خرید گیفت کارت

خرید گیفت کارت

شاید شما جزو افرادی باشید که نام گیفت کارت را شنیده‌اید و یا از آن استفاده می‌کنید. خرید گیفت کارت سبب می‌شود شما بتوانید از امکانات نرم‌افزارهای مشهور استفاده بهتر و کامل‌تری داشته باشید. درواقع این نوع کارت یکی از قابلیت‌های جدید در دنیای دیجیتال به شمار می آید. همان‌طور که می‌دانید، به لحاظ وجود بسیاری از تحریم‌ها بر علیه کشور ما، شرکت‌های بزرگ مثل اپل و یا کمپانی‌های پلی استیشن و … نمی‌توانند تمامی امکانات خود را در اختیار مشتریان ایرانی‌شان قرار دهند، اما شما می‌توانید با خرید گیفت کارت اپل و یا استیم و گیفت کارت PSN و … این محدودیت‌ها را شکسته و از این قابلیت‌ها و امکانات استفاده نمایید.

اما نکته مهم اینجاست که باید این دسته از محصولات را از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که قابل اعتماد هستند خریداری نمایید؛ زیرا از آنجا که با استفاده از دلار و یورو می‌توان آن‌ها را خرید؛ بنابراین لازم است مطمئن شوید که در مقابل پولی که پرداخت می‌کنید حتما این امکانات را دریافت خواهید کرد.

ما در ادامه این مطلب به موضوع چیستی گیفت کارت پرداخته و به شما خواهیم گفت با خرید هر یک از آن‌ها چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خرید گیفت کارت

گیفت کارت چیست؟

Gift card کارت هدیه‌ای است که برابر با مقداری پول بوده و از میزان پول داخل آن تنها می‌توان برای خریدهای مجازی استفاده کرد؛ زیرا پولی که در این گیفت کارت وجود دارد نیز مجازی است. این نوع کارت‌ها در کشورهای دیگر، به‌خصوص کشور آمریکا محبوبیت بالایی داشته و مشتریان بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

یک.سری از گیفت کارت‌ها توسط بانک‌ها صادر می‌شوند و می‌توان با مبلغ داخل آن تنها خرید کرد. این کارت‌ها را برخی از کمپانی‌ها و شرکت‌ها نیز در اختیار مشتریان و کارمندان خود قرار می‌دهند و آن‌ها می‌توانند تنها به خرید یک‌سری از کالاهای همان کمپانی اقدام نمایند، اما گیفت کارت‌هایی که در این مطلب قصد پرداختن به آن‌ها را داریم، کمی با آنچه پیش‌تر توضیح دادیم متفاوت است.

تهیه گیفت کارت‌ عموما به دو شکل انجام می‌شود؛ برخی از آن‌ها بدون تاریخ انقضا بوده و یا نهایتا به مدت یک سال اعتبار دارند، از ویژگی‌های دیگر این نوع کارت آن است که به نام شخص خاصی صادر نمی‌شود و دارندگان می‌توانند به‌صورت ناشناس خرید گیفت کارت را انجام داده و از آن استفاده نمایند و یا آن را به دوستان خود هدیه دهند.

خرید گیفت کارت را چگونه می‌توان انجام داد؟

همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌‎ها و کمپانی‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که ارائه‌دهنده سرگرمی‌های بی‌شماری بوده و با استفاده از فروش همین گیفت‌ها، می‌توانند محصولات و سرویس‌های جذابشان را در اختیار کاربران خود قرار ‌دهند؛ به‌عنوان‌مثال، خرید گیفت کارت استریم موسیقی، استریم فیلم و سریال جزو این دسته از محصولات به شمار می‌آیند. حتی شما می‌توانید با خرید گیفت کارت پی استیشن اقدام به خرید بازی یا اشتراک‌های ماهانه در پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

خرید گیفت کارت

برای خرید گیفت کارت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش‌تر اشاره کردیم که هنگام خرید کارت باید قبل از هر موضوعی نسبت به مجموعه فوق اطمینان خاطر داشته باشید، از دیگر نکاتی که در این خصوص باید به یاد داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به جهت تقلبی بودن برخی از گیفت کارت‌ها، از خرید آنلاین آن به‌خصوص از جایی‌که نمی‌شناسید خودداری نمایید.

  • پیش از خرید گیفت کارت از موجودی کارت بانکی خود مطلع باشید و چنانچه آن را از طریق تلفن و یا به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، از مبلغ آن مطلع باشید.

  • بعد از خرید این نوع کارت‌ها ببینید دقیقا چه مبلغی از حساب شما کسر شده است.

  • به کشوری که این گیفت کارت را صادر کرده توجه کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از برچسب‌های محافظتی آن کنده نشده باشد.

  • پین کدی که در پشت کارت درج شده نباید خراشیده و یا آسیب دیده باشد.

بنابراین از فروشگاه‌های آنلاینی خرید Gift card را انجام دهید که از تمامی مجوزهای لازم برخوردار باشد، دارای محصولاتی با تنوع بالا باشد و توجه به مشتری مداری از اصول اصلی کار آن‌ها به شمار آید.

خرید گیفت کارت اپل

شرکت اپل یکی از شرکت‌های بزرگی است که بسیاری از محصولات خود را تنها به کاربران وفادار خود ارائه می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از امکانات آن مانند بازی‌ها و نرم‌افزارها برای همه رایگان است، اما بسیاری دیگر هم هستند که ویژه بوده و لازم است برای استفاده از آن‌ها پول پرداخت شود. ازجمله مواردی که اهمیت خرید گیفت کارت این شرکت را نشان می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خرید درون برنامه‌ای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

  • قابلیت ساخت اکانت پرمیوم

  • استفاده از آی‌کلود

  • دسترسی به دنیای فیلم و سریال

خرید گیفت کارت استیم

استیم Steam سرویسی است که با مراجعه به آن می‌‎توان بازی‎‌های آنلاین را خریداری کرده و یا به‌صورت آنلاین بازی کرد. به همین منظور به اکانتی نیاز دارید که بتوانید آن را در زمان‌‎های مختلف شارژ کنید، تهیه گیفت کارت این شرکت بهترین راه‌ برای شارژ اکانت‌ خواهد بود.

خرید گیفت کارت

خرید گیفت کارت پلی استیشن

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، با خرید گیفت این کمپانی یا همان گیفت کارت PSN می‌توانید بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، حساب کاربری پلی استیشن خود را شارژ کنید و از فروشگاه این کمپانی محصولاتی که نیاز دارید را خریداری کنید. بر خلاف برخی از کارت‌ها، بسیاری از آن‌ها تاریخ انقضایی ندارند؛ بنابراین تا زمانی که شارژ داخل آن‌ها باشد، می‌توانید با استفاده از آن خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

پیش‌تر گفتیم که گیفت کارت‌ها جایگزینی برای استفاده از پول نقد به شمار می‌آیند و می‌توان آن را با مبالغ مختلف خریداری کرده و از آن برای خرید بازی، نرم‌افزار و فیلم و … استفاده کرد، اما نکته‌ مهمی که هنگام خرید گیفت کارت اهمیت دارد این است که باید حتما این دسته از محصولات از شرکت‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاینی خریداری شوند که به آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است مبلغی از حساب شما کسر شود، اما در واقع اکانت شما شارژ نشده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید به نکاتی که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم توجه داشته باشید.