خارجی

به فکر پاسپورت باشید

برای رفتن به یک سفر خارجی پیش از هر چیز نیاز به پاسپورت دارید. اگر تاکنون پاسپورت نگرفته اید، مدارک لازم برای دریافت پاسپورت را آماده کنید. چنانچه پاسپورت دارید، مطمئن شوید که حداقل تا 6 ماه دیگر از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد.

انتخاب مقصد

نکته مهم در برنامه ریزی برای سفر خارجی انتخاب مقصد است. با توجه به شرایط خود و بودجه مورد نظرتان، گزینه های سفر را محدود کنید. برای انتخاب مقصد می توانید از تجربیات دیگران بهره بگیرید. از طریق شبکه های اجتماعی در مورد دیگر کشورها تحقیق کنید. چنانچه مقصد شما دبی باشد، از طریق فلای تودی می توانید بلیط پرواز دبی تهیه کنید.

بررسی مدارک برای ویزا

پس از تعیین مقصد، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای خود را آماده کنید. بهتر است از دوستان و آشنایانی که به آن کشور سفر کرده اند، درباره ویزا سؤال کنید. اگر قصد سفر با تور را دارید، مسئولین تور شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد. ایرانیان برای رفتن به برخی کشورها مانند ترکیه نیازی به ویزا ندارند. بلیط استانبول را می توانید از طریق فلای تودی رزرو کنید.

برنامه ریزی برای گشت و گذار

پس از این که مقصد خود را انتخاب کردید، در مورد جاذبه های گردشگری مقصد اطلاعات جمع کنید. با توجه به سلایق و بودجه سفر، برنامه روزانه خود را تنظیم کنید. از تنظیم برنامه های زیاد برای یک روز خودداری کرده و سفر خود را شلوغ نکنید. یکی از لذت های سفر، تجربه احساس آرامش است.

رزرو هتل خارج از کشور و تهیه بلیط هواپیما

مهمترین موارد در برنامه ریزی برای سفر خارجی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما است. امروزه به کمک اینترنت انجام این کارها به سختی گذشته نیست. یکی از بهترین روش ها برای رزرو هتل و بلیط هواپیما، استفاده از سامانه فلای تودی است. چه به دنبال خرید بلیط پرواز دبی باشید و چه بلیط استانبول، فرقی نمی کند؛ در فلای تودی بیش از 900 ایرلاین و شرکت هواپیمایی خارجی حاضر هستند. شما می توانید در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسید. در فلای تودی علاوه بر امکان مقایسه بین پروازها و هتل های مختلف، می توانید کنسلی بلیط را نیز اعلام کنید.

آشنایی با فرهنگ و زبان مقصد

پس از گذراندن مراحل اولیه و برنامه ریزی برای سفر، بد نیست کمی در مورد فرهنگ و زبان کشور مقصد اطلاعات کسب کنید.

آشنایی با زبان کشور مقصد

اگر کشور مقصد انگلیسی زبان نیست، حداقل کاری که می شود انجام داد، یادگیری چند اصطلاح و عبارت رایج آن است. توصیه می کنیم مواردی مانند سلام، ممنون، لطفا، اسم من … است، اسم شما چیست؟ رستوران یا سرویس بهداشتی کجا است؟ و … را بدانید. آشنایی با این عبارات در سفر به شما کمک خواهند کرد.

آشنایی با عرف جامعه کشور مقصد

یکی از نکات مهم در برنامه ریزی برای سفر خارجی آشنایی با عرف جامعه کشور مقصد است. گاهی ممکن است برخی رفتارهای به ظاهر ساده، باعث ایجاد سوءتفاهم شوند. درباره فرهنگ لباس پوشیدن کشور مقصد و همچنین دیگر مسائل مهم فرهنگی آنجا اطلاعات کسب کنید. به زبان بدنتان توجه داشته باشید تا از سوی دیگران توهین آمیز تلقی نشود.

سفر خارجی

آگاهی از نرخ ارز کشور مقصد

بهتر است پیش از سفر، با ارزش واحد پول کشور مقصد آشنا شوید. از طریق اینترنت می توانید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید و کمی حساب کتاب کنید. در بسیاری از کشورها می توان صرفا دلار یا یورو با خود برد، اما برخی کشورها مانند تایلند هستند که بهتر است مقداری از واحد پول آنجا را با خود داشته باشید.

بستن چمدان

مرحله آخر، بستن چمدان خواهد بود. بهتر است درباره آب و هوای مقصد پرس و جو کنید. چمدان خود را مرتب بچینید و از همراه داشتن اقلام غیرضروری اجتناب کنید. اگر دارویی مصرف می کنید، حتما آن را به همراه نسخه پزشک در کیف دستی تان قرار دهید. مدارک خود را نیز دوباره چک کرده و آنها را در جای امن بگذارید.

جمع بندی

برای لذت بردن از سفر خارجی و اجتناب از سردرگمی، بهتر است از قبل برنامه ریزی داشته باشید. از موارد مهم در این زمینه می توان به تهیه پاسپورت، انتخاب مقصد، تهیه ویزا، تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل خارج از کشور، آشنایی با فرهنگ کشور مقصد و … اشاره کرد. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی برای سفر خارجی را متناسب با روحیات، سلایق و بودجه خود انجام دهید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید بلیط استانبول را از سامانه فلای تودی با بهترین قیمت خریداری کنید. بلیط پرواز دبی و دیگر کشورها را نیز از سامانه فلای تودی به سادگی رزرو کنید.