بازی ماینکرفت
بازی ماینکرفت

ماینکرافت یک بازی خلاقانه است که در سال ۲۰۰۹ توسط برنامه ‌نویس سوئدی مارکوس پرسون (معروف به نوچ) ساخته شد. این بازی به شما اجازه می‌دهد که در یک دنیای سه ‌بعدی پر از مکعب‌های رنگی، هر چیزی که می‌خواهید را بسازید، تخریب کنید، تغییر دهید و با دیگر بازیکنان همکاری یا رقابت کنید.

در واقع ماینکرافت یک بازی بی‌انتها است و شما می‌توانید فعالیت دلخواه خود در آن انجام دهید. در ادامه به بررسی و ترفندهای بازی ماینکرافت خواهیم پرداخت.

معرفی بازی Minecraft

این بازی از گیم ‌پلی ساده ولی چالش‌ برانگیز، گرافیک جذاب مکعبی و صداگذاری منحصر به‌فردی برخوردار است. همچنین با توجه به دانلود بازی ماینکرافت توسط بسیاری از علاقمندان به این سبک از بازی‌ها، Minecraft توانسته به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.

در عین حال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. بازی ماینکرافت برای بسیاری از سیستم‌ عامل‌ها و کنسول‌ها قابل اجرا است و دارای یک جامعه فعال و پر از ایده می‌باشد که هر روز محتوای جدیدی را برای آن ایجاد می‌کنند.

همچنین ماینکرافت یک بازی سندباکس (sandbox) به شمار می‌آید که در آن شما می‌توانید در یک دنیای باز و بی‌انتها، هر چیزی را که تصور می‌کنید با استفاده از مکعب‌های مختلف بسازید. در عین حال این بازی از دو حالت اصلی بقا (survival) و خلاقیت (creative) تشکیل شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌ های بازی Minecraft

دانلود بازی ماینکرافت با توجه به داشتن ویژگی‌های منحصر به‌فرد و جذاب می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی عبارتند از:

  • دنیای باز و بی‌انتها: ماینکرافت یک دنیای سه ‌بعدی را به شما ارائه می‌دهد که هر لحظه در حال تولید اجزای جدیدی می‌باشد. شما می‌توانید در هر جهتی که خواستید در آن حرکت کنید و مناظر متنوع و بسیار زیبایی را ببینید.

در دنیای این بازی مناطق و مناظر مختلفی هم‌چون جنگل، صحرا، جزیره، اقیانوس و… دیده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌ها و منابع خاص خود هستند.

همچنین، شما می‌توانید در زیر زمین‌های پر از معادن، غارها، آتشفشان‌ها و حتی ابعاد دیگری هم‌چون دنیای پایان (The End) و دنیای زیر زمینی (the Nether) کاوش کنید.

  • سیستم ساخت و ساز: ماینکرافت به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از مکعب‌های مختلف، هر چیزی که می‌خواهید را بسازید. شما می‌توانید خانه‌ها، قلعه‌ها، شهرها، ماشین‌ها، موشک‌ها، ربات‌ها و حتی کامپیوتر‌ها را با مکعب‌هایی که در اختیارتان است، بسازید.

در این حالت، شما باید از یک میز کار (crafting table) استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد از منابع موجود، ابزارها و اشیای جدیدی بسازید. همچنین، شما می‌توانید از یک سیستم الکترونیکی به نام گوهر قرمز (redstone) استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد مدارها، سوئیچ‌ها، لامپ‌ها، موتورها و… را بسازید.

  • حالت‌های مختلف بازی: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، ماینکرافت دارای دو حالت اصلی است که هر کدام چالش‌ها و تجربه‌های متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. حالت بقا (survival)، حالتی ماجراجویانه است و در آن شما باید با دشمنان خود بجنگید، منابع را جمع‌ آوری کنید، غذا بخورید، سلامتی خود را حفظ کرده و سعی کنید زنده بمانید.

در این حالت، شما می‌توانید از سه سطح دشواری مختلف آسان (easy)، متوسط (normal) و سخت (hard) استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید از یک حالت خاص به نام صلح ‌آمیز (peaceful) استفاده کنید که در آن هیچ دشمنی وجود ندارد و شما فقط می‌توانید با ساخت و ساز خود را سرگرم کنید.

حالت خلاقیت (creative)، حالتی آزاد است که در آن شما به صورت نامحدود به تمام منابع بازی دسترسی دارید و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، هر چیزی که می‌خواهید را بسازید. در این حالت، شما نیازی به غذا خوردن، مبارزه کردن یا مراقبت از سلامتی خود ندارید و حتی می‌توانید به راحتی در هوا پرواز کنید.

