بهترین مدل تبلیغات برای کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۳؛ تبلیغات مناسب کسب‌وکار من کدام است؟

همۀ مشاغل و کسب‌وکارها نیاز به رشد و فروش بیشتر دارند؛ چه کسب‌وکارهای تازه و چه کسب‌وکارهای قدیمی‌تر. ممکن است هر دو تا مدتی با فروش ارگانیک بتوانند به حیات خود ادامه دهند؛ اما رشد و فروش صعودی تنها با تبلیغات میسر می‌شود؛ اما نکته‌ٔ کلیدی این است که تبلیغات باید اثربخش باشد. در غیر این صورت، تنها هزینه‌ای اضافی بر کسب‌وکار تحمیل خواهد کرد.
 قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی باید هدف‌گذاری کنید و رسانه‌هایی را که قصد دارید در آن تبلیغ انجام دهید مشخص کنید. هزینه و بودجهٔ تبلیغات یکی از مواردی است که در زمان برنامه‌ریزی کمپین، باید در نظر گرفته شود. بعد از مشخص شدن رسانه‌‌های تبلیغات، باید هزینه تبلیغات را در وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که قرار است در آن تبلیغات انجام دهید با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را با توجه به بودجهٔ تبلیغاتی‌تان انتخاب کنید. در ادامهٔ این نوشتار با ما همراه باشید تا دربارۀ مزایای تبلیغات بیشتر بدانید و معروف‌ترین مدل‌های تبلیغات دیجیتال را به شما معرفی کنیم؛ همچنین دربارهٔ اثربخشی و هزینه تبلیغات در بله با شما صحبت کنیم.

مزایای تبلیغات برای کسب‌وکارها

تبلیغات مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

·         معرفی محصول جدید: محصولات و یا خدمات تولیدی جدید را می توان از طریق تبلیغات به مشتریان معرفی کرد.

·        گسترش و رشد تبلیغات: بسیاری از کسب‌وکارها برای رشد و گسترش خود به تبلیغات نیاز دارند.

·        افزایش فروش: تبلیغات اثربخش باعث افزایش فروش شده و سود بیشتری را عاید کسب‌وکارتان می‌کند.

·         آموزش به مشتریان و مصرف کنندگان در رابطه با محصول تولیدی: تبلیغات، مشتریان را با محصولات جدید آشنا می‌کند و در مورد کاربردها و نحوۀ مصرف به آن‌ها آموزش می‌دهد.

کدام تبلیغات برای کسب‌وکار من مناسب است؟

برای اینکه بدانید کدام نوع تبلیغات برای شما مناسب‌تر است، باید در ابتدا با تعاریف هرکدام از آن‌ها شوید و در مرحلهٔ بعد با توجه به هدف تبلیغات، بودجهٔ تبلیغاتی و در نظر گرفتن مزایا و معایب هرکدام از مدل‌های تبلیغاتی، بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامهٔ این نوشتار دو مدل از مهم‌ترین مدل‌های تبلیغاتی را به شما معرفی خواهیم کرد.



 تبلیغات کلیکی و انواع آن

 تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click که در بازاریابی دیجیتال به اختصار آن را PPC  می‌نامند، یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات دیجیتال است. در این تبلیغات، تنها به‌ازای کلیک انجام شده بر روی تبلیغات، هزینه پرداخت می‌‌شود و برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شود، هزینه‌ای پرداخت نمی‌‌شود. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد. انواع مختلف تبلیغات کلیکی عبارتند از: تبلیغات بنری، تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغات درون موتورهای جستجو و تبلیغات ویدئویی.
 در تبلیغات درون برنامه‌ای، شرکت‌های طراح و سازندهٔ اپلیکیشن‌های موبایلی، مانند «اپلیکیشن بله» معمولاً فضاهایی از اپلیکیشن خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. شما می‌توانید بنر تبلیغاتی خودتان را در این فضاها به نمایش بگذارید. با یک انتخاب درست و تبلیغات کلیکی در بله یا سایر اپلیکیشن‌های محبوب، می‌توانید کسب‌وکار خودتان را به خوبی معرفی کنید و مطمئن باشید که تبلیغ شما در معرض دید کاربران آن اپلیکیشن قرار می‌گیرد. هزینه تبلیغات در بله و سایر اپلیکیشن‌ها، بر اساس تعداد کلیکی که انتخاب می‌کنید، مشخص می‌شود.


تبلیغات بازدیدی و مزایای آن

تبلیغات بازدیدی یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام، تلگرام، اپلیکیشن بله و سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی است. در این روش به‌ازای تعداد بازدید محتوای تبلیغی، هزینه پرداخت می‌‌شود. در واقع بنر تبلیغاتی شما در کانال‌ها یا صفحه‌های پر بازدید نمایش داده می‌شود و شما به‌ازای هر بازدید پول پرداخت می‌کنید.
 یکی از مزایای این مدل از تبلیغات این است که می‌توانید با توجه به بودجهٔ تبلیغاتی که در نظر گرفته‌اید، کمپین تبلیغاتی خودتان را اجرا کنید و بودجه‌بندی تبلیغات با خودتان است. بعد از  ثبت سفارش تبلیغ  در پنل بله می‌توانید از هزینه تبلیغات در بله مطلع شوید.

چرا در بله تبلیغ کنیم؟

بعد از انتخاب نوع و مدل تبلیغات، باید تصمیم‌ بگیرید که تبلیغات شما در چه رسانه‌ای منتشر شود. این مرحله مهم‌ترین مرحله از برنامه‌ریزی کمپین تبلیغاتی شماست. اگر دربارهٔ این مرحله تصمیم درست بگیرید، اثربخشی تبلیغات شما بیشتر خواهد شد. پیام‌رسان بانکی بله به‌عنوان یک شبکهٔ اجتماعی و مالی، با بیش از ۲۰ میلیون نصب و بیشتر از ۹ میلیون کاربر فعال ماهانه، بستری عالی برای دیده شدن کسب‌وکارهاست. علاوه بر این، بیش از ۳۰۰ هزار کانال فعال در بله گسترهٔ وسیعی از مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 اپلیکیشن بله جایگاه‌های مختلفی برای تبلیغات دارد و هزینه تبلیغات در بله برای هرکدام از این جایگاه‌ها متفاوت است. اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید در هر کدام از جایگاه‌های ویترین بله، فروشگاه بله و تب‌گفتگو تبلیغات خود را منتشر کنید. این جایگاه‌ها، پربازدیدترین بخش‌های اپلیکیشن بله هستند و با ثبت تبلیغ در این قسمت‌ها می‌توانید تبلیغاتی اثربخش داشته باشید.
 برای ثبت تبلیغات در بله، وارد پنل تبلیغات بله ، شوید و درخواست خودتان را ثبت کنید. هزینه تبلیغات در بله، بر اساس میزان بازدید یا تعداد کلیکی که مشخص کرده‌اید، تعیین می‌شود.