چطور در یک ماه به 5 شهر ترکیه سفر کردم؟

سفر به استانبول

قبل از سفر فکر نمی‌کردم که در مدت‌زمان محدودی که دارم به پنج شهر ترکیه بتوانم سفر کنم. اما همه روز‌های سفر طبق برنامه پیش رفت در این سفر برخلاف سفر‌های قبلی کوله بار سفر را در هتل‌های استانبول جا نگذاشتم نرفتم که شهر را بگردم. از شلوغی‌های استانبول فاصله گرفتم. گره کفش‌هایم را محکم‌تر کردم از شلوغی‌های ترکیه به شهر‌های ساحلی رفتم. تا روز‌های پایانی سفر در کوش آداسی ماندم. در آن روز‌ها با دوچرخه در جزیره دوچرخه‌سواری می‌کردم. در طول روز در جزیره بودم به مغازه‌های مختلف می‌رفتم. طعم غذاهای ترکی را در این جزیره لمس می‌کردم. شب را کناردریا می‌رفتم. در ساحل می‌نشستم. آفتابی که به ساحل آمده بود را با دریا تماشا می‌کردیم. درخشش آفتاب در ساحل روی در یا افتاده بود. آماده‌اید که ادامه داستان سفرم را بشنوید؟ پس داستان را از جایی شروع می‌کنم که اتفاق افتاد.

چرا مقصد سفر ترکیه است؟

کشور‌های همسایه در بین گردشگران طرف‌دار زیادی دارد. یکی از این کشورها ترکیه است که زمانی صحبت از سفر خارجی است. گردشگران کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند. در همین حوالی انتخاب مقصد سفر بودم که وارد برنامه فیدیبو شدم. در بین قفسه‌های کتاب‌ها راه می­رفتم که کتاب سفر استانبول علی بابا را پیدا کردم. کتاب را باز کردم در کتاب از همه بخش‌های سفر از ایستگاهی اتوبوس، آدرس هتل‌ها جاهای دیدنی گرفته در کتاب نوشته شده بود. چند صفحه از کتاب را که جلو بردم تصمیم گرفتم که سفر استانبول تهران را شروع کنم. اما این بار به جنوبی‌ترین یا شمالی‌ترین شهر‌های شمال سفر کنم.

کتاب سفر استانبول

کتاب سفر استانبول علی بابا راهنمایی سفر استانبول تهران است. این کتاب به نویسندگی خانم پانته آ غلامی نوشته شده است. خانم پانته آغلامی در کتاب کوچه به کوچه استانبول را قدم زده است. از ایستگاهی اتوبوس، رستوران‌ها، جاهای دیدنی آن کوچه‌ها نوشته است. این کتاب نقطه شروع سفر استانبول تهران بود. شروع به خرید بلیط استانبول به تهران https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA ، رزرو اتاق هتل از سایت‌های مختلف کردم. وسایل سفر را آماده کردم. سفر استانبول تهران را شروع کردم. ادامه داستان سفرم را از استانبول برایتان تعریف می‌‌کنم.

سفر به استانبول

شهر اول، آنکارا

سفر استانبول تهران را از آنکارا شروع کردم. آنکارا شهر شلوغی است؛ اما معماری، طعم غذاهای این شهر باعث شده بود که وقتی از خیابان‌های آنکارا رد می‌شدم. مشغول عکاسی از ساختمان‌های این شهر باشم. تا در شلوغ‌های این شهر گم شوم. در این خیابان‌های این شهر بیشتر قدم زدم. به قلعه آنکارا، موزه تمدن آناتولی رفتم. یکی از دلایل اینکه آنکارا را اولین مقصد سفر ترکیه انتخاب کردم. جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا بود. در این جشنواره فیلم‌سازان از همه دنیا به آنکارا می‌آیند. فیلم‌هایشان را در این شهر اکران می‌کنند. به نظر شما مقصد بعدی سفر استانبول تهران کدام شهر است؟

شهر دوم، شهر ماسه‌ای ازمیر

بعد از سفر به شهر شلوغ آنکارا ادامه سفر را به ازمیر رفتم. سفر به ازمیر فقط سفر نبود در چند روزی که در ازمیر بودم در این شهر با مهمان‌نوازی مردم مهربان ازمیر زندگی کردم. اولین منظره‌ای که در ازمیر دیدم ساختمان‌های بلند و کوچه‌های وسیع ازمیر بود. اما این ساختمان‌های بلند مانع این نشده بود که دشت‌ها و سواحل وسیع از نگاه پنهان شود. ازمیر مانند دریا بزرگ بود و مانند ساختمان‌های بلندش قوی بود. باوجوداینکه بیشتر ساختمان‌های ازمیر تغییر کرده بود مدرن بود؛ اما هنوز سایه ساختمان‌های قدیمی ازمیر در خیابان‌های این شهر افتاده بود.

شهر سوم آنتالیا، شهر کوچه‌های پر پیج و خم

حتماً در سفر استانبول تهران اسم این شهر را شنیده‌اید؟ اولین تصویری که از آنتالیا در ذهنم تجسم می‌شود. خانه‌های منظم و قدیمی و کوچه‌های پرو پیج آنتالیا بود. در آنتالیا سوار قایق شدم. قایق روی آب حرکت می‌کرد درحالی‌که با دستش موج‌ها را تکان می‌داد. از زیر پل رد که شدیم خانه‌های رنگارنگ از دور دیده می‌شد. کمی که نزدیک سکو شدیم. کنار یکی از خانه‌ها پیرمرد‌ها کنار هم نشسته بودند درحالی‌که بازی تخته‌نرد را بازی می‌کردند. چای روی میز تخته‌نرد سرد می‌شود.

سفر به ترکیه

شهر چهارم، شهر قدیمی وان

یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های ترکیه وان است که قدمتی از زمان عثمانی دارد. وان آب‌وهوایی کوهستانی داشت. بوی نوستالژیک و قدیمی بودن در همه مکان‌های دیدنی وان پیچیده است. وان بازار‌های زیادی و متنوعی داشت. در روز‌های آخر سفر برای خرید این شهر را انتخاب کردم.

شهر پنجم، جزیره کوچ آداسی

در روزهای آخر سفر استانبول تهران وقت آن رسیده بود که از خیابان‌های شهر‌های ترکیه قدم در دل طبیعت بزنم. به همین خاطر به جزیره کوش آداسی رفتم. در جزیره کوش آداسی کنار ساحل زیرانداز را پهن کردم. کنار ساحل نشستم تا زمانی که آفتاب ساحل را ترک کند، بازی بچه‌ها را در ساحل نگاه کردم. بعد از غروب آفتاب گروهی در ساحل گروهی آتش را روشن کردند. یکی از بچه‌ها در گروه گیتار می‌نواخت.

سخن پایانی

نظرتان درباره داستان سفر استانبول تهران چه بود؟ سفر استانبول تهران یکی از بهترین سفر‌های است که آدم می‌تواند تجربه کنند. پس بدون معطلی وارد سایت علی بابا شوید. سفر برنامه علی بابا را از قسمت‌های هتل، بلیط هواپیما بخرید.