ترفندهای بازی ماینکرافت

گرافیک، گیم پلی و صدا گذاری ماینکرافت

ماینکرافت یک بازی با گرافیک مکعبی و ساده است، اما همین موضوع یکی از جذابیت‌های Minecraft به شمار می‌آید که در واقع به آن یک شخصیت ویژه‌ نیز می‌دهد. شما می‌توانید با تغییر تنظیمات گرافیکی یا استفاده (texture packs)، ظاهر بازی را به دلخواه خود تغییر دهید.

گیم پلی ماینکرافت نیز ساده اما چالش ‌برانگیز است که شما را به کاوش، ساخت و ساز، مبارزه و همکاری تشویق می‌کند. شما می‌توانید بازی را به صورت تک ‌نفره یا چند نفره اجرا کنید و از محتوای متنوع آن لذت ببرید.

صدا گذاری ماینکرافت، مینیمال و زیبا می‌باشد و در عین حال با موسیقی آرامی که توسط سیباستین لن (معروف به سی۴۸۷) ساخته شده، همراه است. همچنین صداهای محیط، حیوانات و اشیا، به شما کمک می‌کنند که با دنیای بازی هماهنگ شوید و از آن لذت ببرید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی ماینکرافت

ماینکرافت یک بازی با نیازهای سیستمی پایین است که روی بسیاری از کامپیوترها و کنسول‌ها قابل اجرا می‌باشد. حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ماینکرافت بر روی کامپیوتر، به شرح زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ یا بالاتر، مک او اس ۱۰.۹ ماوریکس یا بالاتر، لینوکس (هر نسخه‌ای که از جاوا ۶ یا بالاتر پشتیبانی کند)
  • پردازنده: اینتلCore i3 3210  یا معادل آن
  • حافظه رم: ۲ گیگابایت
  • فضای هارد دیسک: حداقل ۱ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel Graphics 4000 یا معادل AMD/NVIDIA با پشتیبانی ازOpen GL 2.1
  • اینترنت: برای بازی چند نفره، اتصال به اینترنت لازم است.

مطلب مرتبط: لیست بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر

سیستم پیشنهادی برای بازی Minecraft

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی ماینکرافت با کیفیت بالا و بدون مشکل، به شرح زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰، مک او اس ۱۰.۱۲ سیرا یا بالاتر، لینوکس (هر نسخه‌ای که از جاوا ۸ یا بالاتر پشتیبانی کند)
  • پردازنده: اینتلCore i5 4670  یا معادل آن
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • فضای هارد دیسک: حداقل ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel Graphics 5000 یا معادل AMD/NVIDIA با پشتیبانی ازOpen GL 3.2
  • اینترنت: برای بازی چند نفره، اتصال به اینترنت لازم است.

آموزش‌ بازی ماینکرافت

ماینکرافت یک بازی است که نیاز به یادگیری و تمرین دارد. شما باید با مکانیزم‌ها، منابع، ابزارها، دشمنان و محیط بازی آشنا شوید و راه‌های مختلفی را برای بقا، ساخت و ساز و خلاقیت در آن پیدا کنید. در این بخش، به آموزش بازی ماینکرافت می‌پردازیم:

انتخاب حالت بازی

اولین چیزی که در آموزش‌های ماینکرافت باید به آن توجه شود، انتخاب حالت بازی است. شما می‌توانید از دو حالت بقا و خلاقیت استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک تجربه ماجراجویانه و چالش ‌برانگیز داشته باشید، حالت بقا را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید بدون هیچ محدودیتی، هر چیزی را که می‌خواهید بسازید، حالت خلاقیت انتخاب مناسبی است.

همچنین، شما می‌توانید از یک حالت خاص به نام حالت ماجراجویی (adventure) استفاده کنید که در آن شما باید در دنیاهایی که توسط دیگر بازیکنان ساخته شده‌اند، ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید.

ایجاد یا انتخاب دنیا

برای ساخت یا ورود به یک دنیای جدید، باید از منوی بازی، گزینه‌ی Single Player را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید از میان دنیاهایی که قبلا ساخته‌اید یا دانلود کرده‌اید، یکی را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Play Selected World کلیک کنید. همچنین شما می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه‌ی Create New World، یک دنیای جدید بسازید.

در این صورت باید یک نام برای دنیای خود انتخاب کرده و تنظیمات مختلفی هم‌چون حالت بازی، نوع دنیا، ساختارهای موجود، سید (seed) و… را مشخص کنید. سید یک عدد یا یک کلمه است که تعیین می‌کند دنیای شما چه شکلی باشد. شما می‌توانید از سید‌های مختلفی که توسط دیگر بازیکنان پیشنهاد شده‌اند، استفاده کرده یا خودتان یک سید انتخاب کنید.

ساخت شخصیت

برای انتخاب یا ساخت یک شخصیت، باید از منوی بازی، گزینه‌ی Skin Selection را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید از میان شخصیت‌های موجود در بازی یا از سایت‌های مختلفی که شخصیت‌های ماینکرافت را ارائه می‌دهند، یکی را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار ویرایشگر تصویر، شخصیت اختصاصی خودتان را بسازید و آن را در پوشه‌ی skins که در پوشه‌ی Minecraft قرار دارد، بگذارید. سپس شما باید بازی را مجددا اجرا کرده و شخصیت خود را از گزینه‌ Custom Skin انتخاب کنید.

آموزش‌ بازی ماینکرافت

شروع بازی

وقتی دنیای خود را ایجاد یا انتخاب کردید، می‌توانید بازی را شروع کنید. شما در یک نقطه‌ی تصادفی از دنیا قرار می‌گیرید و باید با استفاده از موس و صفحه کلید، حرکت کرده و به اطراف نگاه کنید و در عین حال منابعی را جمع ‌آوری کرده و بسازید و در برخی از مواقع نیز به مبارزه بپردازید. برای این کار، شما باید با کلید‌های مختلف آشنا شوید. برخی از کلید‌های مهم عبارتند از:

  • W، A، S و D: برای حرکت به جلو، چپ، عقب و راست
  • Space: برای پریدن
  • Shift: برای خم شدن
  • E: برای باز کردن فهرست ابزار و ساخت و ساز
  • Q: برای پرتاب آیتم فعلی
  • F: برای تغییر آیتم فعلی
  • R: برای دویدن
  • T: برای باز کردن چت
  • Esc: برای باز کردن منوی بازی
  • F1: برای حذف نمایش اطلاعات
  • F2: برای عکس گرفتن از صفحه
  • F3: برای نمایش اطلاعات فنی
  • F5: برای تغییر دید از اول شخص به سوم شخص
  • Mouse: برای نگاه کردن به اطراف و انتخاب آیتم‌ها
  • کلیک چپ Mouse: برای تخریب مکعب‌ها و حمله به دشمنان
  • کلیک راست Mouse: برای قرار دادن مکعب‌ها و استفاده از ابزارها و اشیا
  • اسکرول Mouse: برای تغییر آیتم فعلی

مطلب پیشنهادی: بهترین بازی‌های PS4

متوقف کردن یا خارج شدن از بازی

برای متوقف کردن بازی، باید از کلید ESC استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که منوی بازی ظاهر شده و بازی متوقف شود. در این منو می‌توانید گزینه‌های مختلفی هم‌چون Resume Game، Options، Achievements و Save and Quit را انتخاب کنید. برای خارج شدن از بازی، باید روی گزینه‌ی Save and Quit کلیک کنید.

این کار باعث می‌شود که تمام پیشرفت‌ها و تغییرات شما در دنیای بازی ذخیره شود و به منوی اصلی بازی برگردید. اگر در حال اجرای بازی به صورت چند نفره هستید، باید از سرور خارج شوید تا بازی شما ذخیره شود. در صورتی که شما مدیر سرور هستید نیز می‌توانید از دستور /stop برای متوقف کردن سرور استفاده کنید.

نحوه ذخیره کردن بازی

برای ذخیره کردن بازی، شما باید از منوی بازی، گزینه‌ی Save and Quit را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که تمام پیشرفت‌ها و تغییرات شما در دنیای بازی ذخیره شود و شما می‌توانید هر زمان که خواستید، بازی را از همان نقطه ادامه دهید. همچنین اگر شما در حال اجرای بازی به صورت چند نفره هستید، باید از سرور خارج شوید تا بازی شما ذخیره شود. در صورتی که مدیر سرور هستید نیز می‌توانید از دستور /save-all برای ذخیره کردن بازی همه بازیکنان استفاده کنید.

روز اول بازی

این روز در بازی ماینکرافت یکی از مهم‌ترین روزها محسوب می‌شود که باید با دقت و سرعت در آن عمل کنید. شما باید منابع اولیه‌ای را جمع ‌آوری کرده، یک پناهگاه ایجاد کنید و از خطرات شب در امان بمانید. برای این کار، شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • جمع ‌آوری چوب: چوب یکی از مهم‌ترین منابع بازی محسوب می‌شود که برای ساخت ابزارها، سلاح‌ها و ساختمان‌ها لازم است. شما باید به دنبال درخت‌ها بگردید و با استفاده از کلیک چپ موس، آن‌ها را انتخاب کرده، بشکنید و استفاده کنید. معمولا باید سعی کنید که در ابتدا حداقل ۱۲ تا ