لیست بهترین بازی‌های تیراندازی برای کامپیوتر
لیست بهترین بازی‌های تیراندازی برای کامپیوتر

یکی از مهم‌ترین مسائلی که گیمرها توجه ویژه‌ای به آن دارند؛ انتخاب بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر است. تعداد بالای بازی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد آنها باعث شده که انتخاب بازی مناسب مقداری سخت و زمان‌بر باشد.

در طول تاریخ شرکت‌های معتبری در حوزه ساخت بازی‌های کامپیوتری فعالیت خود را آغاز کرده و هرساله بازی‌های متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند. بازی‌هایی با سبک تیراندازی و یا شاتر، یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین سبک بازی‌های کامپیوتری است. به همین دلیل بازی‌های متنوعی در این سبک روانه بازار شده و در اختیار گیمرها قرار گرفته است.

بازی‌هایی که با سبک تیراندازی ساخته شده‌اند؛ فقط در نشانه‌گیری و تیراندازی خلاصه نمی‌شوند؛ در این نوع از بازی‌ها شخص اول باید سرعت و مهارت زیادی در میدان نبرد داشته باشد و با استفاده از سایر ابزارها بتواند عملکرد بهتری نشان دهد. رقابتی بودن این بازی‌ها مزیت دیگری است که هیجان آن را دوبرابر می‌کند.

در این مقاله به طور کامل بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر را به همراه خصوصیات و ویژگی‌ها آنها معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شده و در نهایت بر اساس سلیقه و علاقه خود بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر

بازی‌های ویدئویی در سبک تیراندازی محبوبیت زیادی در بین گیمرها دارد. این نوع از بازی‌ها به دلیل داستان هیجان‌انگیز، رقابت بالا در بین شخصیت‌های داستان و محیط بسیار جذابی که دارند؛ روزبه‌روز طرف‌داران بیشتری پیدا می‌کنند.

بسیاری از این بازی‌ها با اینکه قدیمی هستند، اما به دلیل جذابی خاصی که دارند؛ همچنان محبوبیت خود را میان گیمرها حفظ کرده و پایه اصلی گیم‌نت‌ها هستند. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد؛ از جمله بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر هستند.

سری بازی‌های Far Cry

بدون شک بازی Far Cry یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌ تیراندازی برای کامپیوتر به شمار می‌آید. هنگامی که این بازی به بازار عرضه شد؛ به‌سرعت توانست محبوبیت خود را میان گیمرها به دست آورده و حسابی آنها را هیجان‌زده کند.

سری بازی‌های Far Cry

بازی Far Cry به دلیل رقابت بسیار بالا میان شخصیت‌ها، امکان بازی تیمی و شبکه‌ای، داستان هیجان‌انگیز و محیط جذابی که داشت، جذابیت بازی را برای گیمرها بیشتر از پیش می‌کرد. این بازی بسیار محبوب در نسخه‌های Far Cry2 و Far Cry3 هم به بازار عرضه شد تا طرف‌داران آن بتوانند در سطح بالاتری بازی را انجام دهند.

در میان تمامی این نسخه‌ها، Far Cry2 به دلیل جذابیت بالایی که دارد؛ بهترین فرنچایز بازی Far Cry شناخته می‌شود. حتی هنگامی که بازی Far Cry3 به بازار عرضه شد؛ بسیاری از گیمرها نسخه جدید را با Far Cry2 مقایسه می‌کردند. این بازی با اینکه مدت‌زمان زیادی از عرضه آن گذشته است، اما هنوز هم اسم آن در لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر دیده می‌شود.

بازی Counter Strike: Global Offensive

اگر به دنبال بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر می‌گردید؛ بدون شک باید بازی کانتر را امتحان کنید. در هنگام شروع بازی Counter Strike: Global Offensive متوجه خواهید شد که چرا بیشتر گیمرهای حرفه‌ای این بازی را در انتخاب‌های اول خود قرار می‌دهند.

لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر

در این بازی با شخصیت‌های جذاب، اسلحه‌های متفاوت و کاربران بسیار حرفه‌ای طرف هستید. کسانی که کانتر را انتخاب کرده‌اند؛ مکان‌های مختلف بازی را به‌خوبی می‌شناسند و با سرعت عمل بسیار بالایی به مبارزه علیه شما می‌آیند. سرسختی بسیار بالای بازیکن‌های کانتر در کنار سرعت وحشتناک آنها، باعث شده که این بازی بیشتر مناسب گیمرهایی باشد که تجربه بازی تیراندازی را داشته و توان رقابت با این افراد را دارند.

البته بهتر است بدانید که بازی کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو یک بازی جدید و امروزی است که قابلیت‌های جذاب دیگری مانند پرداخت درون‌برنامه‌ای برای آیتم‌های ظاهری و یافتن بازی‌های آنلاین به شکل خودکار را دارد. شما با انجام این بازی می‌توانید با بازیکن‌های هم سطح خود رقابت کنید، اما این مسئله به معنی ضعیف‌بودن آنها نیست.

بازی Call of Duty: WWII

بدون شک در هنگام بررسی لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر، به اسم Call of Duty: WWII برخورد خواهید کرد. بازی‌های کال آو دیوتی به دلیل شباهتی که با سری‌های قبل خود داشتند؛ گیمرها را از سبک بازی آینده محور خسته کرده بوندند، اما شرکت اکتیویژن برای اینکه همچنان محبوبیت کال آو دیوتی را در میان گیمرها حفظ کند؛ بازی کال آف دیوتی: جنگ جهانی دوم را ارائه کرد.

بازی Call of Duty: WWII

بازی Call of Duty: WWII تفاوت‌های خاصی با نسخه‌های هم دوره خود داشت که همین امر باعث شد گیمرها رضایت زیادی از انجام آن داشته باشند. البته لازم به ذکر است که این بازی هنوز بر پایه کال آو دیوتی ساخته و در اختیار گیمرها قرار گرفته است. مبارزات سرعتی تک‌نفره و چندنفره در کنار بخش همکاری زامبی از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این نسخه از بازی کال آف دیوتی هستند که جذابیت بازی را تا حد زیادی افزایش داده‌اند.

البته لازم به ذکر است که این بازی یک بخش جدید به نام حالت جنگ دارد که سرعت آن پایین‌تر بوده و شما می‌توانید با استراتژی خاص خود بازی را انجام دهید.

بازی Unreal Tournament

در سال 1999 بود که شرکت Epic Games با ارائه بازی Unreal Tournament توانست توجه گیمرها را به سمت خود جلب کرده و حسابی خود را میان آنها مشهور کند. این بازی که در سبک تیراندازی یا شاتر روانه بازار شد؛ با اسلحه‌های مخفی خود که هرکدام قابلیت خاصی داشتند؛ هیجان مبارزه‌ها و درگیری‌ها بیشتر کرد. در کنار اسلحه‌های خاص و منحصربه‌فرد، نقشه بسیار عالی آنریل تورنومنت جذابی بازی را چندبرابر کرده است. به همین دلیل این بازی در لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر قرار گرفته است.

لیست بهترین بازی‌های تیراندازی برای کامپیوتر

بازی Unreal Tournament توسط مهندسان بسیار خلاقی ساخته شد تا بستر مناسبی برای انجام بازی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را فراهم کنند. نکته مهمی که باید درباره این بازی بدانید این است که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی داشته و گیمرها می‌توانند آن را دست‌کاری کنند.

بازی Battlefield 1

در لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر، حتماً باید بازی Battlefield 1 وجود داشته باشد. امکان ندارد که گیمرهای علاقه‌مند به سبک تیراندازی و شاتر، به‌راحتی از کنار بازی Battlefield 1 بگذرند. این بازی به‌نوعی بهشتی عظیم برای علاقه‌مندان به بازی تیراندازی محسوب می‌شود.

بازی Battlefield 1

در این بازی نبردهای عظیم مجموعه بتلفیلد ارتقا یافته و آن را در قالب جنگ جهانی اول پیاده کرده‌اند. درست در زمانی که بیشتر شرکت‌‌های تولیدکننده بازی تیراندازی مبارزه مدرن و یا جنگ جهانی دوم را انتخاب می‌کردند؛ استودیو dice با ارائه بازی Battlefield 1 نشان داد که جنگ جهانی اول هم پتانسیل بالایی برای بازی های تیراندازی دارد. فضای جذاب و هیجان‌انگیز این بازی در کنار داستان فوق‌العاده آن باعث شده که در لیست بهترین بازی تیراندازی برای کامپیوتر قرار بگیرد.

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege از نظر بیشتر گیمرهای حرفه‌ای، یکی از بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر به شمار می‌آید. این بازی از جمله موفق‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر بوده که در همان روزهای آغاز انتشار، توجه افراد زیادی را به‌طرف خود جلب کرد.

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

اکثر تمرکز بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege روی چند بخش Multiplayer است. این بازی گیمرها را در شخصیت‌های مختلفی با عنوان اپراتور قرار می‌دهد که هرکدام به‌تنهایی قابلیت‌های خاص خود را دارند. گیم‌پلی بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege شامل دو فاز حمله و دفاع است. هرکدام از این فازها دارای اپراتور مخصوص خود هستند که افراد باید بر اساس توانایی خود آنها را انتخاب کنند.

بازی Titanfall 2

در ادامه لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر، به بازی Titanfall 2 می‌رسیم که علاوه بر کیفیت و جذابیت بالایی که دارد؛ زیاد به آن پرداخته نشده است. بازی Titanfall 2 یا حتی نسخه اول این بازی، باعث بیشترشدن شهرت Respawn Entertainment شده است.

بهترین بازی‌های تیراندازی برای کامپیوتر

این بازی ترکیبی از نبرد رباتیک و معمولی است که اسلحه‌های فوق‌العاده آن در کنار کنترل ربات‌های تایتان جذابیت آن برای گیمرها را بیشتر از پیش می‌کند. بازی Titanfall 2 از کمپین داستانی فوق‌العاده برخوردار بوده و بخش چندنفره نفس‌گیر آن تجربه‌ای بسیار عالی را به مخاطبان انتقال خواهد داد.

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

ازآنجایی‌که بازی Wolfenstein 2: The New Colossus در یک دهه گذشته توجه گیمرهای بسیار زیادی را به خود جلب کرد و توانست نشان دهد که بازی های تیراندازی شخص اول کلاسیک هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ می‌توان آن را در لیست بهترین بازی تیراندازی برای کامپیوتر قرار داد.

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

در شرایطی که بسیاری از بازی‌ها پیرو بازی‌های کال آو دیوتی بودند؛ این بازی در سبک تیراندازی شخص اول کلاسیک ایجاد شد تا نشان دهد برای موفقیت لازم نیست حتماً بازی های تیراندازی حالت نظامی داشته باشند. موفقیت این بازی آن‌چنان چشمگیر بود که آثار باارزشی از این سبک عرضه شدند.

توسعه‌دهندگان این بازی با ارائه یک داشتان جذاب و گیم‌پلی عالی، توانستند توجه گیمرها را جلب کرده و جذابیت و هیجان فوق‌العاده‌ای به آنها بدهند. ماجرای بازی Wolfenstein 2: The New Colossus برای کامپیوتر دقیقاً بعد از پایان قسمت قبلی شروع خواهد شد.

سخن نهایی

بدون شک انتخاب بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر در میان بازی‌های بسیار زیادی که به بازار عرضه شده‌اند؛ بسیار سخت است. در حال حاضر بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز زیای در سبک تیراندازی یا شاتر وجود دارند که گیمرها علاقه زیادی به آنها دارند.

در این مقاله به طور کامل بهترین بازی تیراندازی برای کامپیوتر را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شده و در نهایت بر اساس علاقه خود گزینه‌های موردنظر را انتخاب کنید. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره بهترین بازی تیراندازی برای کامپیوتر سؤالی دارید یا گزینه خاصی را برای این لیست مناسب می‌دانید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر کدام‌ها هستند؟

در طول تاریخ بازی‌های بسیار زیادی از شرکت‌های معتبر در سبک تیراندازی به بازار عرضه شده‌اند که در این میان یک‌سری از آنها مانند Far Cry، Counter Strike: Global Offensive، و سایر گزینه هایی که در مقالهاشاره می شود از محبوبیت زیادی برخوردارند

محبوب‌ترین بازی تیراندازی برای کامپیوتر کدام است؟

انتخاب محبوب‌ترین بازی تیراندازی بسیار سخت است و رد این موضوع اختلاف‌نظر زیادی وجود دارد، اما در حال حاضر بازی کال آو دیوتی و بتلفید از جمله محبوب‌ترین بازی های تیراندازی به‌حساب می‌آیند.

لیست بهترین بازی های تیراندازی برای کامپیوتر

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *