تور مسافرتی مشهد را با قطار رزرو کنیم یا هواپیما؟

تور مسافرتی مشهد را با قطار رزرو کنیم یا هواپیما؟

تور مسافرتی مشهد را با قطار رزرو کنیم یا هواپیما؟

تور مشهد یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی ایرانیان می‌باشد که در تمام فصول‌ سال متقاضی دارد. و بنابر همین تقاضای بالای گردشگران امکان سفر به مشهد هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی فراهم شده است تا علاقمندان به این تور دغدغه‌ای بابت سفر به مشهد نداشته باشند. هر کدام از انواع تورهای زمینی و هوایی مشهد به نوبه خود دارای مزایا و معایبی است و شما می‌توانید با توجه به شرایط و بودجه موردنظرتان نوع سفر خود را انتخاب نمایید. در ادامه اطلاعات مختصری را درباره نحوه‌ برگزاری تور مسافرتی مشهد به صورت هوایی و زمینی را برای شما شرح خواهیم داد.

تور مسافرتی مشهد را با قطار رزرو کنیم یا هواپیما؟

تور هوایی مشهد

تور هوایی مشهد گران‌ترین نوع سفر به این شهر می‌باشد؛ البته ممکن است بتوانید در تورهای لحظه آخری، بلیط هواپیما را با قیمتی کمتر از بلیط قطار تهیه نمایید. اما به طور معمول قیمت بلیط هواپیما گرانتر از قیمت بلیط قطار می‌باشد. سفرهای هوایی به مشهد اگرچه هزینه بالاتری دارند اما سپری کردن زمان کمتر در مسیر و آسایش بیشتر مسافران از مزایای تور هوایی مشهد می‌باشد که برای برخی افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر در سفر خود به مشهد کودک یا فرد سالمند به همراه دارید سفر با هواپیما انتخاب بهتری برای شما می‌باشد. بهترین ایرلاین‌ها برای برگزاری تور هوایی مشهد ایرلاین‌های معراج، ماهان و ایران ایر می‌باشند، این ایرلاین‌ها دارای هواپیماهای به روزتری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها می‌باشند و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند در سطح بالاتری قرار دارند.

تفاوت پرواز سیستمی و پرواز چارتری چیست؟

در پرواز سیستمی بلیط خود را مستقیم از ایرلاین خریداری می‌کنید اما در پرواز چارتری بلیط خود را از آژانس‌های مسافرتی که تعدادی از صندلی‌های هواپیما را برای مدتی اجاره نموده‌اند رزرو می‌کنید. به همین جهت پروازهای سیستمی تغییر قیمت کمتری نسبت به پروازهای چارتری دارند. در بعضی مواقع آژانس‌های چارتر کننده تور به دلیل عدم تکمیل ظرفیت صندلی‌های اجاره شده قیمت کمتری نسبت به پروازهای سیستمی اخذ می‌نمایند. تورهایی که با این پروازها رزرو می‌شوند با نام تور آف خورده مشهد یا تور لحظه آخری مشهد شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که در پروازهای چارتری هزینه بلیط کودکان بالای دو سال به صورت کامل دریافت می‌شود و امکان کنسل کردن بلیط وجود ندارد. اما در پروازهای سیستمی کودکان بین 2 تا 7 سال هزینه بلیط نیم بها محاسبه می‌گردد و امکان کنسل نمودن بلیط نیز وجود دارد.

ساعت رفت و برگشت با هواپیما چه تأثیری در قیمت تور دارد؟

بهترین ساعت سفر به مشهد با هواپیما 9 الی 12 صبح و زمان مناسب بازگشت از سفر ساعت 14 الی 18 می‌باشد. چرا که معمولا در هتل‌های مشهد تحویل اتاق ساعت 14 و تخلیه اتاق ساعت 12 صورت می‌گیرد. این موضوع تاثیر زیادی در نرخ تور هوایی مشهد دارد.

چه زمانی می‌توان تور مشهد با هواپیما را ارزانتر رزرو نمود؟

  • در مهر ماه به دلیل شروع مدارس
  • دی ماه به دلیل شروع امتحانات
  • اواخر فروردین به دلیل بازگشایی مدارس و ادارات بعد از تعطیلات نوروز
  • اواخر اردیبهشت و خرداد با شروع امتحانات
موارد فوق بدون در نظر گرفتن سفر در زمان مناسبت‌هاست، مثلا اگر در یکی از زمان‌های فوق شهادت امام رضا قرار بگیرد، باید تورهای هوایی مشهد را با قیمت گزافی رزرو نمایید.

تور مسافرتی مشهد را با قطار رزرو کنیم یا هواپیما؟

قطارهای مشهد؛ متنوع‌ترین و به روزترین قطارهای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور

در سفرهای خانوادگی و دوستانه تور مشهد با قطار می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. چرا که در این سفر از دیدن مناظر در طول مسیر و هم صحبتی با خانواده یا دوستان نهایت لذت را خواهید برد و متوجه مسیر 12 ساعته نخواهید شد. این نوع از سفر زمان بیشتری نسبت به سفر با هواپیما می‌برد، اما برای صرفه جویی در هزینه، انتخاب مناسبی است.

 تفاوت قطارهای اتوبوسی با قطارهای معمولی

قطارهای فدک و زندگی جدیدترین قطارهای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور می‌باشند که در واگن‌های آن‌ها فقط کوپه‌های 4 تخته وجود دارد. این قطارها فقط در مسیر ریلی تهران – مشهد فعالیت دارند. تور مشهد با قطار فدک بیشترین رزرو را در میان تورهای مشهد دارد. قطارهای اتوبوسی مشهد نیز نوع دیگری از قطارهای موجود در این مسیر می‌باشند که شباهت زیادی به متروهای شهری دارند. واگن‌های این قطار با صندلی‌های روبروی هم پر شده و خبری از کوپه نیست. البته قطارهای لوکس اتوبوسی مثل قطار پردیس را هم داریم که طرفداران خود را دارد؛ دلیل محبوبیت این قطار، سرعت زیاد این قطارها می‌باشد که 8 ساعته شما را به مشهد می‌رساند. قطار اتوبوسی صبا نیز دیگر قطار اتوبوسی این مسیر می‌باشد که 10 ساعته به مشهد می‌رود و قیمت مناسبی هم دارد.

ساعت رفت و برگشت در سفر با قطار چه اهمیتی دارد؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم در هتل‌های مشهد ساعت تخلیه اتاق 12 و تحویل اتاق ساعت 14 می‌باشد. به همین جهت اگر نیمه شب به مشهد برسید باید هزینه یک شب کامل را با هتل حساب کنید یا تا ساعت تحویل اتاق منتظر بمانید. پس بهتر است قطارهای شب رو را انتخاب کنیم که حدود ظهر و زمان تحویل اتاق به مشهد می‌رسند.

کدام قطارهای مشهد ارزان‌تر

قطارهای اتوبوسی ماهان، ارزان‌ترین قطار برای سفر به مشهد است بعد از آن قطارهای 6 تخته و قطارهای سالنی به عنوان قطارهای ارزان مشهد یاد کرد.

نهال‌ گشت بهترین مرجع برای رزرو تورهای مشهد

اگر قصد سفر به مشهد را دارید اما هنوز برای نوع سفر به مشهد تصمیمی نگرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت نهال گشت مراجعه نمایید. در این سایت می‌توانید با توجه به سطح بودجه خود تورهای مشهد را مشاهده نموده و برای سفر خود تصمیم گیری نمایید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره برای رزرو تورهای مشهد با شماره 02633143 تماس حاصل نمایید.