کد دایورت اس ام اس بدون نرم افزار و روش های دایورت اس ام اس

کد دایورت اس ام اس و روش‌های انجام دایورت

آیا تا به حال اصطلاح کد دایورت اس ام اس را شنیده اید؟ آیا می‌دانید همچون قابلیت دایورت تماس، امکان دایورت پیامک هم وجود دارد؟ گاهی اوقات ممکن است فرد بنا بر ضرورتی منتظر یک پیامک مهم باشد اما به دلیل شرایطی همچون آنتن نداشتن، عدم دسترسی به گوشی یا سفر خارج، نتواند پیامک را روی گوشی خود دریافت کند. در چنین موقعیتی می‌توان از قابلیت دایورت پیامک استفاده کرد.

جهت دایورت اس ام اس با هر اپراتوری، می‌توان از طریق کد دستوری یا نرم افزار اقدام کرد. اگر دوست دارید با روش‌های دایورت اس ام اس در اپراتورهای مختلف آشنا شوید، در این مطلب از سامانه پیامکی ایده پردازان همراه ما باشید.

دایورت اس ام اس چیست؟

اکثر افراد کم و بیش با دایورت تماس، آشنایی نسبی دارند. به این صورت که فرد با انتقال تماس روی یک شماره دیگر، باعث می‌شود تماس‌های دریافتی به شماره جدیدی که شخص وارد کرده است، انتقال یابد. دایورت اس ام اس نیز مشابه دایورت تماس است. به عبارتی از طریق دایورت اس ام اس می‌توان قابلیتی ایجاد کرد که پیامک‌های دریافتی به یک خط را، از طریق خط دیگری دریافت و مشاهده کرد.

برای همه پیامک‌های دریافتی، امکان دایورت وجود دارد. برای انجام آن می‌توان از کد دایورت اس ام اس یا برخی نرم افزارهای خاص استفاده کرد. بنابراین با استفاده از این قابلیت دیگر لازم نیست نگران دیده نشدن پیامک‌های خود باشید. چرا که به راحتی می‌توان آن‌ها را روی خط جدید مشاهده کرد.

برای اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز، به راحتی امکان دایورت پیامک‌ها و مشاهده آن‌ها در خط جدید وجود دارد.

نحوه دایورت اس ام اس

همانطور که گفته شد، جهت دایورت اس ام اس، می‌توان از دو طریق کد دایورت اس ام اس یا اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد. در ادامه به توضیح مختصر در مورد این دو روش می‌پردازیم. با کمک دایورت پیامک، سه روش دایورت به یک شماره خاص، دایورت به ایمیل و در نهایت دایورت به یک (url) قابل اجرا خواهند بود.

نحوه دایورت اس ام اس

دایورت از طریق کد دایورت اس ام اس

هر فرد ممکن است بدون آنکه متوجه باشد از کدهای دستوری استفاده کرده باشد. این کدها که به صورت تخصصی (USSD) خوانده می‌شوند، به طور معمول با علامت ستاره (*) شروع شده و در پایان آن‌ها علامت مربع (#) قرار می‌گیرد. عمليات مختلفی را می‌توان از طریق کدهای تخصصی انجام داد که تنها یکی از آن‌ها دایورت اس ام اس است.

استفاده از نرم افزارهای مختلف

استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف همچون (sms forward)، یکی از راه‌های دیگر جهت دایورت اس ام اس است. می‌توان گفت این برنامه‌ها کار دایورت را انجام نمی‌دهند، بلکه فقط پیام را دریافت کرده و به شماره جدیدی می فرستند که از قبل به آن داده اید.

دقت داشته باشید این برنامه‌ها با هزینه ارسال مجدد پیامک همراه خواهد بود. با این حال افراد زیادی از جمله کسانی که بیشتر از یک گوشی دارند، جهت دسترسی به پیامک‌های خود از این روش استفاده می‌کنند. با کمک این برنامه همچنین می‌توان پیامک‌ها را به ایمیل ارسال کرد.

دایورت اس ام اس در اپراتورهای مختلف

همانطور که گفته شد، دایورت اس ام اس در اپراتورهای مختلف قابل اجراست. هرچند که ممکن است نحوه دایورت در هرکدام متفاوت باشد. در ادامه به توضیح هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

کد دایورت اس ام اس ایرانسل

جهت دایورت پیامک در اپراتورهای ایرانسل نیز مانند همراه اول یک کد دستوری وجود دارد که از طریق آن می‌توان اقدام کرد. این عمل را می‌توان با استفاده از مراحل زیر انجام داد.

  1. وارد کردن کد دستوری (*10*31#)
  2. انتخاب گزینه مناسب از بین موارد ذکر شده
  3. اعلام وضعیت بسته فعلی (انتخاب عدد 0)
  4. انتقال پیامک (انتخاب عدد 1)
  5. کپی پیامک (انتخاب عدد 2)

با انتخاب گزینه یک به صفحه ای وارد می‌شوید که لازم است شماره مقصد را وارد کنید. در این صورت، بعد از آن پیامک‌های خود را روی خط جدید دریافت می‌کنید.

با انتخاب گزینه ۲ نیز یک کپی از پیامک به خطی که شماره آن را وارد کرده اید، ارسال می‌شود.

دایورت اس ام اس همراه اول با کد دستوری

دایورت اس ام اس همراه اول با کد دستوری

جهت دریافت پیامک خط همراه اول روی یک گوشی دیگر، می‌توان از کدهای دستوری استفاده کرد. با کمک این کدها، همچنین می‌توان یک کپی از پیامک را برای شماره‌ دیگر ارسال کرد. نحوه انجام این کار به صورت زیر است.

  1. در قدم اول کد (*10*31#) ستاره ۱۰، ستاره ۳۱، مربع را وارد کنید.
  2. با وارد کردن این کد، صفحه ای روی گوشی شما باز می‌شود که شامل موارد اعلان وضعیت فعلی (۰)، انتقال پیامک (۱) و کپی پیامک (۲) خواهد بود.
  3. با انتخاب عدد یک می‌توانید شماره ای را که قصد دریافت پیامک روی آن را دارید، وارد کنید. سپس با تأیید نهایی، پس از آن پیامک‌های خود را روی خط جدید دریافت خواهید کرد.
  4. با انتخاب عدد ۲، امکان کپی کردن پیامک و ارسال آن به شماره ای که وارد کرده اید، فراهم می‌شود.

البته لازم به ذکر است که استفاده از این قابلیت رایگان نیست و ماهانه باید مبلغ ناچیزی را جهت استفاده از آن پرداخت کرد.

روش دیگر جهت دایورت اس ام اس همراه اول

یک روش دیگر جهت دایورت پیامک در اپراتور همراه اول وجود دارد که در آن قابلیت‌های متنوعی در اختیار فرد قرار می‌گیرند. هرکدام از این امکانات، کد دستوری مخصوص به خود را دارد که با توجه به شرایط می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

به عنوان مثال، دایورت اس ام اس در این روش با استفاده از کد (*۲۱*شماره مقصد#) انجام می‌شود. جهت دایورت پیامک، در صورت عدم در دسترس بودن می‌توان از کد (*۶۷*شماره مقصد#) استفاده کرد.

لغو دایورت پیامک در همراه اول نیز با توجه به قابلیتی که انتخاب کرده اید متفاوت است. به این صورت که لغو دایورت در هنگام عدم آنتن دهی با استفاده از کد (#۶۷#) انجام می‌شود. در مقابل جهت لغو دایورت خط همراه اول از کد (#۲۱#) استفاده می‌شود.

آیا دایورت پیامک اپراتورهای مختلف به یکدیگر امکان پذیر است؟

در حال حاضر هنوز امکان دایورت پیامک بین اپراتورها از طریق کدهای دستوری مختلف وجود ندارد. در واقع برای دایورت اس ام اس روی خط اپراتورهای مختلف می‌توان از نرم افزارهای مخصوص به آن استفاده کرد.

نکات مهم در رابطه با دایورت پیامک

دایورت اس ام اس ممکن است چندان پیچیده به نظر نرسد. با این حال پیشنهاد می‌شود جهت امنیت بیشتر هنگام استفاده از آن نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • توجه به شماره‌های ارسال شده در کدهای دستوری جهت جلوگیری از بروز اشتباه و ارسال پیامک برای افراد دیگر
  • کسب اجازه از صاحب شماره مقصد جهت دایورت پیامک روی خط او
  • در صورت عدم نیاز به دایورت پیامک، لغو آن از طریق کدهای دستوری
  • با توجه به‌ هزینه بر بودن این قابلیت، اقدام به دایورت پیامک در صورت نیاز