تکنولوژی‌های برتر در ساعت کاسیو(جی شاک)

چکیده : اگرچه برندهای ژاپنی دیگری مثل سیکو و سیتیزن قبل از کاسیو دست به تولید فناوری‌های جدید مانند موتور کنتیک و اکودرایو زدند، اما کاسیو نقش پررنگی در تولید تکنولوژی‌های جدید داشته.

وقتی حرف از خرید ساعت با دوام و کارآمد می‌شود سخت است اسم ساعت کاسیو به زبان نیاید. ساعت‌های کاسیو گرچه جزو برندهای لوکس محسوب نمی‌شوند، اما خیلی سال است رقیبی جدی در صنعت ساعت سازی برای دیگر برندها هستند. دلیل این مورد هم چیزی نیست جز خلاقیت کاسیو در به روز کردن صنعت ساعت. اگرچه برندهای ژاپنی دیگری مثل سیکو و سیتیزن قبل از کاسیو دست به تولید فناوری‌های جدید مانند موتور کنتیک و اکودرایو زدند، اما کاسیو نقش پررنگی در تولید تکنولوژی‌های جدید داشته. منظور از تکنولوژی در ساعت مچی عواملی است که، انتظار امروز مردم را در استفاده از ساعت راحت‌تر کرده. در ادامه تکنولوژی‌هایی که توسط کاسیو تولید و رواج پیدا کرده را مورد بررسی قرار میدیم.

جی شاک کاسیو منبعی از تکنولوژی‌های به روز

گرچه اکثرا ساعت کاسیو را بخاطر کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن می‌شناسیم، اما تولید سری ساعت جی شاک کاسیو انقلابی چشمگیر در تاریخچه این کمپانی محسوب می‌شود. در اوایل تولید ساعت‌های جیشاک، هدف تولید ساعتی بود که هرگز نشکند. اما به مرور زمان این سری ساعت‌ها دستخوش تغییراتی شدند. این تغییرات شکل جدی تری به خود گرفتند و اینطور شد که کاسیو از برندهای سازنده تکنولوژی در صنعت ساعت سازی شناخته شد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در زمان خرید ساعت مچی به قابلیت‌های جدید آن دقت می‌کنید، پس حتما سری ساعت‌های جی شاک یا پروترک کاسیو باید در لیست شما باشد. 

به گفته خود کمپانی کاسیو، تکنولوژی‌های استفاده شده در یک ساعت کاسیو اورجینال به 3 دسته بندی کلی تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها دارای زیر مجموعه هستند:

  1. سختی و استقامت در ساعت کاسیو
    • مقاوم در برابر ضربه (حداقل مقاومت با پرتاب شدن از یک ساختمان 10 متری)
    • مقاوم در برابر آب (حداقل 100ATM مناسب برای شنا در عمق کم)
    • مقاوم در برابر شوک (امواج مغناطیسی)
  2. دقت در عملکردهای جدید
    • قابلیت اتصال به تلفن همراه
    • دریافت سیگنال GPS
    • دریافت زمان استاندارد با امواج رادیویی
    • انرژی خورشیدی یا همان Tough Solar
  3. قابلیت‌های پیشرفته
    • موتور پیشرفته و دقیق با 4 عملکرد جدید
    • دسترسی هوشمند موتور از طریق دسته کوک الکترونیکی

g-shock

4 تکنولوژی پیشرفته در جی شاک کاسیو

مهم ترین بخش در تکنولوژی‌های پیشرفته و جدید در برند کاسیو “دقت در عملکردهای جدید” است. با وجود این 4 تکنولوژی استفاده و ارتباط با ساعت برای مصرف کننده خیلی راحت‌تر شده. به همین خاطر صرف نظر از 2 مورد دیگر در این مقاله به توضیح این 4 ویژگی در ساعت‌های کاسیو میپردازیم. چیزی که از یک ساعت کاسیو اورجینال در دنیای پیشرفته امروز در علم باید انتظار داشت.

1. قابلیت اتصال به تلفن همراه

با استفاده از قابلیت بلوتوث در ساعت کاسیو، امکان اتصال تلفن هوشمند شما با ساعت راحت است. با اتصال این 2، ساعت مچی شما بصورت خودکار 4 بار در روز اطلاعات نمایش زمان را تصحیح می‌کند. اگر در مسافرت و جا به جایی بین کشورها باشید، تنها با فشردن یک دکمه و تعیین زمان محلی مبدا میتوانید ساعت هر کشور را ببینید. این قابلیت برای تجار و مشاغل بیزینسی بسیار کارآمد است. 

از قابلیت‌های دیگری که توسط بلوتوث بدون دست زدن به دکمه‌های ساعت می‌توانید در برنامه مخصوص کاسیو روی تلفن همراه داشته باشید شامل: تنظیم زمان جهانی بین 300 شهر، تغییر صفحه نمایش ساعت، تعیین زمان محلی تابستانه و زمستانه، زنگ هشدار و تایمر می‌باشد. البته این ویژگی‌ها بسته به نوع مدل ساعت هم دارد در بعضی ساعت‌ها کمتر و بعضی بیشتر است.

2. دریافت سیگنال GPS

با داشتن این قابلیت روی ساعت، اطلاعات موقعیت مکانی و زمان فعلی جایی که در آن هستید، از ماهواره‌های GPS به دست میاید. سپس به طور خودکار منطقه زمانی را بر اساس اطلاعات موقعیت یابی شما تجزیه و تحلیل می‌کند، و بعد از سنجش وضعیت ساعت تابستانی یا زمستانی مکان فعلی، زمان دقیق را به صورت خودکار نمایش می‌دهد. در تمام این فرایند، ساعت دیجیتال و هوشمند شما در کمتر از 3 ثانیه با ماهواره‌های GPS اتصال برقرار می‌کنند و تصحیح زمان هم حداقل در 7 ثانیه کامل می‌شود. همچنین این قابلیت از دریافت خودکار یک بار در روز پشتیبانی می‌کند.


g-shock

3. دریافت زمان استاندارد با امواج رادیویی

از طریق یک آنتن کوچک مقاوم در برابر ضربه ساخته شده در ساعت، با حساسیت بالایی امواج رادیویی استاندارد که اطلاعات زمان را حمل می‌کنند، ارتباط برقرار می‌شود. ایستگاه‌های رادیویی موجود 2 عدد در ژاپن، آمریکای شمالی، بریتانیا، آلمان و چین هستند. قابلیت دریافت امواج رادیویی برای تنظیم زمان، معمولا در موقعیت‌هایی که مانعی وجود نداشته باشد بهتر عمل می‌کند، برای مثال در کنار پنجره یا پشت بوم. این قابلیت در طول روز حداکثر با به روز رسانی 6 بار، زمان صحیح را برای شما بدست میاورد. نکته قابل توجه این تکنولوژی این است که با کمترین مصرف برق و انرژی این به روز رسانی را انجام میدهد.

4. انرژی خورشیدی یا همان Tough Solar

یک پنل خورشیدی و یک باتری قابل شارژ برای داشتن چنین قابلیتی در ساعت کافیست. در ساعت‌های کاسیو این ویژگی خیلی به طول عمر بیشتر ساعت کمک می‌کند. البته به این منظور نیست که ساعت خورشیدی نیاز به تعویض باتری ندارد. اما مدت زمان تعویض باتری قابل شارژ ساعت سولار به نسبت ساعت‌های کوارتز معمولی بیشتر است(حدودا بین 4 تا 10 سال). و پیشرفتی که کاسیو در این ساعت‌هایش ایجاد کرده، قابلیت دریافت انرژی از حداقل نور محیط است. به این معنی که لازم نیست حتما ساعت زیر نور مستقیم خورشید باشد. باتری آن با دریافت نور محیط هم شارژ می‌شود.

g-shock

خرید ساعت کاسیو اورجینال

با اطلاع از تکنولوژی‌های موجود در ساعت‌های اورجینال کاسیو، قطعا به این نتیجه میرسیم که هزینه خرید این ساعت‌ها چقدر توجیه دارد. در واقع شما با هزینه‌ای که میکنید یک ساعت هوشمند با طول عمر بالا خرید کرده‌اید. با توجه به پیچیدگی تکنولوژی که کاسیو در ساعت‌هایش استفاده می‌کند، طبیعیه که در محصولات فیک یا‌های کپی کاسیو چنین قابلیت‌هایی را نبینید. پس به خرید ساعت اصل کاسیو از نمایندگی‌ها و سایت خرید ساعت معتبر دقت کنید. در ایران تایمر (اولین سایت و فروشگاه ساعت مچی در ایران) می‌توانید متنوع ترین ساعت‌های کاسیو با قیمت واقعی را ببینید، مقایسه کنید و خیالتان راحت باشد که یک ساعت اورجینال خریداری می‌کنید. در ایران تایمر تمام محصولات و ساعت مچی‌ها ضمانت اصالت مادام العمر را دارند.