بهترین ارز دیجیتال ارزان

با توجه به نرخ تورم، بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی و بی ثباتی بورس، اکثر افراد جامعه دنبال یافتن راهی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولشان هستند. یکی از راه‌های مطمئن، پرسود و آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری در ایران، خرید ارزهای دیجیتال (Digital Currency) است. ارزهای دیجیتال اولین بار در اواخر دهه 90 میلادی معرفی شدند. مهم‌ترین نقطه عطف ارزهای دیجیتال، معرفی بیت کوین (Bitcoin) در سال 2009 بود. در حدود یک دهه قبل افراد ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین را یک شوخی می‌دانستند و خرید این دسته رمز ارزها را هدر دادن سرمایه تلقی می‌کردند. اتفاقات اقتصادی و حوادث سیاسی منجر به جهش ناگهانی قیمت بیت کوین شدند و از اواخر سال 2018 قیمت این رمزارزها رشد چشمگیری کرد. در کنار بیت کوین، رمز ارز دیگری به‌نام اتریوم (Ethereum) نیز به بازار عرضه شد و در مدت کوتاهی رشد قابل‌توجهی داشت.

بهترین ارز دیجیتال ارزان

در سال 2022 تعدادی از ارزهای دیجیتال ارزان قیمت وجود دارند که گزینه‌های بسیار عالی و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری هستند. این ارزهای همگی زیر 1 دلار هستند و طبق نظر کارشناسان حوزه اقتصاد، قیمت این ارزهای دیجیتال می‌تواند رشد چشمگیری در یک سال آینده داشته باشند و حتی به مرز 1 دلار یا بیشتر نیز برسند. اگر دوست دارید با بهترین ارزهای دیجیتال ارزان آشنا شوید و در کنار این موضوع، اطلاعاتی درباره نحوه خرید بیت کوین در ایران کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال

اتریوم و بیت کوین جزء مشهورترین ارزهای دیجیتال هستند و قیمت هرکدام از آن‌ها حدود چند هزار دلار هستند و شاید شما سرمایه کافی برای خرید آن‌ها را نداشته باشید. پس بهتر است سراغ یک ارز دیجیتال ارزان بروید. در واقع ارزهای دیجیتال ارزان مثل زمین‌هایی هستند که پدربزرگ‌ها 60 سال قبل در وسط بیابان خریدند و امروز به دلیل پیشرفت شهرها قیمت زمین‌ها به میلیاردها تومان رسیده است. مهم‌ترین ارزهای دیجیتال ارزان که جای رشد بسیار زیادی دارند عبارتند از:

1- شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو نام یک نژاد سگ خاص است که بیشتر در ژاپن یافت می‌شود. به دلیل تصویر مشهور این سگ، عده‌ای از مردم تصمیم گرفتند روی یک توکن (Token) که با تصویر این سگ طراحی شده بود، سرمایه‌گذاری کنند. قیمت فعلی این ارز حدود 0.000024 دلار است. طبق پیش‌بینی‌ها هدف قیمتی این ارز در سال آینده سقف 0.0001  دلار است. مثلا اگر با احتساب قیمت روز دلار، شما مبلغ 10 میلیون تومان روی این ارز سرمایه‌گذاری کنید، به احتمال بسیار زیاد در سال آینده حدود 30 میلیون تومان سود می‌کنید.

2- استلار (Stellar)

استلار یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ارزان و مستعد سرمایه‌گذاری است. این ارز در سال 2014 وارد بازار شد. هدف از استلار، دریافت و جابجایی نقدینگی به صورت موازی بود. قیمت فعلی این ارز دیجیتال، 0.17 دلار است. طبق پیش‌بینی‌ها استلار قرار نیست پیشرفت انفجاری و ناگهانی داشته باشد ولی طی یک بازه دو ساله ممکن است قیمت این ارز دیجیتال ارزان به سقف 2 دلار برسد.

3- ترون (Tron)

ترون یک ارز دیجیتال بسیار خاص است که با هدف شکستن انحصار پلتفرم‌های آنلاینی مثل نتفلیکس، به بازار عرضه شده است. قرار است تولیدکنندگان محتوا بدون واسطه و بدون نیاز به کمک نتفلیکس و سایر پلتفرم‌های پخش، محصولاتشان را به مخاطب عرضه و از طریق ترون کسب درآمد کنند. به این ترتیب افراد می‌توانند با ایجاد توکن‌های شخصی کسب درآمد کنند. مهم‌ترین مزیت ترون که پتانسیل رشد آن را افزایش می‌دهد، پلتفرم قدرتمند آن است. بیت کوین می‌تواند تا 6 تراکنش بر ثانیه و اتریوم 25 تراکنش بر ثانیه (TPS) را پشتیبانی می‌کنند. حجم تراکنش ترون 2000 تراکنش بر ثانیه است. قیمت فعلی این ارز دیجیتال 0.05 دلار است و سقف قیمتی آن در یک دوره دو ساله 0.2 دلار است.

