هدفون چی بخرم؟

هدفون چی بخرم؟

راهنمای خرید هدفون برای کاربران با نیازهای مختلف

خرید هدفون ارزان

هدفون‌ از گذشته‌ برای دوستداران موسیقی مهم بوده است اما با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن زندگی‌ روزمره، هدفون و هدست و هندزفری به جز جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده‌اند. در واقع، این روزها برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست، تماس‌های صوتی و ویدئویی، کلاس‌های آنلاین و … همه افراد نیازمند یک هدفون خوب و کارآمد هستند. افراد مختلف، نیازهای متفاوت و صد البته، بودجه‌های متفاوتی برای خرید هدفون دارند، اما اکثر افراد قبل از خرید هدفون، سوال مشترکی دارند: کدام هدفون بهتر است؟ خوشبختانه، هدفون‌های بسیار متنوعی در بازار موجود است تا سلیقه‌ها و نیازهای مختلف را تامین کنند. اگر تا پایان همراه ما باشید، می‌توانید بهترین هدفون بی‌سیم ممکن را که با نیاز و بودجه شما هماهنگ باشد، انتخاب کنید.

اگر قصد خرید لوازم جانبی باکیفیت از جمله هدفون را دارید، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا خیالتان از کیفیت، اصالت و سلامت کالای مورد نظر، راحت باشد. فروشگاه اینترنتی مبیت، یکی از معتبرترین و منصف‌ترین فروشگاه‌های لوازم دیجیتال است که علاوه بر فروش اینترنتی، سابقه درخشانی در فروش حضوری نیز دارد. مبیت با ارائه به روزترین و بهترین محصولات دیجیتال، از جمله گوشی هوشمند، قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت، و لوازم جانبی آنها، سعی دارد تا کیفیت برتر را در کنار قیمت مناسب به کاربران خود عرضه کند.

برای انتخاب بهترین هدفون یا هدست ممکن، باید درباره انواع آنها اطلاعات لازم را داشته باشید. در ادامه به پرطرفدارترین انواع هدفون خواهیم پرداخت تا نقاط ضعف و قوت هر یک را بهتر بشناسید.

هدفون دور گوشی

قیمت هدفون بی سیم

بزرگترین نوع هدفون که کل گوش را می‌پوشاند و دو گوشی آن به وسیله هدبندی منعطف به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع هدفون به راحتی روی گوش اکثر افراد فیکس می‌شود و از آنجا که روی گوش هستند، به قسمت داخلی گوش فشار نمی‌آورند و باعث آزرده شدن کانال گوش نمی‌شوند. اگر این هدفون به خوبی روی گوش فیکس شود، ایزوله محیطی خوبی را فراهم می‌کند و شما جزئیات صدا را بهتر متوجه خواهید شد. علاوه بر راحتی و ایزوله محیطی، هدفون‌های دور گوشی دارای کیفیت و تفکیک صدای بهتری نیز هستند.

البته که این نوع هدفون نسبت به هندزفری، بزرگتر و سنگین‌تر است و احتمالا گزینه مناسبی برای ورزش نیست زیرا نمی‌تواند تکان‌های شدید را تحمل کند و از روی گوش لیز میخورد. از دیگر نقاط ضعف این هدفون به قیمت نسبتا بالاتر و قابلیت حمل کمتر آن می‌توان اشاره کرد. اگر نیازمند هدستی هستید که میکروفون داشته باشد، هدفون‌های دور گوشی دارای میکروفون، بهترین گزینه ممکن هستند زیرا هم صدای شما را بهتر به گوش مخاطب می‌رسانند و هم بهتر می‌توانید صدای مخاطب خود را بشنوید.

هدفون رو گوشی

بهترین هدفون بی سیم

این هدفون، تفاوت زیادی با هدفون دور گوشی ندارد، و تنها فرق آن، به سایز ایرپدها برمی‌گردد. به عبارت بهتر، ایرپدهای این هدفون کوچکتر هستند و نسبتا سبک وزن‌تر هستند. این هدفون‌های برای فعالیت‌های ورزشی گزینه مناسب‌تری هستند زیرا فیت‌تر و کم وزن‌تر هستند. علاوه بر این، به خاطر کوچکتر بودن، می-توانید راحت‌تر انها را با خود به محل کار یا باشگاه و پارک ببرید.

البته باید توجه داشته باشید که این نوع هدفون، روی لاله گوش فیت می‌شود و به همین دلیل، نسبت به هدفون دور گوشی، راحتی کمتری دارند. در واقع، به خاطر فشاری که این ایرپدها به لاله گوش می‌آورند، مجبور خواهید شد تا آنها را بعد از مدتی از روی گوش برداشته و به آن استراحت دهید. در ضمن، نباید توقع ایزوله محیطی به اندازه هدفون دور گوشی داشته باشید زیرا ایرپدها کاملا گوش را نمی‌پوشانند و امکان درز صدا به بیرون وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل فشار ایرپدها به گوش، عرق کردن نیز دور از انتظار نیست!

هندزفری

هندزفری یا هدفون تو گوشی که خودش به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، قابل حمل‌ترین هدفون موجود در بازار است. بیشتر افراد به خرید هدفون توگوشی یا همان هندزفری تمایل بیشتری دارند زیرا معمولا قیمت کمتری دارد، قابلیت حمل بالاتری دارد، و در هنگام حرکت و ورزش بهتر در گوش فیکس می‌ماند. از جمله محبوب‌ترین انواع هندزفری می‌توان به هدفون بی‌سیم واقعی و هندزفری سیمی اشاره کرد.

هندزفری بی‌سیم

خرید لوازم جانبی موبایل

احتمالا رایج‌ترین نوع هدفون توگوشی را هدفون‌های بی‌سیم تشکیل می‌دهند. این هدفونها بدون سیم عرضه می‌شوند و با بلوثوت به گوشی یا لپ تاپ متصل می‌شوند. برای شارژ چنین هدفونی باید از کیس شارژ آنها استفاده کرد که در واقع، جعبه‌ای کوچک و بسیار سبک وزن است که دو محفظه برای قرار دادن ایربادها در آن طراحی شده است. از آنجا که هدفون بی‌سیم یا همان هندزفری بی‌سیم، کاملا داخل گوش قرار می‌گیرد، ایزوله خوبی را فراهم می‌کنند که میزان این ایزوله بسته به جنس سری ایربادها متفاوت خواهد بود. برای مثال، سری سیلیکونی که دوام خوبی دارد به اندازه سری فومی، ایزوله محیطی به وجود نمی‌آورد.

کیفیت صدای این هدفون‌ها خوب و واضح است و به دلیل فیکس بودن و طراحی ارگونومیکی که دارند، راحتی خاصی برای کاربران به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این موارد، نداشتن سیم باعث می‌شود تا دیگر نگران قطع شدن سیم یا خراب شدن سریع کابل هدفون نباشید.

البته اگر مراقب بهداشت گوش و هدفون خود نباشید، ممکن است به دردسر بیفتید و دچار عفونت گوش شوید. بهتر است همیشه با کمک دستمالی نرم یا پنبه، جرم‌ها و آلودگی‌های چسبیده به ایربادها را به خوبی تمیز کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف این هدفون‌های بی‌سیم، تاخیر صوتی است. برای مثال، اگر برای گیمینگ به هدفون نیاز دارید بهتر است توجه ویژه‌ای به تاخیر صوتی هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید. در ضمن، این هدفون‌ها برای کار کردن، نیازمند شارژ هستند و در صورتی که فراموش کنید آنها را شارژ کنید، باید روز خود را بدون هدفون بگذرانید. هر چند شارژدهی هدفون‌ها بهتر شده است ولی باید منتظر کاهش شارژدهی پس از دو سال باشید.

اگر هنگام درآوردن ایربادهای هدفون کاملا بی‌سیم می‌دانید که به احتمال زیاد آنها را گم خواهید کرد و به سلامت به کیس شارژ نخواهید رساند، بهتر است به فکر خرید هدفون بی‌سیم قدیمی باشید که دو ایرباد را با یک سیم به یکدیگر متصل می‌کند و زمانی که آنها را از گوش درمی‌آورید، می‌توانید سیم را دور گردن خود بیندازید.

هندزفری سیم‌دار

قیمت روز هندزفری

هدفون سیم‌دار شاید زیاد مدرن به نظر نرسد اما بسیار کاربردی است و هنوز هم جز هدفون‌های پرفروش به شمار می‌رود. در واقع، به جز کیفیت صدا و تاخیر کم، این هدفون‌ها قیمت مناسب‌تری نیز دارند. البته برترین نقطه قوت آنها را می‌توان عدم نیاز به شارژ دانست زیرا از طریق جک 3.5 میلی متری به دستگاه متصل می‌شوند و نیازی به شارژ کردن ایربادها برای اتصال از طریق بلوتوث نیست. البته نمی‌توان از نقاط ضعف هدفون سیم‌دار به راحتی گذشت زیرا اکثر دستگاه‌های جدید نظیر موبایل و تبلت، فاقد جک 3.5 میلی متری هستند و بیشتر با هدفون‌های بی‌سیم که بوسیله بلوتوث متصل می‌شوند، هماهنگ هستند. علاوه بر این موارد، کابل یا همان سیم هندزفری یکی از نقاط ضعف اصلی آن است.

اگر قصد خرید هدفون دارید، خرید اینترنتی از مبیت، بهترین گزینه پیش روی شماست. قیمت‌های رقابتی و منصفانه به همراه تضمین سلامت کالا و ارسال سریع از جمله دلایل محبوبیت فروشگاه اینترنتی مبیت است. شما می‌توانید، نقد و بررسی تخصصی محصولات مختلف را در مبیت مطالعه کنید و پس از بررسی نظرات خریداران قبلی و مشاوره با کارشناسان مرکز تماس مبیت، بهترین هدفون بی‌سیم یا سیمی ممکن را خریداری کنید.