ترجه مقاله

همه چیز درباره Citation مقاله علمی

اگر در مسیر نوشتن مقاله علمی باشید با این کلمه روبرو شده‌اید؛ این کلمه در لغت به معنای استناد یا ارجاع است.

احتمالا با توجه به معنی آن، حدس می‌زنید که به چه کار می‌آید؛ سایتشین در واقع یک مغیار برای سنجیدن میزان ارجاعات یک مقاله است.

هر چه این عدد در یک مقاله بالاتر باشد، یعنی رفرنس بیشتری دریافت کرده و محققان مختلف زیادی به آن توجه داشته‌اند.

سایتیشن به ویژه در مقاله‌های ISI مهم است.

اگر به دنبال این هستید که واقعا یک محقق خبره شناخته شده و حرفتان شنیده شود، باید سعی کنید ارجاعات مقاله خود را بالا ببرید. آژانس‌های پشتیبانی مالی مخلتف از چنین معیاری در کنار تعداد مقالات شما برای اعطای کمک هزینه انجام تحقیقات استفاده می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به شما چند راهکار برای افزایش سایتیشن مقاله شما ارائه دهیم.

طول عنوان و علائم نگارشی مهم است

بله این یه نکته مهم است و رعایت آن تاثیر زیادی خواهد داشت. عدم رعایت علائم نگارشی و داشتن تایتل‌های طولانی، باعث جلب نظر منفی دیگر محققان و حتی داوران می‌شود.

برای همین بعد از اینکه کار نوشتن مقاله خود را تمام کردید، آن را برای ترجمه به متخصصان آن بسپارید. ترنسیس یک سایت ترجمه مقاله تخصصی است که کار ترجمه و حتی ویرایش متون شما را در بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده هر چه عنوان مقاله مختصرتر بوده باشد، سایتشن بیشتری هم دریافت کرده‌اند.

یک نکته دیگر، مقالاتی که در عنوان آن از دو نقطه استفاده شده رفرنس بیشتری دریافت کرده‌اند و در مقابل، علامت سوال این ارجاعات را کاهش می‌دهد.

انتشار زودهنگام به نفع شماست

عده‌ای فکر می‌کنند اگر ایده تحقیق خود یا مراحل آن را قبل از اتمام در سایت یا رسانه اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند، به ضررشان بوده و ممکن است شخص دیگری آن را بدزدند.

حتی اگر این اتفاق بیفتد، قابل پیگیری است!

انتشار زود هنگام باعث جذب افراد علاقه‌مند می‌شود. محققان مختلف از آنجایی که گوشه‌ای از اطلاعات شما را خوانده‌اند در نهایت تا انتهای مسیر با شما همراه خواهند بود و حتی ممکن است در تحقیقات خود به آن رفرنس دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دخد که چنین مقالاتی نسبت به یک مقاله که دیتای آن تنها پس از اتمام منتشر شده، سایتشن بیشتری دریافت می‌کند.

سایت‌هایی مثل Figshare و Slideshare  برای به اشتراک‌گذاری تحقیقات مناسب هستند.

در عنوان نام کشور را نیاوردید

این موضوع روی ضریب ایمپکت فکتور هم تاثیر می‌گذارد. با چنین عنوانی، ارجاعات به شدت افت کرده و ضرر می‌کنید.

حتی در چکیده و یا کلمات کلیدی خود هم آن را ذکر نکنید.

خط تیره بگذارید

عجیب است اما گذاشتن خط تیره در عنوان به شما کمک می‌کند بهتر در نتایج جستجو ظاهر شوید. محققانی که استفاده از آن را فراموش کرده‌اند، استناد کمتری دریافت کرده‌اند.

دقت کنید که منظورم استفاده بی‌رویه و غلط نیست. از آن به درستی استفاده کنید.

تحقیق شما باید کلمه کلیدی داشته باشد

یک مقاله علمی باید حداقل 3 تا 5 کلمه کلیدی داشته باشد. با استفاده از این کلمات مقاله شما بهتر در نتایج جستجو خود را نشان می‌دهد.

حواستان باشد که از کیوردهای درست و منطقی استفاده کنید، سعی نکنید دیگران را فریب دهید. حتما برای این کلمات تحقیق کنید تا بدانید کدام برای پژوهش شما مناسب‌تر است.

از این کلمات در عنوان و چکیده خود استفاده کنید، حتی توصیه می‌شود در توضیح تصاویر و نمودارها هم آن‌ها را بیاورید؛ شانس دیده شدن شما را بالاتر می‌برد.

در ژورنال معتبر مقاله خود را چاپ کنید

سراغ مجلات معبری بروید که ضریب ایمکت آن‌ها بالاست. در این صورت شانس دیده شدن و در نهایت ارجاع‌دهی به مقاله خود را افزایش می‌دهید، آن هم چندین برابر!

سخن نهایی

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد. اگر در مسیر نوشتن یک مقاله علمی هستید و به کار ترجمه نیاز داشتید به سایت ترنسیس سر بزنین؛ ترنسیس یک پتلفرم ترجمه تخصصی آنلاین است که سفارش‌های دانشجویی شما را با کیفیت عالی و قیمت مناسب انجام می‌دهد. برای مثال می‌توانید قیمت ترجمه مقاله را در سایت آن‌ها چک کنید.

اگر تجربه‌ای در نوشتن یک مقاله علمی و انتشار آن دارید، با ما در میان بگذارید، مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

 قیمت ترجمه مقاله