آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24
آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24

آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 و انجام تنظیمات بخش اسلایدرها کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در طول بازی داشته باشید و با شخصی‌سازی بخش‌های مختلف، بازی را برای خودتان جذاب‌تر کنید. Career Mode یکی از بخش‌های بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال است که از سال ۲۰۰۵ وارد مجموعه فیفا شد و امکان اعمال تغییرات در این بخش، بسیاری از گیمرهای مجموعه ps  را به سمت بازی‌های فیفا کشاند.

در بخش Career Mode شما وظیفه مدیریت باشگاه فوتبال را بر عهده دارید. تغییرات این بخش از مجموعه فیفا در سال‌های اخیر زیاد نبوده و امسال فقط یک سری تغییرات اعمال شده است. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات مخصوص در Career Mode، مربی و بازیکنان و حتی استودیوم بازی را انتخاب کنید.

تنظیمات مربوط به Career Mode در بازی FC 24

در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 ، شما باید ابتدا مربی دلخواه خود را از میان مربی‌های واقعی جهان انتخاب کنید. بهتر است مربی برای خود طراحی کنید که مانند قسمت‌های دیگر فیفا به عنوان ارائه دهنده بهترین بازی‌های ورزشی کامپیوتر، همه آپشن‌های مربوط به شخصی‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه می‌توانید یک نام مشخص برای مربی دلخواه خود بگذارید.

در گام بعد باید تیم خود را انتخاب کنید. مانند مرحله قبل می‌توانید در میان تیم‌های ارائه شده یک تیم را تشکیل دهید و سپس ترکیب آن را مطابق با سلیقه خود بچینید. از نام و ظاهر استادیوم تا طراحی لباس، لوگو و سطح تیم در اختیار شماست و می‌توانید همان‌گونه که می‌خواهید هر کدام از آیتم‌ها را به صورت شخصی طراحی کنید.

اگر یک تیم دارای یک ستاره باشد، باید در لیگ‌های برتر قرار بگیرد. این امر باعث می‌شود که در طول بازی چالش‌های مختلفی در انتظار شما باشد و بازی را به شکل مهیجی پیش ببرید.

در ادامه نوبت به تنظیمات کلی بازی می‌رسد که می‌توانید درجه سختی بازی، زمان نقل و انتقالات مربوط به بازیکنان را تغییر دهید. درجه سختی و زمان هر بازی به دست شماست.

به طور مثال شما می‌توانید یکی از مربیان مانند پپ گاردیولا را انتخاب کنید. یکی از تغییراتی که در تنظیمات بازی فیفا اضافه شده این است که در گام اول شما می‌توانید رویکرد کلی تیم خود را تغییر دهید و در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 باید به آن توجه داشته باشید.

در ادامه گزینه‌هایی مانند تیکی‌تاکا، وینگ‌پلی و گگن پرسینگ در دسترس هستند. در این قسمت می‌توانید هر کدام از تاکتیک‌های تیمی را انتخاب کرده و در تمرینات با توجه به سلیقه خود ترکیب تیم را بچینید.

تغییر دیگری که به مربی‌ها کمک می‌کند، مربوط به پست بازیکنان است. شما هر بازیکن را بر اساس بودجه باشگاه انتخاب می‌کنید. مربی که مهارت بالاتری داشته باشد، دستمزد بیشتری می‌گیرد.

هر مربی تعداد مشخصی ستاره دارد و در حین بازی به شما گفته می‌شود که برای هر پست داشتن چند ستاره ایده‌آل است. بازیکنان حاضر در آن پست نیز عملکرد بهتری دارند و بازی مهیجی را تجربه خواهید کرد.

تنظیمات مربوط به Career Mode در بازی FC 24

تنظیمات اضافه کردن بازیکن جدید در Career Mode

از دیگر تغییرات که باید در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 باید بگیرید، مربوط به اضافه کردن بازیکن جدید است. در بخش اعلآن‌های بازی اعلام می‌شود که باید برنامه تمرینی هر بازیکن را مشخص کنید. با رفتن به این بخش همه بازیکنان قابل مشاهده هستند و می‌توانید با توجه به عملکرد و میزان خستگی آن‌ها برنامه تیمی را تغییر دهید.

مثلاً اگر بازیکنی از قبل خیلی خسته باشد، تمرین وی را متناسب با ریکاوری انرژی در نظر بگیرید و بازیکنی که هیچ عملکرد مناسبی نداشته، باید تمرینات سختی را برای وی تنظیم کنید تا به سطح ایده‌آل برسد.

به‌علاوه این امکان برای شما وجود دارد که تمرینات یک بازیکن را با انتخاب گزینه مخصوص به این کار برای همه بازیکنان تیم اعمال کنید و نیاز به برنامه‌ریزی ثابت برای کل تیم نیست.

  • در جدیدترین تنظیمات Career Mode، یک تغییر کوچک اضافه شده است که با داشتن حداقل سیستم مورد نیاز برای فیفا، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این قسمت اطلاعات تیم حریف درج شده است و می‌توانید مهم‌ترین بازیکن دفاعی و هجومی هرکدام از تیم‌ها را بررسی کنید.

همچنین با انتخاب گزینه Tactical View می‌توانید مسابقه را از دید مربی در کنار زمین تماشا کنید. یکی از جذابیت‌های مربوط به تنظیمات این بخش مربوط به زاویه دوربین است. زاویه دید شما در واقع زاویه نگاه مربی به مسابقه است؛ اما نقطه ضعف این آپشن در محدودیت‌های حرکت مربی است که برخلاف واقعیت این حالت معمولاً ثابت است.

تنظیمات اضافه کردن بازیکن جدید در Career Mode

بخش آبجکتیو Career Mode

دیگر بخش‌های Career Mode به همان شکلی است که در نسخه‌های گذشته وجود دارد. به طور مثال اگر شما هدایت تیم منچستر را بر عهده گرفته باشید، در سربرگ ابتدایی Career Mode بخش‌ها وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها بخش آبجکتیو است.

این بخش یکی از سربرگ‌های اصلی پرونده کاری به عنوان سرمربی تیم است. در این قسمت خواهید دید که هیئت مدیره تیمی که سرمربی آن هستید، چه انتظاراتی از هر بازیکن دارد؛ اگر بخش‌هایی در این آبجکت ها به رنگ قرمز هستند، حتماً باید به اهداف مشخص شده برسید و در صورت عدم دستیابی به آن هدف‌ها از تیم اخراج می‌شوید. هرچه تیم قوی‌تر باشد، رسیدن به اهداف باشگاه سخت‌تر خواهد بود.

بخش آبجکتیو Career Mode

سربرگ اسکواد در حالت Career Mode در بازی FC 24

در سربرگ اسکواد نیز می‌توانید ترکیب تیم خود را به هر صورتی که بخواهید بچینید. در واقع در قسمت اسکواد، فهرست تمامی بازیکنان باشگاه درج شده است. با وارد شدن به این بخش می‌توانید بفهمید کدام بازیکنان به صورت قرضی در تیم هستند و کدام بازیکنان به صورت قرضی در تیم مقابل قرار دارند. با پرداخت غرامت هر زمان که بخواهید می‌توانید آن‌ها را به تیم برگردانید.

آخرین سربرگ هم ارزش مالی بازیکنان حاضر در باشگاه را نشان داده و دستمزد و مدت قرارداد آن‌ها نیز قابل بررسی است. از هیجان انگیزترین بخش‌ها این است که شما می‌توانید قرارداد جدیدی برای بازیکنان با دستمزد بهتر برای ماندن در باشگاه تشکیل دهید.

  • به‌خاطر داشته باشید اگر آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 را طی کرده باشید، می‌توانید همه بازیکنان در باشگاه‌ها را با تمرینات منظم به سطح ایده‌آل برسانید. برای این کار باید وارد بخشDevelopment  شوید و با انتخاب بهترین گزینه، سرعت پیشرفت آن‌ها را افزایش دهید.

سربرگ اسکواد در حالت Career Mode در بازی FC 24

بخش Youth Academy در حالت Career Mode

در سربرگ اسکواد هاب یک بخش به نامYouth Academy  وجود دارد که ارتباط مستقیم با سربرگ ترانسفر دارد. در قسمت Youth Staff شما می‌توانید بهترین استعدادها را استخدام کنید و به آن‌ها مأموریت دهید تا بهترین بازیکنان را از کشور مورد نظر شما پیدا کنند. هرچه استعدادیاب‌های بهتری استخدام نمایند، حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

این استعدادیاب ها هر ماه یک گزارش ارائه می‌دهند که در آن فهرستی از بازیکنان درخشان قابل مشاهده هستند. هر بازیکن قدرت و پتانسیل معینی دارد. هرچه قدرت و توانایی بیشتری داشته باشد، پیشرفت وی در بازی‌های آینده بیشتر خواهد بود.

هر یک از بازیکن‌هایی که انتخاب می‌کنید، به بخش Youth Academy منتقل خواهند شد و می‌توانید روند پیشرفت آن‌ها را مد نظر داشته باشید. برخی از این بازیکن‌ها در طول زمان ممکن است پتانسیل خود را از دست دهند و از آکادمی خارج شوند؛ اما هر وقت صلاح بدانید این امکان را دارید که با ارائه برنامه‌های تیمی مناسب، دوباره آن‌ها را به زمین بازی بفرستید.

در سربرگ ترانسفر اطلاعات نقل و انتقالات جهانی Career Mode قابل مشاهده است. در بخشScouts  می‌توانید فهرست بازیکن‌هایی را ببینید که استعدادیاب‌های عمومی دارند و می‌توانید توانایی‌های آن‌ها را ارتقاء دهید.

اگر بازیکنی را در نظر دارید، می‌توانید در بخش جستجو، بازیکن را پیدا کرده و بعداً وی را وارد تیم کنید. در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 باید حتماً با این بخش آشنایی داشته باشید؛ چراکه بعداً برای اضافه کردن بازیکنان حتماً باید از طریق این سربرگ تغییرات را اعمال کنید.

  • زمان خرید و فروش بازیکنان به این نکته توجه داشته باشید که اگر تیم بودجه کافی ندارد، حتماً به دنبال بهترین قرارداد باشید. مثلاً اگر بودجه شما اگر بازیکن ۴۰ میلیون دلار ارزش دارد، شما می‌توانید در بالاترین شکل به وی پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری برای پیوستن به باشگاه بدهید. اگر باشگاه شما منابع مالی زیادی دارد، خیلی نیاز به سختگیری نیست.
  • در زمان فروش بازیکنان نیز سعی کنید بیشترین مبلغی که می‌توانید از باشگاه مقصد دریافت کنید. علاوه بر این بازیکنانی که در باشگاه هستند و به درد شما نمی‌خورند را می‌توانید با بازیکنان بهتر تعویض کنید.

در سربرگ آخر بخش Career Mode گزینه‌های تاثیرگذاری وجود ندارند، بخش‌های این دو سربرگ بخش مالی و پیشنهادهای شخصی هستند. بخش مالی بودجه باقی‌مانده، ارزش و هزینه‌های باشگاه را نشان می‌دهد. بخش پیشنهادهای شخصی نیز پیشنهادهایی که از دیگر تیم‌های باشگاهی و ملی دریافت کرده‌اید را شامل می‌شود.

بخش Youth Academy در حالت Career Mode

بخش اسلایدرها در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24

مهم‌ترین بخش در آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24، اسلایدرها هستند. شما می‌توانید تمام تنظیمات مربوط به این بخش را از طریق آزمون و خطا به شکل شخصی و دلخواه خود تغییر دهید. اسلایدرها در واقع در تنظیماتی هستند که در بخش ستینگ بازی در دو سربرگ آخر قرار دارند.

  • اسلایدر اول مربوط به user و به هر تیمی که کنترل آن را یک شخص واقعی بر عهده دارد مربوط است. سربرگ دوم مخصوص cpu و مربوط به تیمی است که کنترل آن بر عهده هوش مصنوعی است.
  • اگر تنظیمات بخش user را عوض کنید و دو نفره مشغول بازی شوید، تنظیمات آن برای هر دو نفر اعمال می‌شود و تنظیمات بخشcpu تغییر نخواهد کرد.
  • تنظیمات اسلایدرها تأثیر زیادی بر روی بازی دارد. مثلاً تنظیمات Shot Error به میزان خطای شوت بازیکنان اشاره دارد، هر چقدر بیشتر مقدار آن را افزایش دهید، گل زدن سخت‌تر می‌شود و در موقعیت‌های تک به تک نیز دروازه‌بان گل نخواهد خورد. حتی ممکن است بازیکنان در شرایطی که دروازه خالی است، توپ را به بیرون بزنند.
  • تنظیمات مربوط بهPass Error  هم مربوط به پاس بازیکنان است. هر چقدر مقدار آن را بالاتر ببرید، ارسال پاس دقیق سخت‌تر می‌شود. از این رو بخش خطای شوت و پاس را باید با درجه سختیWorld Class تنظیم کنید.
  • تنظیماتShot Speed و  Pass Speedمربوط به سرعت شوت و پاس بازیکنان هستند. کم کردن سرعت پاس در واقعی به نظر رسیدن بازی بسیار تأثیر دارد. از سوی دیگر زیاده روی در اعمال تنظیمات  First Touch Errorباعث می‌شود که بازیکنان هنگام کنترل توپ‌های سریع دچار مشکل ‌شوند.

دیگر تنظیمات بخش اسلایدر نیز در حین آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 قابل یادگیری هستند و باید با توجه به سبک و سیاق بازی خود آن‌ها را تغییر دهید.

در مجموع اگر می‌خواهید بخش Career Mode برای شما لذت بیشتری داشته باشد، اسلایدرها را با هم ادغام کنید. مثلاً اگر اسلایدرها را روی تنظیمات سخت قرار دهید، می‌توانید هدایت یک تیم ضعیف و بازیکنان نه چندان خوب را بر عهده بگیرید. پس از چند فصل بازی به هدف خود می‌رسید و بازی برای شما بسیار مهیج خواهد شد؛ چرا که اسلایدرها بسیار سخت شده‌اند و می‌توانید فوتبال واقعی را تجربه کنید.

 

کلام آخر

آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24 به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید فضای بازی‌های فیفا را برای خود شخصی‌سازی کنید و تجربه مهیج بازی‌های این مجموعه را داشته باشید. Career Mode هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تیم و بازیکنان مورد علاقه خود را تشکیل دهند.

در حالت Career Mode شما امکان انتخاب مربی، بازیکن‌ها، نقل و انتقالات، بر عهده گرفتن مدیریت یک باشگاه را خواهید داشت. از این رو می‌توانید با شخصی‌سازی هر کدام از آیتم‌ها تجربه لذت‌بخش بازی‌های فیفا را داشته باشید. استفاده از اسلایدرها نیز نقش مهمی در شخصی‌سازی فضای بازی دارد. با اعمال تغییرات مربوط به اسلایدرها می‌توانید درجه سختی بازی را بالا ببرید و گیم‌پلی بسیار شبیه به بازی فوتبال واقعی می‌شود.

سؤالات متداول

  • در حالت Career Mode امکان اعمال چه تغییراتی وجود دارد؟

شما می‌توانید از این طریق بازیکنان، مربی و استودیوم و حتی لوگوی تیم را انتخاب کنید.

  • آیا در حالت Career Mode امکان نقل و انتقال بازیکنان وجود دارد؟

بله شما می‌توانید از قسمت ترانسفر، هر زمان که بخواهید بازیکنی را از تیم اخراج کرده و یک بازیکن را جایگزین نمایید.

  • اسلایدرها در تنظیمات Career Mode بازی FC 24 چه نقشی دارند؟

در تنظیمات Career Mode بازی FC 24، اسلایدرها در افزایش درجه سختی بازی و کنترل توپ‌های پر سرعت نقش دارند؛ اما بازی را به فوتبال واقعی نزدیک‌تر می‌کنند.

آموزش حالت Career Mode در بازی FC 24

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *