بازی های انلاین
بازی های انلاین

انتخاب کردن لیستی از بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر کار بسیار سختی است؛ این روزها بازی‌های آنلاین بسیار بیشتر از گذشته شده‌اند و نمی‌توان به توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی هم خرده‌ای گرفت. این بازی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و گیمرها ترجیح می‌دهند که به جای بازی‌های داستانی، بیشتر به سراغ بازی‌های آنلاین بروند که با دوستان خود تجربه کنند.

بازی‌ های آنلاین برای کامپیوتر می‌تواند لیست نامحدودی داشته باشد اما در این لیست، سعی می‌کنیم که سراغ بهترنی عنوان‌های کامپیوتر برویم که بعضی از آن‌ها را می‌توانید به صورت رایگان بازی کنید اما بعضی‌های دیگر بازی‌های پریمیوم محسوب می‌شوند و برای تجربه کردن آن‌ها، باید مبلغی را بپردازید.

با مجله دانلود فارسی همراه باشید تا با بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر آشنا شوید.

Fortnite

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر
بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

اولین گزینه این لیست برای خیلی از شما آشنا است؛ سال‌های زیادی است که فورتنایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر محسوب می‌شود که البته این محبوبیت تنها برای بازی Fortnite نبود؛ به طور کلی،‌ سبک بتل رویال طی چند سال اخیر طرفدارهای جدید و زیادی پیدا کرده و فورتنایت هم به عنوان یکی از پیشروهای این سبک، توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

این بازی در سبک شوتر و با استایل بتل رویال ساخته شده است؛ در بازی شما در مقابل ۹۹ نفر دیگر قرار خواهید گرفت و آخرین نفری که بین این ۱۰۰ نفر زنده بماند، برنده مسابقه خواهد بود. البته بازی به همین سادگی‌ها هم نیست. شما در ابتدای بازی بدون اسلحه و تجهیزات هستید و باید در طول نقشه،‌ آیتم‌هایی که نیاز دارید را پیدا کنید. هم‌چنین یک طوفان مغناطیسی در بازی وجود دارد که در طول زمان، نقشه را بیشتر تصرف خواهد کرد و باید از آن هم جان سالم به در ببرید.

در گذشته می‌توانستید با منابعی که در بازی به دست می‌آوردید،‌ سازه‌های مختلفی را بسازید که بعضی اوقات کار شما را در طول بازی بسیار راحت‌تر می‌کرد؛ البته باید توانایی ساخت و ساز خود را در بازی بیشتر می‌کردید تا بتوانید در این کار حرفه‌ای باشید. البته در حال حاضر، مودی در بازی وجود دارد که اگر ساخت و ساز را در بازی دوست نداشته باشید، می‌توانید مشغول به تجربه بتل رویال معمولی باشید.

Call of Duty: Warzone 2

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

کال آو دیوتی نیازی به معرفی کردن ندارد؛ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های ویدیویی که روز به روز به تعداد پلیرهای آن اضافه می‌شود. بعد از آن که بتل رویال‌ها به شهرت زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی رسیدند، اکتیویژن هم تصمیم گرفت که واریانسی از فرنچایز کال آو دیوتی را به این سبک اختصاص بدهد.

قسمت اول وارزون به محض انتشار، توانست پلیرهای زیادی را برای خود دست و پا کند اما بعد از گذشت چند سال، اکتیویژن تصمیم گرفت که قسمت دوم وارزون را منتشر کند. در این قسمت تمامی ایرادهای قسمت قبلی برطرف شد و از طرفی دیگر، قابلیت‌ها و مودهای جدیدی به این بازی اضافه شده بود و بازی از لحاظ بصری،‌ پیشرفت چشمگیری داشت.

نقشه بازی Warzone 2.0 بسیار بزرگ‌تر از قسمت قبلی و خیلی دیگر از بازی‌های بتل رویال است. شما به همراه ۵۹ فرد دیگر در این نقشه قرار می‌گیرید و درست مثل بازی فورتنایت، باید تجهیزات را از دل نقشه پیدا کنید و آن‌ها را شکست بدهید. البته این بازی را می‌توانید به صورت تیمی هم تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب وارزون، GULAG نام دارد؛ گولاگ بدین شکل است که پس از مردن، وارد منطقه‌ای به اسم گولاگ می‌شوید و اگر بتوانید دو نفر را در این منطقه بکشید، دوباره به بازی برمی‌گردید.

