فستیوال های خرید استانبول را از دست ندهید

استانبول با برخورداری از تاریخ غنی، شب‌های زیبا، خیابان‌های شلوغ، مردم شب‌زنده‌دار و شیرینی‌ها و غذاهای ترکی توانسته بسیاری از گردشگران را به سوی خود بکشاند. در کنار اینها، مراکز خرید از دیگر جاذبه های استانبول هستند و سالانه بسیاری از عاشقان خرید با تهیه بلیط استانبول ، خودشان را به این شهر جذاب می‌رسانند تا خریدهای هیجان انگیزی را تجربه کنند.

زمانی که صحبت از جشنواره های خرید استانبول و فصل تخفیف خرید به میان می‌آید، دوستداران خرید  به دنبال تاریخ تخفیف های خوب در این شهر هستند تا از هر نقطه ای در دنیا خودشان را به استانبول برسانند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد زمان‌هایی صحبت کنیم که می‌توانید خرید راحت و به‌صرفه‌ای در استانبول داشته باشید.

فستیوال های خرید استانبول را از دست ندهید

حراج های بهاری استانبول

استانبول در بهار بسیار دیدنی می‌شود و گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. اگر به قصد خرید در این فصل راهی استانبول شدید باید به چند نکته توجه کنید. در اولین ماه این فصل یعنی فروردین، نباید انتظار قیمت‌های خوبی را در فروشگاه‌ها داشته باشید. کالاهای ترند فصل تازه وارد بازار و مراکز خرید می‌شوند و فروشندگان با قیمت‌های بالایی آنها را عرضه می‌کنند. در کنار این در ایام نوروز، استانبول میزبان گردشگران زیادی است و هر زمان که گردشگر زیاد باشد، قیمت‌ها بالا می‌رود! این نکته هم حائز اهمیت است که در این ایام، در هر جایی از استانبول با جمعیت زیادی روبه‌رو می‌شوید و شاید خیلی نتوانید روی خریدهایتان تمرکز کنید.

برای داشتن خریدی به‌صرفه در بهار استانبول باید در اواخر ماه خرداد راهی این شهر شوید. در این زمان، فصل رو به اتمام است و فروشندگان، کالاهای باقی‌مانده فصل را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند. ‌فقط انتظار نداشته باشید که در همه فروشگاه‌ها چنین تخفیف‌هایی را ببینید. این تخفیف‌ها تنها از سوی برخی فروشندگان ارائه می‌شوند اما پیشنهادات آنها آن قدر جذاب هستند که نمی‌توانید از آنها بگذرید. بنابراین با خرید بلیط هواپیما ترکیه و سفر به استانبول می‌توانید در این زمان از سال، خرید خوبی را تجربه کنید.

حراج های تابستانه استانبول

فستیوال های خرید استانبول را از دست ندهید

در فصل تابستان می‌توانید شاهد بهترین حراج‌ها در استانبول باشید؛ به شرط آنکه در زمان درست، خودتان را به استانبول برسانید. همان طور که گفتیم از اواخر بهار قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند و این روند تا  اواسط تیر ادامه دارد. سپس قیمت‌ها به حالت عادی بازمی‌گردند اما اواخر مرداد، استانبول به بهشتی برای خریداران تبدیل می‌شود. بنابراین برای آنکه این فرصت را از دست ندهید، برای اواخر مرداد، برنامه سفر به استانبول را بچینید و با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل استانبول به حراجی‌های استانبول برسید. می‌توان گفت که مرداد، ماه پیک حراج‌ها در استانبول است و برای تجربه یک خرید جذاب، بهترین زمان محسوب می‌شود.

تخفیف‌های تابستانه استانبول تقریبا تا اواسط شهریور ادامه دارد اما گاهی دیده شده که این تخفیف‌ها زودتر هم به پایان برسند. از اواسط شهریور قیمت کالاها به حالت قبلی بازمی‌گردند و نباید انتظار داشته باشید در این فصل حراجی‌های خوبی را در استانبول پیدا کنید. برای آنکه بتوانید قیمت‌ها را ارزیابی کنید، نگاهی به قیمت‌ها در آنلاین شاپ‌ های ترکیه بیندازید.

حراج های پاییزی استانبول

استانبول در همه فصول، مقصدی جذاب برای خرید است اما خیلی روی خرید پاییزی در استانبول حساب باز نکنید. می‌توان گفت پاییز فصل قحطی حراجی‌ها در استانبول است و تقریبا هیچ فروشگاهی در این فصل از سال تخفیف خوبی ارائه نمی‌دهد.

البته نمی‌توان منکر زیبایی‌های استانبول در این فصل شد و از قدم زدن در شهر بارانی و دیدن گذرگاه‌های سنگفرش شده و نوشیدن قهوه داغ در کنار این گذرگاه‌ها گذشت. همچنین در این فصل هزینه سفر به استانبول کمی کاهش می‌یابد و هر چه به پایان پاییز نزدیک می‌شویم، هوا در این شهر، سردتر و سردتر می‌شود. کمتر فروشگاهی در پاییز برای خریداران، تخفیف در نظر می‌گیرد بنابراین اگر قصد خرید دارید، این فصل را برای سفر به استانبول انتخاب نکنید.

حواستان باشد که از نیمه دسامبر و به عبارتی اواخر پاییز زمزمه تخفیف های کریسمسی در استانبول به گوش می‌رسد و کم کم تابلوهای تخفیف در ویترین فروشگاه‌ها به نمایش درمی‌آیند.

حراج زمستانی استانبول

در زمستان دو مناسبت مهم وجود دارد؛ یکی کریسمس و دیگری جشن سال نو میلادی. تا اواسط دی ماه می‌توانید از حراج‌های کریسمسی در استانبول استفاده کنید. در این حراج‌ها حتی تا 70 درصد تخفیف هم روی کالاهای مختلف ارائه می‌شودو بنابراین می‌توانید خریدی بسیار جذاب داشته باشید.

پس از پایان یافتن جشن کریسمس، می‌توانید باز هم به خرید بروید و از قیمت‌های شگفت‌انگیز زمستانی برای جشن سال نو در استانبول بهره‌مند شوید. این تخفیف‌های جذاب تا 31 دسامبر ادامه دارند و با برگزاری جشن سال نو آتش تخفیف‌ها کمی خاموش می‌شود. درست است که تخفیف‌ها در اواخر کاهش می‌یابند اما هنوز هم کالاها با قیمت‌های مناسبی ارائه می‌شوند. برخی فروشگاه‌ها همچنان در بهمن هم تخفیف‌های خوبی ارائه می‌کنند و فرصت خریدی به‌صرفه را به وجود می‌آورند.

اگر در اسفند ماه راهی استانبول شوید،  باز هم برچسب‌های تخفیف را در فروشگاه‌ها خواهید دید. تخفیف‌های ماه اسفند برای جذب گردشگر است چرا که در این زمان، تعداد سفرها به استانبول کاهش می‌یابد و تخفیف‌هایی برای جذب آنها در نظر گرفته می‌شود.

فستیوال های خرید استانبول را از دست ندهید

تخفیف در کدام مراکز خرید استانبول بیشتر است؟

سوال بسیاری از علاقه‌مندان به خرید این است که در کدام یک از مراکز خرید استانبول می‌توانند تخفیف‌های بیشتری بگیرند. واقعیت این است که مراکز خرید از این نظر تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و ارائه تخفیف به سیاست برندها و مدیران فروشگاه‌ها بازمی‌گردد. بنابراین نمی‌توان گفت که دقیقا کدام مرکز خرید، چند درصد تخفیف را برای مشتریان در نظر گرفته است و برای برخورداری از تخفیف بیشتر باید به کدام مرکز خرید مراجعه کنید. با وجود تخفیف ها باز هم از تکنیک چانه‌زنی استفاده کنید و کالاها را با قیمت پایین‌تری بخرید.

نگران هزینه بلیط و رزرو هتل نباشید

برای آنکه هم از تخفیف‌های خرید در استانبول بهره‌مند شوید و هم در خرید بلیط و رزرو هتل تخفیف بگیرید، به فلای تودی مراجعه کنید و بلیط و هتل خود را از این وبسایت رزرو کنید. فلای تودی بیشترین تخفیف‌ها را در همه ایام سال ارائه می‌دهد تا هزینه‌های سفر شما کاهش یابد.