بهترین لامپ برای چراغ مطالعه

دغدغه بسیاری از افراد انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه است. امروزه در هر خانه ای چراغ مطالعه پیدا می شود. زیرا این وسیله کاربردهای زیادی دارد و بسیار کارآمد است. اما خرید لامپ مناسب می تواند مستقیم بر روی سلامت چشم ها تأثیر داشته باشد.

به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید این چراغ به فکر خرید بهترین لامپ برای آن هستند. مهم نیست چراغ مطالعه شما چقدر باکیفیت و گران قیمت است، اگر لامپ آن بی کیفیت باشد نمی تواند فایده ای برای شما داشته باشد. ما در ادامه این مقاله به صورت مفصل به ویژگی های همه جانبه بهترین لامپ برای چراغ مطالعه می پردازیم.

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه چه رنگ نوری باید داشته باشد؟

در کل نور سفید به صورت دو رنگ سفید یخی و نور گرم وجود دارد. رنگ نور گرم بیشتر به رنگ زرد متمایل است. یعنی رنگ آن زرد است و به نور آفتابی نیز معروف است. نور سفید یخی نیز نوری است که بیشتر به رنگ آبی متمایل است و به آن نور مهتابی نیز می گویند.

در واقع بهترین رنگ، رنگی است که بیشترین شباهت را به رنگ نور خورشید داشته باشد. رنگ نور خورشید سفید یخی است که طیف های آبی رنگ بیشتری در خود دارد. پس این رنگ بهترین انتخاب برای چراغ مطالعه است. به این لامپ ها، لامپ های 4000 تا 4500 کلوین نیز می گویند.

مدل های کم مصرف، بهترین لامپ برای چراغ مطالعه

بهترین لامپ باید میزان بهره وری یا بازدهی بسیار بالایی داشته باشد. لامپ موردنظر هر چه بیشتر بتواند انرژی الکتریکی را به نور تبدیل کند، میزان بهره وری آن بالاتر می رود. اما اگر لامپی میزان گرمای بیشتری تولید کند مسلماً بازدهی آن پایین تر است.

در انتخاب لامپ سعی کنید سراغ لامپ های کم مصرف بروید. زیرا این لامپ ها هم در هزینه ها صرفه جویی می کنند و هم به محیط زیست آسیب نمی زنند. زیرا از انرژی الکتریکی که به آن ها می رسد نهایت استفاده را می برند و گرمای کمی تولید می کنند. ممکن است این مورد در انتخاب لامپ های معمولی زیاد مهم نباشد اما چراغ مطالعه فرق می کند. زیرا این چراغ در نزدیکی صورت شما قرار می گیرد. بنابراین کیفیت آن بسیار مهم است.

شدت نور بهترین لامپ برای چراغ مطالعه چقدر است؟

به یکای شدت نور لامپ، لومن می گویند. شدت نور یک لامپ به فاصله آن لامپ تا هدف مورد نظر ما فرق می کند. مسلماً هر چه لامپ به ما نزدیک تر باشد، میزان شدت آن بیشتر می شود و برعکس. بهترین لامپ برای چراغ مطالعه لامپی است که در فاصله یک متری 500 لومن شدت داشته باشد.

اگر لامپی خریداری کرده اید که شدت نور آن کمتر است سعی کنید فاصله چراغ با خودتان را کمتر کنید. اینگونه به راحتی می توانید شدت نور آن را افزایش دهید. البته میزان شدت نور مناسب برای هر کسی متفاوت است. برخی افراد دوست دارند در شدت نور زیاد مطالعه کنند و برخی دیگر برعکس. لازم به ذکر است که هم شدت نور بسیار زیاد و هم شدت نور بسیار کم می تواند برای چشم ها مضر باشد. پس سعی کنید تعادل را در این مورد رعایت کنید.

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه دانش آموزان چند وات است؟

دانش آموزان جزء افرادی هستند که وقت زیادی را روزانه صرف مطالعه می کنند. بنابراین انتخاب بهترین لامپ برای چراغ مطالعه آن ها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. انتخاب لامپ چراغ دانش آموزان باید به گونه ای باشد که لامپ از کلاهک چراغ کوچک تر باشد.

اگر قصد خرید لامپ بزرگ تر را دارید سعی کنید چراغ مطالعه بزرگ تری را خریداری نمایید. لامپ ال ای دی که بین 5/6 تا 5/8 وات باید برای چراغ دانش آموزان بهترین گزینه است. این لامپ ها شدت نوری برابر 540 لومن تولید می کنند که بسیار قابل قبول است.

لامپ برای چراغ مطالعه اداری کارمندان

کارمندان قشر دیگری از جامعه هستند که هم در منزل و هم در محل کار از چراغ استفاده می کنند. البته کارمندان بر خلاف دانش آموزان تنها از یک وسیله همانند کتاب استفاده نمی کنند. بلکه هم‌زمان از چندین وسیله همانند لپ تاپ، کتاب، گوشی و … نیز استفاده می کنند. بنابراین لامپ مناسب برای چراغ مطالعه این افراد باید قوی تر بوده و شدت نور بیشتری نیز داشته باشد. لامپ های 9 وات تا 12 وات برای این نوع چراغ ها بهترین گزینه هستند.

لامپ برای چراغ مطالعه طراحان چه فرقی با دیگر لامپ ها دارد؟

طراحان و مهندسان نیز جزء افرادی هستند که مرتباً از چراغ مطالعه استفاده می کنند. بهترین لامپ برای چراغ مطالعه این افراد چراغی است که شدت نور بالایی داشته باشد. زیرا در طراحی دیدن جزئیات بسیار مهم است. اگر لامپ شدت بالایی نداشته باشد، فشار زیادی به چشم ها وارد شده و ضعف بینایی ایجاد می شود. بنابراین بهترین لامپ برای چراغ مطالعه این افراد باید بین 10 تا 12 وات باشد. البته با تغیر دادن فاصله چراغ تا نقطه مورد نظر می توان شدت آن را افزایش یا کاهش داد.

از چه فروشگاهی بهترین لامپ برای چراغ مطالعه را تهیه کنیم؟

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه همواره از طریق فروشگاه هایی عرضه می شود که اعتبار و تجربه بسیار بالایی در فروش لامپ دارند. این مراکز محصولاتی بسیار باکیفیت که ضمانت نامه کتبی نیز دارند ارائه می دهند. در این مکان ها می توانید انواع لامپ های مناسب خود را پیدا کنید. نمایندگی ها نیز جزء این فروشگاه ها هستند.

هزینه خرید بهترین لامپ برای چراغ مطالعه

بهترین لامپ برای چراغ مطالعه هزینه بالایی ندارد. عمدتاً لامپ های چراغ مطالعه جزء محصولات گران قیمت نیستند. اما سعی کنید قیمتی معقول و مناسب برای خرید لامپ در نظر بگیرید. زیرا خرید لامپ ارزان قیمت و بی کیفیت می تواند به سلامت چشم های شما آسیب وارد کند. همچنین این لامپ ها طول عمر بسیار کمتری نیز دارند.