4- بیت تورنت (BitTorrent)

بیت تورنت یک سیستم اشتراک‌گذاری فایل و اطلاعات به صورت جفت به جفت (Peer to Peer) است که در سال 2001 راه‌اندازی شده است. در سال‌های اخیر مدیران این شبکه برای ترغیب کاربران به اشتراک‌گذاری داده‌ها، از توکن بیت تورنت استفاده کرده‌اند. به این صورت که در ازای اشتراک‌گذاری فایل و استفاده از این شبکه، تعدادی توکن به شما تعلق می‌گیرد. در حال حاضر قیمت بیت تورنت 0.0017 دلار است. ممکن است قیمت این ارز دیجیتال ارزان طی یک دوره به 0.02 دلار برسد.

5- نم (NEM)

نم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ارزان است که پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و ترقی دارد. قیمت روز این ارز دیجیتال 0.096 دلار است. نم خلاصه New Economy Movement است و به معنای یک انقلاب یا حرکت اقتصادی جدید است. مدیران این ارز دیجیتال قصد دارند از نم به عنوان بلاک چین اختصاصی یک سری پروژه‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال استفاده کنند. طبق ادعای مدیران، شبکه نم توانایی مدیریت و انجام 3000 تراکنش بر ثانیه (TPS) را داراست. طبق آمارهای رسمی قیمت هرکدام از این ارزهای دیجیتال ارزان در یک دوره دو ساله حداقل 10 برابر شده است. تمامی ارزهای ذکرشده زیر یک دلار هستند و اگر روند صعودی آن‌ها در سال 2022 نیز ادامه داشته باشد حداقل چند مورد از این پنج ارز باید به مرز یک نیم دلار برسند. ارزهای دیجیتال معرفی‌شده دو ویژگی بسیار مهم دارند. اول از همه قیمت این ارزها زیر یک دلار بوده و خرید آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی دیگر می‌توانید با خرید آن‌ها یک سرمایه‌گذاری پرسود و آینده‌دار می‌کنید. تمامی این ارزها را می‌توانید از طریق صرافی ‌های ارز دیجیتال ایرانی تهیه کنید.

بهترین ارز دیجیتال ارزان

کدام ارز، اتریوم یا بیت کوین؟

به طور کلی می‌توان گفت هر ارز دیجیتالی قابلیت رشد سریع و سوددهی بالا را دارد ولی تحقیقات اقتصاددان‌ها و نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که در حال حاضر، اتریوم یکی از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال در ایران است. در صفحه تبدیل اتریوم به ریال تبدیل آمده‌است: «اتریوم از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و از سال ۲۰۱۵ که قیمتی حدود ۷۵ سنت داشته تا امروز (زمستان ۱۴۰۰) که قیمتش سقف ۴٬۸۰۰ دلار را دیده، جایگاه خود را به عنوان ملکه ارز‌های دیجیتال با داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال، تثبیت کرده. شبکه اتریوم با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پایه اصلی ارزش این ارز است و با گسترش کاربردها و بروزرسانی‌های این شبکه، بیشتر متخصصان حوزه رمزارزها انتظار دارند که اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار را نیز در آینده نه چندان دور به خود ببیند. با این حال شبکه‌های دیگر مانند کاردانو در حال رشد سریع هستند و کاربرد‌های شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ی خود می‌افزایند تا رقبایی جدی برای اتریوم محسوب شوند».

بهترین ارز دیجیتال ارزان

ارزهای دیجیتال در ایران در یک نگاه

امروزه به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی مثل تورم و کاهش ارزش پول ملی، اکثر مردم دنبال یافتن یک راه مطمئن برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولشان هستند. یکی از راه‌های مدرن، معتبر و سودده برای سرمایه‌گذاری، خرید ارزهای دیجیتال ارزان است. خرید ارزهای دیجیتال ارزانی مثل ترون، نم، استلار، بیت تورنت و شیبا اینو، یک راه ارزان، کم‌دردسر و آسان برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌ها در دنیای مدرن است. می‌توانید ارزهای دیجیتال اصلی مثل بیت کوین و اتریوم و همچنین ارزهای دیجیتال ارزان مثل موارد ذکرشده را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال مثل تبدیل تهیه کنید.