نهال گردو؛ درخت کوچک امروز و گنجینه فردا

تاکنون با خود اندیشیده اید چه نهالی در باغ خود بکارید که همچون گنجینه ای ارزشمند به باغ شما ارزش دهد؟ در میان انواع نهال هایی که می توانند چون گنجینه ای خاص برای آینده باغ شما باشند، باید به نهال گردو اشاره کنیم. این نهال کوچک امروز که در دل خود فردای بزرگی را نهفته است، بسیار سودآور بوده و آینده روشن و درخشانی دارد.

همه ما می دانیم درختانی که محصولات خشکبار می دهند، همیشه برای صادرات بهترین هستند. اما نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که این محصولات در کشور نیز بسیار پرطرفدار بوده و همیشه مشتری دارند. حتی گردو به عنوان یک خشکبار پرطرفدار، بر سر سفره هر ایرانی مشاهده می شود. به همین دلیل چون بازار فروش این محصول در داخل و خارج از کشور عالی است، یعنی ارزش سرمایه گذاری را دارد. 

باغداران با خرید نهال گردو نه تنها قادر خواهند بود برای خود یک باغ زیبا و پرثمر بسازند، بلکه یک سرمایه گذاری آینده دار نیز انجام خواهند داد. آنها این نهال ها را می توانند بسته به شرایط اقلیمی مختلف در تنوع بالایی تهیه کرده و در باغ خود مورد کشت قرار دهند. نهال هایی که هم برای مناطق گرمسیری و هم برای مناطق سردسیر مناسب بوده و بیشترین باردهی را دارند. علاقه مندان به باغ گردو، تنها کافیست نحوه مراقبت از این نهال ها را بدانند تا بتوانند بیشترین سود را از باغ گردوی خود به دست آورند. 

بهترین سرمایه گذاری کشاورزی

مزایای خرید و کاشت نهال گردو

گردو از محصولات خشکبار پرمصرفی است که در بازار داخلی و خارجی از قیمت مناسبی هم برخوردار است. در حالی که به هیچ عنوان شرایط نگهداری پرهزینه ای نداشته و جابجایی آن دشوار نیست. در نهایت نیز، افرادی که دارای یک باغ گردو هستند می توانند با برداشت بار این محصول پربار، سود خوبی کسب کنند. 

همچنین خرید نهال گردو و کاشت این درخت مزایای دیگری را نیز برای باغداران به همراه دارد که از جمله مهمترین این مزایا باید به موارد زیر اشاره کنیم :

  • قیمت بالای این محصول نسبت به دیگر خشکبارهای مصرفی و میوه های دیگر در بازار
  • بازار تقاضای خوب گردو
  • امکان انبار کردن یا ارسال گردو به شهرها و حتی کشورهای دیگر
  • پرداخت هزینه کم برای برداشت و جابجا کردن گردوهای باغ
  • فروش آسان گردو نسبت به محصولات دیگر

بهترین نوع نژاد نهال گردو برای خرید

برای خرید گردو روش های بسیاری وجود دارد که متداول ترین آنها خرید نهال گردوهای بومی و نهال گردوهای اصلاح شده یا نسل جدید است. باغدارانی که به دنبال پرورش نهال های گردو در باغ کشاورزی خود برای سرمایه گذاری هستند، همیشه به نهالستان ها مراجعه می کنند. زیرا آنها می دانند نهال های پرورش یافته در نهالستان زیر نظر مهندسان متخصص پرورش یافته و از کیفیت بالایی برخوردارند.

به همین دلیل بهترین روش برای آنها جهت خرید انواع نهال گردو، نهال های اصلاح شده یا نسل جدیدی است که در نهالستان ها پرورش داده شده اند. این نهال ها همچنین از مقاومت بالایی بسته به شرایط اقلیمی مختلف برخوردارند و محصولات پرباری هم به شمار می روند. علاوه بر آن باید بیان کنیم که نهال های اصلاح شده و نسل جدید در هر هکتار بیش از 10 تن باردهی خواهند داشت. این یعنی سود بیشتر و لذت کشاورزی بالاتر.

پس کشاورزانی که تمایل دارند باغ گردوی پرباری داشته باشند و هر ساله سود خوبی از باغ خود به دست آورند، بهتر است به سراغ خرید نهال گردوهای اصلاح شده یا نسل جدید ژنوتیپ ها بروند؛ تا از آینده روشن این نوع نهال های باغی برای پرورش و رسیدگی و در نهایت باردهی، مطمئن باشند. اینگونه ریسک سرمایه گذاری را نیز برای خود کاهش خواهند داد.

نهال گردو شناسنامه دار

ویژگی های یک نهال مرغوب گردو

کشاورزان برای این که بتوانند بهترین نوع خرید نهال گردو را خریداری کنند باید با تنوع نهال های گردو و ویژگی هایی که یک نهال مرغوب دارد به خوبی آشنا باشند. زیرا همانطور که بیان نمودیم، تنوع نهال های گردو بسیار زیاد بوده و ممکن است آنها در انتخاب یک نهال خوب با مشکل مواجه شوند. مهمترین ویژگی هایی که یک نهال مرغوب گردو باید داشته باشد را، می توانیم چنین بیان کنیم :

  • دیرگل
  • زود بازده
  • مقاوم به سرما
  • مقاوم به آفات و بیماری ها
  • شناسنامه دار یا لیبل جهادکشاورزی

نهالستان ها همواره نهال هایی را به باغداران عرضه می کنند که از بهترین قیمت برخوردار بوده و کیفیت تضمین شده دارند. همچنین این نهال ها مورد تایید جهاد کشاورزی هم بوده و دارای شناسنامه و لیبل هستند. از سوی دیگر نهال های پرورش یافته در نهالستان ها از گواهی سلامت، گواهی عاری از آفت و گواهی قرنطینه هم برخوردارند که به همین دلیل مرغوبیت بالای آنها تضمین شده است.

خرید انواع نهال های گردو تضمینی برای یک سرمایه گذاری عالی

در میان تنوع فروشگاه های فروش نهال و نهالستان های معتبر در کشور، نهالستان های عرضه کننده نهال با کیفیت  بسیاری برای خرید نهال گردو وجود دارند، که پالیز نهال یکی از آن ها به شمار می رود. در این نهالستان باغداران می توانند به راحتی هر نوع نهال گردویی که نیاز دارند را بسته به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مورد نظر خود خریداری کنند. برخی از این نهال های گردو در همان سالهای اولیه بعد از کاشت باردهی دارند. جهت اطلاعات بیشتر درباره انواع ارقام نهال گردو کلیک کنید.

در واقع نهال های گردویی که زیر نظر مهندسان متخصص کشاورزی پرورش می یابند، تمامی شرایط لازم را برای یک سرمایه گذاری پرسود دارند. کشاورزانی که دارای هکتار زمین کشاورزی بالایی هستند، با خرید بهترین نهال های گردوی پرورش یافته، آینده روشنی را برای باغ خود ترسیم خواهند کرد. آنها نهال هایی را نیاز دارند که کیفیتشان تضمین شده باشد و باردهی مطلوبی در آینده داشته باشند.

پس سرمایه گذاری بر روی نهال گردو و کاشت آن در زمین کشاورزی، انتخاب هوشمندانه ای است که تنها کشاورزان آینده نگر به آن توجه می کنند. آنها حساسیت خرید یک نهال با کیفیت را می دانند و پس از خرید و کاشت نهال نیز، سالهای طولانی به مراقبت از آنها می پردازند. تا زمانی که از باردهی عالی آنها اطمینان حاصل کرده و بدانند که دیگر هیچ خطری نهال های کوچک دیروز و درختان بزرگ امروز را تهدید نمی کند. پس از آن نیز به خوبی شاهد نتیجه عالی ای که به دست می آورند خواهند بود.

نهال گردوی پرمحصول

چکیده مطالب

ما به خوبی فعالیت ها و محصولاتی که در نهالستان های معتبر همچون نهالستان پالیز نهال به شما خوانندگان محترم ارائه می گردد را، در این مطلب بیان نمودیم. مجموعه ای که بیش از نیم قرن در زمینه پرورش و فروش نهال گردو فعالیت داشته و همواره در مسیر جلب رضایت خریداران و مشتریان خود قدم برداشته است. این نهالستان محصولات با کیفیت عالی و قیمت مناسب خود را بدون دریافت هزینه ارسال کالا برای سفارشات عمده به مشتریان خود عرضه نموده است.

هدف اصلی این همه توجه نهالستان پالیز نهال، تامین رفاه حال مشتریان در سراسر ایران بوده است. همچنین مهندسان این نهالستان با ارائه مشاوره رایگان در زمینه راهنمای خرید، احداث باغ، بیماری ها و آفات …، همیشه در حال رفع دغدغه و مشکلات کشاورزان و باغداران هستند.

برچسب ها : سرمایه گذاری,سودآوری,نهال گردو,درخت گردو