مایکروسافت : باید ها در سال 2015

Microsoft.www.download.ir

پس از سال پرفراز و نشیب 2013 ، مایکروسافت در سال 2014 سال موفق تری را طی کرد ، مدیر عامل جدید این کمپانی Satya Nadella با سیاست چندین پلتفرمی خود و استراتژی متمرکز بر سیستم ابری که همه اینها با سیاست های مدیر عامل قبلی این شرکت در تضاد بود ، توانست سال موفقی را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد . موفقیت های این شرکت در سال 2014 بر هیچ کس پوشیده نیست ، اما آیا مایکروسافت می تواند این پیوزی ها را در سال 2015 نیز تکرار کند ؟

1 . اطمینان کسب کردن از موفقیت ویندوز 10

پس از شکست مفتضحانه مایکروسافت در پروژه ویندوز 8 و 8.1 مایکروسافت احتیاج به یک ویندوز جدید و موفق دارد ، تا بتواند دوران طلایی ویندوز XP را تکرار کند . سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز 10 باید از همه لحاظ قدرتمند ظاهر شود ، این سیستم تاکنون در بررسی های تکنیکی موفق ظاهر شده است ، مایکروسافت برای ویندوز 10 تاکنون امکانات جدید و جالبی را معرفی کرده است ، امکاناتی مانند دسکتاپ مجازی و منوی استارت جدید ، اینها همه جزئی از امکانات جدید و جالب سیستم عامل جدید می باشند ، اما چیزی که باعث موفقیت ویندوز 10 تا این لحظه شده است ، گوش دادن مایکروسافت به درخواست های مشتریان خود می باشد .

Microsoft.2.www.download.ir

مایکروسافت قول داده است که ویندوز 10 نه تنها تمامی دستگاه های هوشمند را به یکدیگر متصل می کند بلکه تمامی دستگاه های متصل به اینترنت و حتی XBOX نیز از این برنامه خارج نیست . ویندوز 10 تا نیمه دوم سال 2015 وارد بازارهای جهانی نخواهد شد ، اما مایکروسافت قول داده است که اطلاعات بیشتری را در رابطه با این سیستم عامل در کنفرانسی که در 21 ژانویه برگزار می کند با طرفداران خود در میان بگزارد .

2 . تبدیل ویندوزفون به یک سیستم عامل قدرتمند

با توجه به تحقیقات شرکت IDC ،در سال 2014 تلفن های همراه بیشتری با سیستم عامل ویندوز به نسبت سال 2013 به فروش رفته است ، اما با این وجود سهم این سیستم عامل در بازارهای جهانی به نسبت سال قبل از 3.3% به 2.7% کاهش یافته است ، به زبان دیگر ویندوزفون در سال های اخیر پیشرفت کرده است اما در قیاس با سایر رقبا این پیشرفت به آرامی صورت گرفته است .

Microsoft.3.www.download.ir

در سال 2014 مایکروسافت به منظور تشویق کمپانی ها برای استفاده از ویندوزفون فعالیت های زیادی کرد که شامل برداشتن هزینه لایسنس سیستم عامل و برداشتن محدودیت های سخت افزاری برای اینکه سازندگان بتوانند با همان سخت افزارهای اندرویدی خود از ویندوزفون استفاده کنند ، این فعالیت ها بی نتیجه نماند و مایکروسافت در پاییز امسال اعلام کرد که 14 کمپانی جدید برای استفاده از ویندوزفون با این شرکت قرارداد بسته اند . برنامه اصلی و امید اصلی مایکروسافت برای شکوفا کردن ویندوز 10 برند لومیا می باشد ، آنها باید بتوانند از طریق این برند و سیستم عامل ویندوز 10 بازار ویندوزفون را گسترش دهند ، اما در همین حال Iphone 6 و برادر بزرگترش Iphone 6 Plus سهم عظیمی از بازار اسمارت فون ها را در دست دارند .  

3 . ساخت بازاری مناسب برای مچ بند ها و دستگاه های هوشمند 

  مایکروسافت در سال 2014 برای همگان آشکار ساخت که خواستار سهمی از بازار مچ بند های هوشمند می باشد . آنها شروع خوبی با Microsoft Band داشتند ، مچ بندی هوشمند که توانست در همان ابتدای کار رقیب خود از کمپانی اپل را شکست دهد . همچنین مایکروسافت خواستار حرکت به سوی جلو در بازار LOT می باشد ، چندی پیش منابعی نزدیک به کمپانی این طور فاش کردند که مایکروسافت در حال ساخت هدست واقعیت مجازی برای برند XBOX می باشد .

Microsoft.4.www.download.ir

   

 مایکروسافت : باید ها در سال 2015