Apex Legends

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

اپکس لجندز یکی از سورپرایزهای صنعت بازی‌های ویدیویی بود. این بازی توسط استودیوی Respawn Entertainment ساخته شده است. این استودیو قبل از ساختن اپکس لجندز به ساختن یکی از محبوب‌ترین بازی‌‌های شوتر اول شخص یعنی Titanfall مشهور شده بود و برای ساختن اپکس لجندز هم، از همان المان‌های هسته‌ای تایتان فال استفاده کردند.

بازی Apex Legends هم مثل دو بازی قبلی، یک عنوان بتل رویال است که شما با ۵۹ نفر دیگر در نقشه بزرگ و متفاوت بازی قرار می‌گیرید و با پیدا کردن منابع و تجهیزات، باید سعی کنید که جان سالم به در ببرید. بارزه اصلی که اپکس لجندز را با دیگر بازی‌‌ها متفاوت می‌کند، سرعت بالای گیمپلی بازی است. همانطور که گفته شد، این بازی المان‌های اصلی بازی تایتان فال را به ارث برده و تایتان فال هم از سرعت بالایی برخوردار بود.

هم‌چنین، بازی اپکس لجندز اولین عنوان بتل رویالی بود که ایده مبارزه تیمی را به میان کشید و با پیاده‌سازی خوب این ایده، توانست از همان ابتدا طرفدارهای زیادی را برای خود دست و پا کند؛ بدین خاطر که خیلی‌ها قصد داشتند که با دوستان خود باین بازی را تجربه کنند و تیم‌های سه نفره ایده بسیار خوبی بود تا بتوانند از یک بتل رویال پرسرعت استقبال کنند.

DOTA 2

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

در دنیا دو دسته آدم وجود دارد؛ دسته اول آدم‌هایی هستند که به هیچ‌وجه نمی‌توانند با بازی DOTA 2 ارتباط بگیرند و دسته دوم افرادی هستند که حتی یک دقیقه هم نمی‌توانند به تجربه بازی دیگری بپردازند و اگر وقت خالی برای بازی کردن پیدا کنند، حتما باید به تجربه این بازی بپردازند.

سبک این عنوان را می‌توان MOBA در نظر گرفت که البته رگه‌هایی از سبک‌های MMORPG هم در آن دیده می‌شود اما گیمپلی‌های آن تفاوت‌های فاحشی با این سبک دارد. در این بازی، دو تیم در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا هر کدام بتوانند از بیس و زمین خود دفاع کنند. شالوده اصلی بازی روی دفاع از قلعه و بیس طراحی شده است اما به مرور زمان،‌ گیمپلی این بازی پیشرفت‌های چشمگیری داشت و دستخوش تغییراتی قرار گرفت که تاثیراتش را امروزه در این بازی به خوبی می‌بینیم.

اضافه شدن کاراکترها یا بهتر است بگوییم که هیروهای قابل بازی بیشتر طی سال‌ها و البته اضافه شدن آیتم‌های متنوع در بازی باعث ایجاد تفاوت‌هایی در گیمپلی بازی شد که اگر طرفدار این بازی باشید، قطعا می‌دانید که همین آیتم‌ها و هیروهای جدید ارزش تجربه بازی را دوچندان می‌کند. پس اگر تا به امروز بازی DOTA 2 را تجربه نکرده‌اید و به دنبال تجربه جدیدی می‌گردید، شک نکنید که می‌توانید به این بازی اعتماد کنید.

Rainbow Six: Siege

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

زمانی که یوبی‌سافت برای اولین بار تایید کرد که قسمت جدید فرنچایز رینبوسیکس، قرار است که به صورت کاملا آنلاین باشد و خبری از بخش داستانی نیست، خیلی‌ها ناامید شدند؛ طرفداران این سری که سال‌ها منتظر قسمت جدید این بازی بودند، ایده‌ای نداشتند که چطور می‌توانند با قسمت جدید این بازی ارتباط برقرار کنند. اما زمانی که این بازی منتشر شد و یک ماه از انتشار آن گذشت، همه متوجه شدند که بازی Rainbow Six: Siege می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های آنلاین طی چند سال آینده باشد.

به معنای واقعی کلمه،‌ این اتفاق برای این بازی افتاد. با این که یوبی‌سافت عملکرد چندان خوبی با دیگر بازی‌هایش نداشت، اما بازی Rainbow Six: Siege با قدرت یکی از بهترین عنوان‌های یوبی‌سافت باقی ماند و با اضافه کردن نقشه‌های جدید، شخصیت‌های قابل بازی جدید و پشتیبانی بی‌نظیر، این بازی تا همین امروز هم جذابیت خود را حفظ کرده است. این بازی در سبک شوتر اول شخص ساخته شده است که شما را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد که اکثر این موقعیت‌ها داستانی قدیمی پلیس و خلافکار است که پلیرها در دو تیم تروریست و ضدتروریست مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

یکی از دلایلی که به جذابیت این بازی اضافه می‌کند، این است که بازی بسیار شبیه به واقعیت است و برای این که بتوانید در بازی پیروز باشید، باید حتما یک استراتژی مناسب داشته باشید. مثل خیلی از بازی‌های آنلاین شوتر، این بازی یک مسیر یکسان را به شما ارائه نمی‌دهد و دشمنان شما می‌توانند به راحتی با رفتن از یک تاکتیک و مسیر مختلف،‌ شما را سورپرایز کنند که این موضوع کاملا بستگی به خود شما دارد.

Overwatch 2

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

اکتیویژن بلیزارد، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های بازی‌سازی در تاریخ این صنعت است و آن‌ها تخصص ویژه‌ای در ساخت بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر دارند و در همین لیست، قرار است چند بازی از این کمپانی قرار بگیرد. اما بازی Overwatch 2، جدیدترین ساخته این کمپانی است که به طور صادقانه، این بازی را می‌توان انقلابی در بین بازی‌های ویدیویی آنلاین در نظر گرفت که برای این ادعا، دلیل منطقی هم وجود دارد.

قسمت اول این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست جایزه بهترین بازی سال را به خودش اختصاص بدهد. البته هر چقدر که بیشتر از انتشار این بازی گذشت، سازندگان تصمیمات اشتباهی برای این بازی گرفتند و تعداد پلیرهای این بازی بسیار کمتر از گذشته شد. با این که در اواخر پشتیبانی از Overwatch، سازندگان خیلی از این ایرادها را برطرف کرده بودند و شخصیت‌های قابل بازی و نقشه‌های جدیدی به بازی اضافه شده بود، اما باز هم تعداد پایین پلیرهای بازی آزاردهنده بود.

انتشار قسمت دوم این فرنچایز در سال ۲۰۲۲، یک ابزار مارکتینگی مناسب برای طرفداران قدیمی این بازی بود که به دنیای اورواچ بازگردند. این بازی در سبک شوتر اول شخص ساخته شده اما تفاوت‌های بسیار زیادی با بازی‌های هم‌سبک خودش مثل Warzone 2.0 دارد. در بازی می‌توانید شخصیت‌های مختلف را انتخاب کنید که هر کدام از این کاراکترها، سلاح و قابلیت‌های مجزا دارند. هم‌چنین این بازی کلاس‌بندی دارد و می‌توانید کاراکترها را در بین کلاس‌های تدافعی، تهاجمی و ساپورت انتخاب کنید. این بازی پر از مودهای مختلف و حتی مودهای ساخته شده توسط پلیرها است که می‌تواند ساعت‌های زیادی را مشغول به خود کند.

Counter-Strike: Global Offensive

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

فکر می‌کنم که همه گیمرها با این بازی به خوبی آشنایی داشته باشند. کانتر استرایک یا به طور مخفف‌تر، سی اس گو، یکی از بازی‌های محبوب است که توسط کمپانی Valve خلق شده است. این بازی، آخرین قسمت از فرنچایز کانتر است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و تا امروز محبوبیت و پلیرهایش را حفظ کرده است.

البته طی رونمایی آخری که کمپانی Valve انجام داده، به نظر می‌رسد که قسمت جدید این بازی قرار است که در سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۳ منتشر شود و باید منتظر بود و دید که چه تغییراتی در این بازی صورت می‌گیرد. این بازی هم درست مثل بازی Rainbow Six: Siege، داستان رویارویی قدیمی تروریست و ضدتروریست است که البته گیمپلی بسیار ساده‌تری دارد. مسیرهایی که در این بازی پیش می‌برید قابل تشخیص هستند و تنها توانایی شما در تیراندازی می‌تواند نجات‌دهنده شما در این بازی باشد.

با ورود بتل‌رویال‌ها، کمپانی Valve هم بیکار نماند و مود بتل رویال را به این بازی آورد اما این مود در بازی CSGO چندان خوب پیاده‌سازی نشده است؛ پس اگر به دنبال تجربه یک بازی بتل رویال هستید می‌توانید به بازی‌های اول لیست مراجعه کنید اما مودهای کلاسیک و قدیمی‌تر این بازی هنوز هم جذابیت خود را دارند و هم‌چنین می‌توانید این بازی را به صورت رایگان از طریق فروشگاه دیجیتالی Steam دریافت کنید.

Valorant

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

با این که عاقبت بازی Overwatch چندان جذاب نشد و این بازی پلیرهای زیادی را از دست داد، اما این بازی خوبی‌‌های خودش را داشت. از دل بازی Overwatch، یک بازی مشابه با آن خارج شد که البته نمی‌توان آن را کپی کامل از اورواچ دانست و بهتر است بگوییم که بعضی از المان‌های گیمپلی‌اش را بر اساس اورواچ پیاده‌سازی کرده است. این بازی Valorant نام دارد.

احتمالا تا به حال اسم این بازی را حتی برای یک بار هم که شده، شنیده‌اید. این بازی طی دو سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و گیمپلی اعتیادآور این بازی، به خوبی می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند و هر چقدر که بیشتر در این بازی وقت بگذارنید، توانایی خود را در این بازی افزایش می‌دهید و بازی برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

این بازی هم در سبک شوتر اول شخص ساخته شده است که محوریت کلی آن مربوط به کاراکترهای آن است که هر کدام قدرت ویژه‌ خود را دارند و با کلاس‌بندی که در این بازی وجود دارد، باید با هم‌تیمی‌های خود مقابل دشمن‌ها یا بهتر است بگوییم که تیم مقابل خود بایستید و آن‌ها را شکست بدهید. البته یاد گرفتن هر کدام از این کاراکترها هم مدت زمان قابل توجهی طول می‌کشد؛ بدین خاطر که هر کدام از این شخصیت ها، قلق مخصوص به خودشان را دارند و نمی‌توانید به راحتی با همه این شخصیت‌ها کنار بیایید.

Halo: Infinite

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

با این که تا به حال در این لیست، بازی‌های شوتر اول شخص زیادی را نام برده‌ایم، اما جای خالی قسمت جدید فرنچایز محبوب هیلو به خوبی احساس می‌شد؛ این بازی سبک و سیاق مخصوص خودش را دارد و زمانی که هیلو را تجربه می‌کنید، کاملا متوجه می‌شوید که مضمون گیمپلی و المان‌های سازنده آن ساختار مجزایی با دیگر بازی‌های ویدیویی هم‌سبک خودش دارد.

البته این سبک و سیاق فقط مختص به گیمپلی بازی نیست و این بازی حتی جلوه‌های بصری مخصوص به خودش را دارد که در دنیای سبز رنگ و البته فانتزی آن می‌توانید ساعت‌ها به تجربه این بازی بپردازید و خسته نشوید. سلاح‌های موجود در این بازی هم تفاوت‌های زیادی با دیگر بازی‌‌های شوتر اول شخص دارد که اگر برای اولین بار بازی Halo: Infinite را تجربه کنید، متوجه می‌شوید که شاید با کنار آمدن با آن‌ها کمی مشکل داشته باشید. اما به مرور زمان قطعا از تجربه بازی با این سلاح‌های جدید لذت می‌برید.

متاسفانه دارندگان کنسول‌های PS4 و PS5 نمی‌توانند این بازی را تجربه کنند؛ این بازی تنها برای پلتفرم‌های مایکروسافت در دسترس است که یعنی افرادی که دارای کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نهمی اکس باکس هستند می‌توانند این بازی را تجربه کنند؛ هم‌چنین پی سی پلیرها که از ویندوز استفاده می‌کنند هم می‌توانند این بازی را تجربه کنند. اگر شما عضو سرویس اشتراکی گیم‌پس باشید، نیازی به خرید این بازی نیست و این بازی به صورت دائمی روی گیم‌پس در دسترس است.

Roblox

یک اصطلاح قدیمی وجود دارد که می‌گوید، باید در غار زندگی کرده باشید و اسم فلان چیز را نشنیده باشید. بازی Roblox هم دقیقا در این وضعیت قرار دارد. تا به امروز حتما یک بار نام روبلاکس را شنیده‌اید. با این که شاید خیلی از شما این عنوان را بازی نکرده باشید که البته دلیل منطقی هم دارد. روبلاکس در کشور ما به راحتی در دسترس نیست و مشکلات همیشگی که گیمرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، برای این بازی هم صادق است.

البته به جز مشکلات تحریم و دیگر موارد، روبلاکس هیچوقت در کشور ایران نتوانست به محبوبیت بازی‌هایی مثل وارزون یا فورتنایت باشد اما این بازی در فضای مجازی خارج از ایران طوفان به راه کرده. روزانه ۵۲ میلیون کاربر در این بازی فعالیت دارند و مشغول کندوکاو این دنیا هستند. اما آیا این بازی واقعا ارزش تجربه دارد؟

باید به این نکته اشاره کرد که بازی Roblox، بیشتر از این که یک بازی باشد، در دسته‌بندی دنیاهای مجازی قرار می‌گیرد. این عنوان در حقیقت یک برنامه بزرگ است که در آن پلیرها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هم‌چنین پلیرها می‌توانند در این دنیای بزرگ، دنیاهای دیگر تحت عنوان یک بازی بسازند و شما را درگیر یک تجربه جدید کنند.

نقش‌آفرینی در روبلاکس بسیار مهم است و این بازی‌ها بیشتر شبیه به یک تجربه هستند؛ مثلا تجربه دکتر بودن در یک بازی که شما باید به بیمارها رسیدگی کنید و این بیمار‌ها هم خودشان از پلیرهای این دنیا هستند. اگر بازی‌هایی دوست دارید که به شما یک تجربه متفاوت ارائه می‌دهند و می‌توانید در آن به نقش‌آفرینی بپردازید، می‌توانید از تجربه Roblox لذت ببرید.

Genshin Impact

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

با این که پلیرهای اکس باکس از داشتن این بازی محروم هستند، اما پلیرهای دیگر پلتفرم‌ها و حتی پلیرهای نینتندو سوییچ هم می‌‌‌‌‌توانند از تجربه این بازی رایگان لذت ببرند.

کسانی که علاقه زیادی به دنیاهای انیمه‌ای دارند، می‌توانند بدون شک سراغ این بازی بروند چون از جلوه‌های دیداری انیمه‌ای این بازی لذت می‌برند و بدون شک بازی‌های آنلاین بسیار کمی هستند که در لیست بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر قرار بگیرند و چنین تجربه مشابه‌ای به تماشای یک انیمه داشته باشند.

عنوان گنشین ایمپکت، بازی در سبک اکشن و نقش‌آفرینی است که شما را در یک گروه چهارنفره قرار می‌دهد که شما می‌توانید با هر ۴ شخصیت اصلی این بازی به مبارزه به دشمن‌ها بپردازید.

جذابیت گیمپلی بازی Genshin Impact این است که شما در هر لحظه از سکانس‌های مبارزه می‌توانید شخصیت قابل کنترل را تغییر بدهید و از آن‌جا که هر شخصیت توانایی‌ها و استایل مبارزه خود را دارد، می‌توانید همیشه کمبوها یا بهتر است بگوییم که چندضرب‌های قبراق و بکری داشته باشید که از تکراری شدن این بازی جلوگیری می‌کند.

توسعه‌دهنده‌های این بازی به صورت مداوم در حال انتشار به‌روزرسانی و بسته‌های الحاقی مختلف برای این عنوان هستند و اگر در حال حاضر این بازی را نصب و تجربه کنید، متوجه خواهید شد که چندصدساعت محتوای بکر در انتظار شما است. اما این محتوای بکر به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد و سازندگان تایید کرده‌اند که تا آینده قابل توجهی، قرار است شاهد انتشار بسته‌های الحاقی برای این بازی باشیم.

League of Legends

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

شاید بعضی‌ها فکر کنند که کار درستی نیست اگر هم LOL و هم DOTA 2 در یک لیست قرار بگیرند. از بعضی جهات حرف شما درست است؛ خیلی از مکانیزم‌‌های گیمپلی بازی LOL تفاوت چندانی با DOTA 2 ندارند و در هر دو بازی شما باید با یک سری قابلیت‌هایی که در اختیار هیرو یا کاراکتر شما قرار می‌گیرد، در مقابل تیم حریف بایستید و مراقب بیس خود باشید و بیس تیم مقابل را نابود کنید.

اما از لحاظ کاراکترها و آیتم‌هایی که در طول بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد، تفاوت‌های فاحشی میان هر دو بازی وجود دارد که به چشم یک نویسنده، من نمی‌توانم برتری هر کدام را اعلام کنم و برتری هر کدام از این بازی‌‌ها را در نهایت شما به عنوان یک پلیر تشخیص خواهید داد.

پیچیدگی بعضی از آیتم‌های موجود در بازی DOTA 2 باعث می‌شود تا خیلی‌‌ها به سراغ تجربه ساخته استودیوی VALVE بروند اما در همین حال، سادگی که بازی League of Legends ارائه می‌دهد هم به خودی خود جذابیت دارد و خیلی‌های دیگر سراغ این بازی می‌روند.

اما در نهایت باید در نظر داشته باشید که LOL طی دو سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و توسعه‌دهنده‌های این بازی تعهد بیشتری به این بازی دارند تا توسعه‌دهندگان DOTA 2. هم‌چنین این بازی توسط سازندگان یکی دیگر از بازی‌‌های لیست بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر یعنی Valorant ساخته شده است و باید اعتراف کرد که آن‌ها روی دور خوش‌شانسی و البته ساختن بازی‌های خوب هستند.

Grand Theft Auto: Online

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

عنوان جهان باز محبوب راکستار یعنی بازی Grand Theft Auto V نزدیک به یک دهه قدمت داریم؛ شاید در ابتدا تکان‌دهنده به نظر برسد اما حقیقت دارد. با این حال، لوس سانتوس هنوز یک مقصد محبوبی برای بازی‌های چندنفره آنلاین است.

در Grand Theft Auto Online، بازیکنان قبل از اتصال به سرور چندنفره و همکاری با دیگر بازیکنان‌ها برای انجام دادن ماموریت‌های مختلف و البته برنامه‌ریزی کلی دزدی، می‌توانند جنایتکار جوان خود را به سلیقه خودشان بسازند.

تا به امروز محتوای الحاقی بسیار زیادی برای این بازی ساخته شده است که همه این محتویات در حال حاضر در اختیار شما قرار گرفته است. سیل عظیمی از این محتویات مربوط به مسابقه‌های اتوموبیل‌رانی داخل شهر است که این محتویات تنها بخشی از ماجرا هستند. پلیرها محتوای ساخته خودشان را هم می‌توانند در قالب پلی‌لیست‌ها در اختیار دیگر پلیرها قرار بدهند که همین محتوای ساخته شده توسط یوزرها، دنیای جدیدی از جذابیت و تجربه را به روی شما می‌گشایند.

با این که یک دهه از انتشار این بازی گذشته است، اما همین حالا هم می‌توانید این بازی را نصب کنید و به تجربه یکی از زنده‌ترین دنیاهای آنلاین برای بازی‌‌های ویدیویی بپردازید و بدون شک بازی GTA Online یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای لیست بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر است.

البته برای این که بتوانید این بازی را تجربه کنید، باید بازی Grand Theft Auto V را خریداری کنید و به جز بخش داستانی خارق‌العاده این بازی، بخش آنلاین به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

World of Warcraft

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

بازی World of Warcraft، قدیمی‌ترین عنوان در لیست بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر است اما به خاطر اشتیاق زیاد پلیرهای این بازی و هم‌چنین پشتیبانی خارق‌العاده اکتیویژن بلیزارد ازاین عنوان، هنوز هم می‌توان به تجربه این بازی نشست و از محتوایی که این بازی به شما ارائه می‌دهد، لذت برد.

این بازی، یکی از بنیانگذارن سبک MMORPG است. با این که از انتشار این بازی مدت زمان زیادی می‌گذرد، اما بازی‌های مدرن سبک MMO هم به شکل محسوسی از این بازی الهام گرفته‌اند.

می‌توان گفت که بازی World of Warcraft تا حد زیادی هنوز صاحب‌سبک محسوب می‌شود و تفاوت خاصی میان این بازی و بازی‌‌های مدرن پیدا نمی‌کنید. با این تفاوت که به خاطر اختلاف سنی که این بازی با دیگر بازی‌های هم‌سبکش دارد، از محتوای بیشتر و البته پخته‌تری برخوردار است.

مدت زمان زیادی از انتشار آخرین پچ این بازی نمی‌گذرد و با انتشار هر پچ از این بازی، می‌توانید به آیتم‌ها، نقشه و البته کاراکترهای جدیدی دست پیدا کنید که بازی را به نوعی یک ریستارت همگانی برای پلیرها می‌کند و می‌توانید مجددا برای صدها ساعت در دنیای این بازی غرق کنید.

هم‌چنین این بازی در ایران هم از طرفدارهای زیادی برخوردار است و می‌توانید در سرورهای ایرانی با پلیرهای هم‌زبان خود به تجربه این بازی بپردازید که این موضوع هم جذابیت خاص خودش را دارد.

Destiny 2

بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر

زمانی که استودیو بانجی به صورت رسمی از مایکروسافت جدا شد و آن‌ها دیگر پروژه Halo را در اختیار نداشتند، کاملا مشخص بود که آن‌ها در آینده‌ای دور یا نزدیک قرار است که از فرنچایز جدیدشان رونمایی کنند. با این که تصور خیلی‌‌ها یک پروژه متفاوت بود، اما استودیوی بانجی به کاری که در آن استاد بود پایدار ماند و بازی Destiny را ساخت که یکی از بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر بود.

چند سال بعد از انتشار قسمت اول سری Destiny، زمان آن فرا رسیده بود که بانجی به سراغ ساخت قسمت دوم برود. آن‌ها از ساخت قسمت اول درس‌های مهمی گرفته بودند و تمام ایرادهای قسمت اول را حالا در قسمت دوم برطرف کرده بودند و تا همین امروز که راجع به این بازی صحبت می‌کنیم، بسته‌های الحاقی زیادی برای این بازی منتشر شده و بسته الحاقی اخیر این بازی، مدتی پیش منتشر شد که با واکنش مثبت رسانه‌ها و طرفداران سری روبه‌رو شد.

این بازی، عنوانی در سبک شوتر اول شخص است که المان‌های فانتزی و البته نقش‌آفرینی در آن تعبیه و پیاده‌سازی شده. یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی، توانایی کاراکترهای این بازی است که و با این که بازی سعی کرده تا محوریتی روی توانایی هر کاراکتر ایجاد کند، اما این کار را به شکل نامحسوس‌تری در مقایسه با بازی‌‌های هم‌سبکش مثل Overwatch انجام داده است و هنوز توانایی شما در تیراندازی و تصمیم‌گیری سریع تاثیر بسزایی در روند بازیتان دارد.

اگر به دنبال یک تجربه ناب از بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر هستید‌،‌ شک نکنید که بازی Destiny 2 با محتوای زیادی که برای ارائه دارد، می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

لیستی بی‌پایان

با این که مقاله لیست بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر در این نقطه به پایان می‌رسد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که این لیست می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. این‌ گزینه‌ها، بازی‌هایی هستند که برای عمومیت گیمرها جذابیت دارند و هر نوع گیمری را می‌توانند سرگرم خود کنند.

اما در این میان، بازی‌هایی هم هستند که کمتر شناخته شده‌اند و حتی بازی‌هایی که در بین عناوین مستقل قرار گرفته‌اند و کمتر کسی سراغ آن‌ها می‌رود، اما ممکن است شما را مجذوب خود کند و بتوانید تا ساعت‌ها به تجربه این بازی‌‌ها بپردازید. هم‌چنین در این بازی‌هایی که در لیست اعلام کرده‌ایم، محتوای ساخته شده توسط یوزر یا همان UGC تاثیر بسزایی داشته و به خاطر مادهایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید ساعات بیشتری خود را سرگرم کنید.

اگر به دنبال جای مناسبی برای دانلود بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر هستید، می‌توانید از سایت دانلود فارسی ، بروزترین سایت دانلود بازی و نرم افزار استفاده کنید که اکثر این بازی‌ها را در اختیار شما قرار داده و سعی کرده‌ایم که لینک دانلود اکثر این بازی‌ها را برای شما در این لیست قرار دهیم.

سوالات متداول

آیا بازی های آنلاین به کامپیوتر قوی نیاز دارند؟

الزاما تمام بازی های آنلاین خیر، اما اغلب بازی های آنلاین نیاز به کامپیوتر قوی برای پردازش دارند

آیا بازی های آنلاین سرعت اینترنت بالایی می خواهند؟

بله. به دلیل اینکه زیر تحریم ها هستیم، باید اینترنت شما سرعت بالایی داشته باشد تا بتوان با ابزارهای گوناگون، تحریم ها را دور زد

15 تا از بهترین بازی آنلاین برای کامپیوتر 2023 که باید تجربه کنید

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *