گیت فلزیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

گیت فلزیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

در هر کشوری یک سری از مکان‌ها وجود دارند که به منظور حفظ امنیت، نیاز است بازرسی‌هایی صورت بگیرند. در این شرایط از دستگاه‌های مختلفی بهره برده می‌شود که گیت فلزیاب یک نمونه از آن‌ها است. با کمک این گیت‌ها علاوه بر اینکه می‌توان بازرسی بدنی انجام داد، می‌توان انواع وسیله‌ها را نیز بررسی کرد. در کل کاربردهای گوناگونی را می‌توان از این گیت‌ها مشاهده کرد. همچنین این گیت‌ها در انواع مختلف وجود دارند. تنوع در طراحی گیت‌ها باعث شده‌اند تا در کنار مشخصات گوناگون، شاهد تنوع قیمتی نیز باشید. در ادامه قصد داریم به صورت کامل‌تر این گیت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
 

گیت بازرسی بدنی چیست؟

قبل از هر چیزی نیاز است بدانید گیت بازرسی بدنی چیست و اصولا چه کارکردی دارد؟ در واقعا گیت فلزیاب نوعی سیستم بوده که با کمک آن می‌توان افراد را بازرسی و سپس کنترل کرد. این گیت‌ها در زمان ورود و خروج به کار گرفته می‌شوند. از این گیت‌ها می‌توانیم به عنوان پرمصرف‌ترین دستگاه‌ها یاد کنیم. سازمان‌های دولتی، اداره‌جات و… از این دستگاه‌ها نهایت بهره و استفاده را می‌برند. با کمک این دستگاه‌ها می‌توان به کشف انواع قطعات فلزی، تلفن همراه، سلاح گرم و سرد و… پرداخت. اگر قصد افزایش سطح امنیت را دارید، این دستگاه‌ها مناسب‌ترین گزینه هستند.

کاربرد گیت فلزیاب بررسی چیست؟

کاربردهایی که از گیت فلزیاب بازرسی می‌توانید مشاهده کنید، از روی نام تا حدودی قابل‌تشخیص هستند. این گیت‌ها برای ایجاد نظم و انضباط مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع زمانی که سازمانی نخواهد از نیروی انسانی استفاده کند، در آن صورت نسبت به نصب این گیت‌ها اقدام می‌کند. از برخی مکان‌ها می‌توانیم به ادارات، سازمان‌ها، فرودگاه‌ها و همچنین ورزشگاه‌ها اشاره داشته باشیم. حمل برخی از وسایل به داخل هواپیما و… ممنوع است؛ به همین دلیل این گیت‌ها به کمک نیروهای انسانی آمده و علاوه بر سرعت بخشیدن به انجام کارها، دقت را نیز افزایش می‌دهند. در کل می‌توانیم اینطور بیان کنیم اصلی‌ترین هدف به کارگیری این گیت‌ها در اماکن گوناگون، حفظ امنیت و ایجاد نظم است.  
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
 

بهترین ویژگی گیت‌های فلزیاب چیست؟

بهترین گیت فلزیاب دارای ویژگی‌های گوناگونی است. این ویژگی‌ها می‌توانند تاثیر خود را بر روی قیمت نهایی نیز اعمال کنند. اگر قصد دارید برای حفظ امنیت بهترین گیت‌ها را تهیه کنید، توجه به ویژگی‌های زیر را باید در اولویت قرار دهید:
  • مجهز بودن به یک باتری نیز اهمیت دارد. در صورت اختلال در عملکرد برق، می‌توان از این باتری بهره برد.
  • این گیت‌ها باید به گونه‌ای باشند تا بتوان تعداد تردد را در دقیقه تنظیم کرد.
  • همچنین بهترین این گیت‌ها نیاز به حافظه‌ای برای شمارش و ثبت تردد دارند.
  • اگر صفحه مانیتور رنگی باشد، می‌توانید عملکرد بهتری را مشاهده کنید.
  • مجهز بودن به سیستم هشدار نیز دیگر قابلیت ویژه است که باید به آن توجه داشته باشید.
  • این گیت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که بتوان از آن‌ها در محیط‌هایی با ترافیک بالا بهره برد.
  • کنترل از راه دور نیز قابلیت دیگری است که باید از آن یاد کنیم.
  • علاوه بر تمامی این موارد باید بگوییم که گیت فلزیاب نیاز به توانایی و استقامت بالایی دارد.

چه عواملی بر روی کارایی گیت فلزیاب تاثیرگذار هستند؟

به طور کلی انواع گیت‌های فلزیاب می‌توانند دارای عملکرد متنوع باشند. عوامل گوناگونی وجود دارند که تاثیر خود را بر روی کارایی این گیت‌ها می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

مکانی که گیت قرار می‌گیرد

در کنار عوامل امنیتی و حفاظتی نیاز است تا به پارامترهای فیزیکی نیز توجه خود را معطوف کنید. عوامل فیزیکی شامل گزینه‌های مختلفی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به فاصله و مقدار فلزاتی که در اطراف و پیرامون به چشم می‌خورند، اشاره کنیم. لوازم فلزی شامل پنجره، ستون، چارچوب فلزی، درب‌های اتوماتیک، کابل فشار قوی، اتاقک پست و… می‌شوند. در صورتی که فاصله چندان مناسبی بین این فلزات با گیت وجود نداشته باشد، در آن صورت ضعف در عملکرد را مشاهده خواهید کرد.

اندازه فلز و تاثیر آن بر روی عملکرد گیت فلزیاب

اندازه فلز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بر روی عملکرد نهایی گیت فلزیاب تاثیر خود را بگذارد. اگر اندازه فلز بزرگ باشد، به راحتی توسط دستگاه‌های بازرسی تشخیص داده خواهد شد، اما اگر اندازه فلز در حد چند میلی‌متر باشد، شاید تشخیص آن به نسبت سخت‌تر باشد. این موضوع به نوع دستگاه بر می‌گردد. اگر دستگاه بازرسی در بین بهترین‌ها جای گرفته باشد، در آن صورت می‌توانیم اینطور بیان کنیم قادر به تشخیص فلزات در اندازه‌های میلی‌متری خواهد بود؛ در غیر این صورت باید در انتخاب خود صرف‌نظر کنید.  
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
 

جنس و آلیاژ فلز

گزینه دیگری که می‌توانیم با شما به اشتراک بگذاریم در ارتباط با جنس و آلیاژ فلز است. در دیواره‌های گیت، حسگرهایی به کار گرفته می‌شوند. این حسگرها می‌توانند دارای حساسیت‌های مختلفی باشند؛ در نتیجه کارایی نیز متفاوت خواهد بود. بیشترین تفاوت در تشخیص حسگرها را زمانی می‌توانید مشاهده کنید که اندازه فلزات بسیار کوچک باشد.

سرعت عبور افراد از گیت فلزیاب

آخرین عاملی که قصد معرفی آن را داریم، سرعت عبور افراد از گیت فلزیاب است. این مورد نیز خود به پارامترهای دیگری وابسته است. هر دستگاهی ضریب سرعت متفاوتی دارد. اگر افراد با کیف دستی و تلفن همراه وارد این گیت‌ها شوند، در آن صورت عملکرد دستگاه ممکن است با اختلال مواجه شده و در نتیجه در سرعت و همچنین دقت، افت کیفیت به چشم بخورد. برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده شده است. به این صورت که در کنار این گیت‌ها از دستگاه X-Ray کمک گرفته می‌شود تا فرایند بازرسی تلفن همراه و کیف را با موفقیت به انجام برساند.  
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
دستگاه‌های فلزیاب و بازرسی بدن
 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با گیت فلزیاب آشنا کنیم. این گیت‌ها که وظیفه بازرسی بدن و انواع وسایل را برعهده دارند، می‌توانند امنیت یک مکان را تامین کرده و باعث ایجاد نظم و انضباط شوند. بر روی عملکرد این دستگاه‌ها موارد مختلفی تاثیرگذار هستند که در این مطلب چند نمونه از آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم. همچنین بر روی قیمت گیت بازرسی فلزیاب، عوامل مختلفی تاثیرگذار خود را می‌گذارند که نوع دستگاه مهم‌ترین آن است. بهترین دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های برتر هستند که قبل از خرید باید نسبت به آن‌ها توجه خود را معطوف سازید.