۴ مدل چراغ قوه برای تامین روشنایی در کمپینگ و کوهنوردی

خرید چراغ قوه کمپینگ را باید از جمله ضروری‌ترین خریدهای هر علاقه‌مند به طبیعیت‌گردی دانست. در واقع این دستگاه یک وسیله ضروری برای هر برنامه کمپینگ شبانه است. بسیاری از ما ساکنان شهر فراموش می‌کنیم که هوا در طول شب تا چه حد می‌تواند تاریک شود. در این تاریکی شما به دستگاهی نیاز دارید که راه پیش رو را روشن کند؛ یا به شما کمک کند تا داخل و بیرون چادر و محل کمپ را مرتب کنید. همچنین وقتی هوا مه‌آلود است؛ داشتن یک چراغ قوه مناسب تنها راهی است که می‌توانید مسیر پیش روی خود را با وضوح بیشتری ببینید.

معرفی بهترین چراغ قوه ها برای کوهنوردی

مدل‌های مختلف چراغ قوه کمپینگ طی سال‌های گذشته راه زیادی را پیموده‌اند؛ و تغییرات زیادی در آنها رخ داده است. این روزها نمونه‌های استاندارد این دستگاه‌ها به شما یک پرتو نور قدرتمند می‌دهند؛ که می‌تواند برای روزهای متوالی دوام بیاورد. از سویی این دستگاه‌ها به‌طور کلی نسبت به گذشته بادوام‌تر شده‌اند. با این وجود هنوز هم به دلیل پیچیدگی و تنوع گزینه‌های موجود در بازار، انتخاب و خرید چراغ قوه کمپینگ خوب می‌تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین اگر می‌خواهید بدون یک چراغ قوه خوب و مطمئن عازم کمپینگ نشوید؛ با مطالعه این نوشته همراه ما باشید. در این نوشته 4 چراغ قوه محبوب و کارای کمپینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

·         چراغ قوه Ledlenser MT14 1000

این مدل دستگاهی مناسب برای عموم کاربران با اهداف مختلف است. وجود هزار لومن روشنایی قابل برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی مهم‌ترین نقطه قوت آن است. این چراغ قوه با 253 گرم وزن، 1000 لومن توان روشنایی، 320 متر برد و 9 تا 192 ساعت داوم باتری (بسته به تنظیمات شدت نور انتخابی) عرضه می‌شود.

از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به قابل شارژ بودن، نور قوی، عمر طولانی باتری و نشانگر شارژ باتری اشاره کرد. همچنین مهم‌ترین ضعف این دستگاه، ضد آب نبودن کامل و ایجاد گرمای زیاد آن است.

این چراغ قوه کوچک، سبک و قابل شارژ، نور قدرتمندی را ارائه می‌دهد. چهار حالت نور در این دستگاه، از طریق فناوری نور هوشمند و یک سیستم فوکوس پیشرفته کنترل می‌شوند؛ که به شما امکان می‌دهد پرتو نور را برای محیط و فعالیت خاص خود برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی کنید.

باتری قابل شارژ با درگاه USB این دستگاه، دارای یک نشانگر وضعیت است؛ که به شما زمان واقعی و دقیق عمر باتری را نشان می‌دهد؛ تا بهتر بتوانید برای ساعات پیش رو برنامه‌ریزی کنید. این دستگاه در پرنورترین حالت 9 ساعت و در کم‌نورترین حالت 200 ساعت دوام باتری را ارائه می‌دهد. بدنه آن نیز در برابر ناملایمات محیطی و رطوبت مقاوم است. البته این مدل کاملا ضد آب نیست. بنابراین آن را زیر آب نبرید. در نهایت ما این مدل را یک چراغ قوه کمپینگ عالی برای عموم افراد می‌دانیم.

·         چراغ قوه SOG Dark Energy DE-02

این مدل نیز یک گزینه برای انتخاب عموم افراد علاقه‌مند به کمپینگ است. این چراغ قوه با وزن 116 گرم، 263 لومن توان تولید نور و 3 تا 89 ساعت (بسته به کم و زیاد کردن تنظیم نور) عمر باتری ارائه می‌شود.

جنس بدنه عالی، دوام بالا و سطح شطرنجی مناسب برای نلغزیدن در دست از جمله ویژگی‌های مثبت این دستگاه است. با این حال عمر باتری آن نسبتا کوتاه بوده و حالت‌های قابل تنظیم کمتری نسبت به رقبا دارد.

این چراغ قوه از لحظه‌ای که آن را در دست می‌گیرید؛ خوش‌دست به نظر می‌رسد. بدنه این دستگاه که از آلومینیوم ساخته شده، حالتی شطرنجی دارد تا در برابر ضربات مقاومت بیشتری نشان دهد. پرتو نور 263 لومنی آن نیز به اندازه کافی قوی است؛ تا پیش روی شما را با شدت و وسعت مناسبی روشن کند. از سویی با ایجاد یک تعادل خوب در دست و پنج حالت تنظیم نورِ مدیریت شده از طریق یک دکمه کنترل، تطبیق پرتو با نیاز شما آسان است. همچنین یک قلاب کمربند، حمل این چراغ قوه را برای شما راحت‌تر می‌کند. این دستگاه با یک جفت باتری CR123 تغذیه می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که این دستگاه مدل میانی دو چراغ قوه دیگر از همین برند است؛ که شامل یک چراغ قوه با قدرت کمتر 128 لومن و یک برادر بزرگ‌تر با قدرت 678 لومن است. طبیعتا قیمت چراغ قوه قوی‌تر بیشتر و چراغ قوه ضعیف‌تر کمتر خواهد بود.

·         چراغ قوه Nathan Terra Fire 400

اگر اهل دویدن در طبیعت و کمپینگ هستید؛ در خرید چراغ قوه به این گزینه جذاب فکر کنید. این مدل با 173 گرم وزن، میزان نور 400 لومن و عمر باتری 5 تا 12 ساعت در تنظیمات کم تا زیاد، می‌تواند همراه خوب شما در هر برنامه ماجراجویانه‌ای باشد. امکان پرتو زاویه‌دار این دستگاه برای دوندگان جذاب است. همچنین وجود باتری قابل شارژ از دیگر ویژگی‌های مثبت آن است. هرچند نباید دکمه‌های کنترلی نسبتا سفت و ضد آب نبودن آن را فراموش کنید.

اگر برنامه تمرینی شما شامل دویدن در ساعات تاریکی است؛ و علاقه‌ای هم به پوشیدن هدلایت ندارید؛ داشتن چراغ قوه‌ای که به‌طور خاص برای دویدن طراحی شده خوب است. دسته ارگونومیک و زاویه نمایش نسبتا گسترده، مسیر دویدن پیش روی شما را کاملا روشن می‌کند. این دستگاه با استفاده از باتری‌های قابل شارژ توسط پورت USB، 400 لومن نور را در سه حالت پرتاب می‌کند. همچنین با مدت‌زمان اجرای پنج ساعته در اوج مصرف، هیچ نگرانی در مورد نیمه تمام مانند فعالیت شما وجود ندارد. در نهایت بدنه مقاوم این دستگاه از آن در برابر برف و باران محافظت می‌کند؛ اما این مدل کاملا ضد آب نیست.

·         چراغ قوه Knog PWR Camper 600

این چراغ قوه جذاب می‌تواند به عنوان چراغ دوچرخه و یا پاوربانک نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل با 260 گرم وزن، 600 لومن میزان نور و 2 ساعت 45 دقیقه الی 30 ساعت عمر باتری بسته به تنظیم شدت نور، گزینه‌ای محبوب برای کمپینگ‌های خاص است. پرتوی بالای نور و چند کاره بودن، مهم‌ترین مزایای این دستگاه هستند. هرچند قیمت چراغ قوه Knog نسبتا بالا بوده و لزوما خریدی به‌صرفه برای همه محسوب نمی‌شود. از طرفی این دستگاه نیز ضد آب کامل نیست.

طراحی ساده و زیبای این چراغ قوه که توسط یک شرکت استرالیایی متخصص در ساخت چراغ دوچرخه تولید شده است؛ قطعا شما را به وجد می‌آورد. این دستگاه دارای یک پرتو دایره‌ای قوی 600 لومنی است؛ که می‌تواند به عنوان چراغ قوه کمپینگ استفاده شود. همچنین پنج حالت نور موجود در آن، به شما کمک می‌کند تا تنظیمات سفارشی خود را اعمال کنید.

این دستگاه یک پورت USB برای شارژ دستگاه های دیگر ارائه می‌دهد. همچنین یک دکمه ساده وضعیت عمر باتری را نشان می‌دهد. از سویی یک بند قابل جابه‌جایی به شما کمک می‌کند تا زمانی که در حال برپایی کمپ یا سازماندهی داخل چادر خود هستید؛ چراغ قوه شارژری را با اطمینان بیشتری در دسترس نگه دارید.