استخدام جوشکار

چگونه با شغل جوشکاری به درآمد بالایی برسیم؟

تردیدی نیست که با فعالیت در شغل جوشکاری، می‌توانید درآمد بالایی بدست آورید. همچنین به دلیل نیاز فراوانی که بازار کار به جذب و استخدام نیروهای کار فنی و ماهر در این حرفه دارا است، می‌توان آینده شغلی بسیاری خوبی را برای جوشکاران پیش‌بینی نمود. به همین دلیل بسیاری از کارجویان، به دنبال یافتن میزان درآمد جوشکاری در ایران و پردرآمدترین نوع جوشکاری هستند.

اگرچه ممکن است شغل جوشکاری به‌عنوان پردرآمدترین شغل فنی معرفی شود، اما این حرفه دارای سختی‌های مخصوص به خود است. همچنین برای ورود به حرفه جوشکاری، باید دوره‌های آموزش جوشکاری را پشت سر بگذارید. در این مقاله ضمن معرفی شغل جوشکاری، به بررسی بازار کار جوشکاری در کشورهای آلمان و کانادا می‌پردازیم. پس با مطالعه این مطلب، همراه ما باشید.

معرفی شغل جوشکاری

برای اتصال دائم قطعات فلزی و غیرفلزی به یکدیگر، از عملیات جوشکاری استفاده می‌شود. در حقیقت جوشکاری را می‌توان یکی از روش‌های رایج و پرکاربرد، برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر دانست. همچنین به‌منظور رفع عیوب موجود در قطعات و بازسازی قطعات فرسوده، می‌توان از انواع روش‌های جوشکاری مانند جوشکاری آرگون، جوشکاری قوس الکتریکی یا جوشکاری برق استفاده کرد.

به شکلی که فرد جوشکار با کمک وسایلی مانند الکترود و دستگاه جوشکاری و با استفاده از روشی مانند جوش آرگون، قطعه‌ای جدید را از اتصال دو قطعه به یکدیگر ایجاد می‌کند. به دلیل قیمت بالای انواع فلز و آهن در بازار، شرکت‌های مختلف به دنبال انجام کار جوشکاری بدون عیب و نقص هستند.

درنتیجه کسب‌وکار‌های مختلف با انتشار آگهی استخدام جوشکار با حقوق بالا در مناطقی مانند تهران، عسلویه و اراک، به دنبال جذب جوشکاران ماهر و باتجربه خواهند بود. هرچند کارجویان با گذراندن دوره‌های آموزش جوشکاری، امکان ورود به بازار کار این حرفه را خواهند داشت.

در حقیقت به دلیل وجود روش‌ها و ابزارهای متعدد در شغل جوشکاری، گذراندن دوره‌های آموزش جوشکاری ضروری خواهد بود. در بخش بعدی، به معرفی پردرآمدترین نوع جوشکاری خواهیم پرداخت.

پردرآمدترین نوع جوشکاری

انواع جوشکاری می‌تواند در زیرآب یا خشکی انجام شود. به همین دلیل برخی از جوشکاران با انجام غواصی، عملیات جوشکاری در زیرآب را انجام می‌دهند. همین موضوع موجب می‌شود تا جوشکاری در زیرآب، به‌عنوان پردرآمدترین نوع جوشکاری محسوب شود.

در حقیقت جوشکاری زیرآب یا جوشکاری زیردریا (Hyperbaric welding)، به‌عنوان پردرآمدترین شغل فنی در جهان شناخته می‌شود. به شکلی که حتی می‌توان جوشکاری زیرآب را جزء دشوارترین و پردرآمدترین مشاغل، در بازار کار کشورهای مختلف دانست.

همچنین در بین انواع جوشکاری، جوش آرگون به دلیل کاربرد فراوانی که در ایجاد جوش‌های ظریف دارد، معمولا به‌عنوان پردرآمدترین نوع جوشکاری شناخته می‌شود. همچنین در جوش آرگون، کیفیت بسیار بالا موردنظر کارفرمایان خواهد بود. به دلیل حساسیت‌های اجرایی بالا در این نوع از جوشکاری و تعداد کم نیروی کار جوشکار آرگون، می‌توان چشم‌انداز بازار کار جوشکاری آرگون یا جوشکاری تیگ را بسیار روشن دانست.

از جوش آرگون معمولا در صنایعی مانند صنعت لوازم‌خانگی، صنایع هوافضا، خودروسازی، صنایع موشکی و نظامی استفاده می‌شود. از دیگر انواع روش‌های جوشکاری با درآمد بالا، می‌توان به جوش CO2 یا جوشکاری میگ اشاره کرد. در ادامه، به بررسی شرایط و مهارت‌های لازم برای فعالیت در پردرآمدترین نوع جوشکاری خواهیم پرداخت.

شرایط و مهارت‌های موردتوجه برای استخدام جوشکار

اگرچه برخی از نیروهای کاری به دنبال فعالیت در پردرآمدترین نوع جوشکاری هستند، اما با داشتن مهارت‌های شغل جوشکاری می‌توانید درآمد بالایی از هریک از انواع جوشکاری داشته باشید. در ادامه این بخش، برخی از شرایط و مهارت‌های لازم برای کسب درآمد از طریق شغل جوشکاری آورده شده است:

  • توانایی انجام انواع جوشکاری مانند جوشکاری آرگون، جوشکاری برق یا جوشکاری قوس الکتریکی
  • سابقه کاری مرتبط
  • تسلط به فرآیندهای جوشکاری
  • توانایی ایجاد جوش کامل و بدون نقص
  • روحیه کاری تیمی
  • مسئولیت‌پذیری
  • جزئی‌نگری
  • مدرک جوشکاری از سازمان فنی‌وحرفه‌ای
  • توانایی کار کردن در شرایط سخت

این در حالی است که برای فعالیت در شغل جوشکاری زیرآب، باید توانایی انجام غواصی را داشته باشید. همچنین توانایی جسمی برای انجام فعالیت‌های جوشکاری و داشتن مهارت‌های ارتباطی مناسب، از دیگر شرایط استخدامی جوشکار هستند.

بازار کار جوشکاری در خارج از کشور

ازآنجایی‌که قطعات مختلف در صنعت معمولا از اتصال چندین قطعه کوچک‌تر به یکدیگر ساخته می‌شوند، شغل جوشکاری به‌عنوان یکی از مشاغل ضروری در بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شناخته می‌شود. به همین دلیل کسب‌وکارها در کشورهای مختلف با استخدام جوشکار، به دنبال استفاده از مهارت‌های جوشکاران برای تولید محصولات موردنظر خود هستند.

کشورهای صنعتی و مهاجرپذیر به دلیل مزایای متعددی که در اختیار نیروهای کاری جوشکار قرار می‌دهند، معمولا به‌عنوان مقاصدی مناسب برای مهاجرت و کسب درآمد محسوب می‌شوند. دراین‌بین کشورهای کانادا و آلمان به دلیل ارائه مزایای متعدد برای جذب نیروهای کاری، معمولا به‌عنوان بهترین مقاصد مهاجرتی برای نیروهای کار ماهر جوشکار شناخته می‌شوند. به همین دلیل در ادامه این مقاله، به بررسی میزان درآمد جوشکاری در کشورهای آلمان و کانادا می‌پردازیم.

درآمد جوشکاری در آلمان

برخی از نیروهای کاری با ایده کسب درآمد از طریق شغل جوشکاری (welding) در آلمان، به دنبال مهاجرت به این کشور صنعتی هستند. خوب است بدانید که متوسط درآمد جوشکاری در آلمان، مبلغی به‌اندازه 15.37 یورو در ساعت است.

به شکلی که متوسط دستمزد جوشکاری در آلمان، مبلغی به‌اندازه 25 هزار یورو در سال گزارش شده است. همچنین متوسط درآمد جوشکاری آرگون در آلمان، مبلغی معادل با 45.333 یورو در سال اعلام شده است. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود طی 5 سال آینده یعنی تا سال 2028 میلادی، متوسط دستمزد جوشکاری آرگون در کشور آلمان با 18 درصد افزایش، به مبلغ 53.272 یورو در سال برسد.

همچنین آمارها نشان می‌دهند که 69 درصد از شاغلان حرفه جوشکاری آرگون در آلمان، دارای مدرک دیپلم هستند. درنتیجه در بازار کار آلمان، یکی از راه‌های کسب درآمد بالا جوشکاری است. به شکلی که جوشکاری آرگون، می‌تواند فرصت شغلی بسیار مناسبی برای کارجویان با مدرک تحصیلی دیپلم در آلمان باشد.

بازار کار جوشکاری در کانادا

برخی از نیروهای کاری، کشور کانادا را به‌عنوان بهترین کشور برای کار جوشکاری معرفی می‌کنند. در سال‌های اخیر کشور کانادا به دلیل ارائه مسیرهای مهاجرتی متنوع برای جذب نیروهای کاری و اعطای اقامت دائم کانادا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌عنوان بهترین مقصد مهاجرتی شناخته شده است.

خوب است بدانید که متوسط درآمد یک جوشکار در کانادا، مبلغی برابر با 4,124 دلار در ماه است. همچنین میانگین دستمزد جوشکاری آرگون در کانادا، مبلغی به‌اندازه 4,192 دلار در ماه گزارش شده است. به شکلی که می‌توان شغل جوشکاری را به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل فنی در کشور کانادا معرفی نمود.

جمع‌بندی

معمولا شغل جوشکاری را به‌عنوان پردرآمدترین شغل فنی در جهان معرفی می‌کنند. همچنین به دلیل کاربردهای فراوانی که شغل جوشکاری در صنایع مختلف دارا است، بازار کار جوشکاری در کشورهای مختلف همواره از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است. به همین دلیل در این مقاله، به معرفی شغل جوشکاری پرداختیم.

همچنین با معرفی جوشکاری زیرآب به‌عنوان پردرآمدترین نوع جوشکاری، به جوش آرگون و جوشکاری میگ به‌عنوان برخی دیگر از انواع جوشکاری با درآمد بالا اشاره کردیم. درنهایت با بررسی شرایط استخدام جوشکار، به بررسی بازار کار و میزان درآمد جوشکاری در کشورهای کانادا و آلمان پرداختیم.