Google Play Instant
Google Play Instant

در کنفرانس Google I/O 2016  گوگل از عرضه قابلیتی جدید به نام Instant Apps (اپلیکیشن‌ها فوری) خبر داد. هدف از انجام این کار توسط گوگل ایجاد یک تحول بزرگ در فرایند نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. با استفاده از این ویژگی جدید دیگر مجبور به نصب اپلیکیشن‌های متعدد برای امتحان کردن آن‌ها نیستید، اما چطور ممکن است؟ تا انتهای این مطلب در دانلود فارسی با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل با Google Play Instant چیست و چگونه کار می‌کند آشنا شوید.

Google Play Instant چیست؟

Google Play Instant به کاربران اجازه می‌دهد قبل از دانلود نسخه کامل یک برنامه یا بازی ، بخشی از آن را امتحان کنند. این امکان  از طریق دکمه «Try now» در فهرست فروشگاه Play برنامه یا یک بنر سایت در نسخه وب قابل دسترسی است. در Google Play Instant می‌توان بدون نصب کردن اپلیکیشن‌هایی که پشتیبانی می‌شوند عملکرد آن‌ها را بررسی کرد. در‌واقع Google Play Instant می‌تواند از نصب بیهوده اپلیکیشن‌های زیاد و بعضا پرحجم جلوگیری کند؛ چرا که یک نسخه پیش از نصب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند این نسخه از بازی را مستقیماً از طریق صفحه فرود فروشگاه Google Play راه‌اندازی کنند.

هنگامی که کاربر روی لینک مرتبط با پیش نمایش یک برنامه جدید کلیک می‌کند، Google Play فایل‌های لازم را به دستگاه ارسال می‌کند و سپس برنامه اجرا می‌شود. این ویژگی را می‌توان با چند ترفند کوچک، به لطف گوگل، در هنگام توسعه اپلیکیشن موبایل فعال کرد. توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند ماژول‌هایی را ایجاد کنند که به اجرای برنامه بدون نیاز به نصب منجر شود.

در‌حال‌حاضر، این پروژه هنوز یک نسخه بتا وابسته است. با این حال گوگل قصد دارد تا اواخر امسال آن را در اختیار توسعه‌دهندگان بیشتری قرار دهد. برخی از بازی‌هایی که در‌حال‌حاضر از Play Instant پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • Clash Royale: این بازی توسط سازنده کلش اف کلنز ساخته شده است و شخصیت‌های مشهور آن در این نسخه نیز حضور دارند.
  • Words with Friends 2: این بازی یک بازی چالشی و معمایی برای ذهن شما است.
  • Bubble Witch 3 Saga: در جریان این بازی،  باید با همکاری یک جادوگر برای حل معماهای این بازی اقدام کنید و با دشمن قدیمی خود Wilbur بجنگید.

مطلب پیشنهادی: معرفی کلی سایت دانلود فارسی

اگر به بازی‌های بی‌پایان علاقه‌مند هستید، در مقاله بهترین بازی‌های بی‌پایان اندروید نیز لیست کاملی از این دست بازی‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم تا به راحتی با آن‌ها آشنا شده و انتخابی مطابق سلیقه خود داشته باشید.

Google Play Instant چیست؟

ویژگی‌های Google Play Instant

زمانی که این ویژگی توسط گوگل عرضه شد، به دلیل اینکه در وضعیت بتا به سر می‌برد و از برنامه‌های زیادی نیز پشتیبانی نمی‌کرد، چندان موردتوجه قرار نگرفت. با این حال به نظر می‌رسد در طولانی مدت بتواند به عنوان یک برگ برنده برای اندروید بازان به حساب بیاید، به ویژه زمانی که از بازی‌های برتر گوگل پلی پشتیبانی کند.

 

از طرفی هم این ویژگی و امکان انتقاد برخی توسعه‌دهندگان را به همراه داشت. آن‌ها بر این باور بودند که چنین سیستمی می‌تواند منجر به کاهش کاربران و در‌نتیجه کاهش درآمد آنان شود؛ چرا که ممکن است کاربران پس از کار کردن با نسخه دموی یک اپلیکیشن دیگر برای نصب نسخه اصلی اقدام نکنند.

علاوه‌بر‌این از دیگر ویژگی‌های Google Play Instant می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای استفاده از  این ویژگی جدید در گوگل پلی حتما باید به اینترنت متصل باشید.
  • همچنین باید قبل از هر چیز این برنامه را به اکانت گوگل خود متصل کنید.
  • تنها دستگاه‌های دارای Android نسخه 5.0 (سطح API 21) یا بالاتر قادرند این برنامه را نصب کنند.

 

چگونه Google Play Instant را روشن و خاموش کنیم؟

  • برای فعال کردن گوگل پلی Instant باید مراحل لازم را مطابق آنچه در ادامه توضیح داده‌ایم انجام دهید.
  • اولین گام باز کردن تنظیمات گوشی است.
  • به انتهای فهرست اسکرول کرده و گزینه google را پیدا کنید.
  • سپس  روی گزینه “Setting for Google apps” کلیک کنید.
  • در این لیست، گزینه‌ای با نام “Google Play Instant” را مشاهده خواهید کرد، روی آن کلیک کنید.
  • کافیست بر روی گزینه Upgrade web links کلیک کنید تا این بخش فعال شود.

با انجام این مراحل می‌توانید امکان نصب فوری برنامه‌ها در مرورگر و همچنین برنامه Google play خود را داشته باشید.

 

جمع‌بندی

با مطالعه این مطلب دریافتید که با استفاده از ویژگی  Play Instant دیگر لازم نیست تمامی اپلیکیشن‌های جدید در گوگل پلی را نصب کنید؛ چرا که با فعال‌سازی این ویژگی یک نسخه دمو از اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید قبل از نصب نسخه اصلی آن را امتحان کنید.

اگرچه این ایده در ابتدا مورد‌انتقاد عموم جامعه به ویژه توسعه‌دهندگان قرار گرفته بود اما امروزه به عنوان یک برگ برنده برای کاربران اندرویدی به حساب می‌آید. آیا شما تا به حال از این ویژگی استفاده کرده‌اید؟ لطفاً سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

‌سوالات متداول

  1. Google Play Instant چیست؟

برنامه فوری Google Android یک نرم‌افزار  است که به کاربران امکان می‌دهد بخشی از یک برنامه اندرویدی را بدون نصب کامل آن روی دیوایس خود امتحان کنید.

 

  1. پیش نیازهای نصب Google Play Instant چه چیزهایی هستند؟

اتصال به اینترنت و اندروید بالای 5 از پیش نیازهای نصب این نرم‌افزار هستند.

 

Google Play Instant چیست و چگونه کار می‌کند؟

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *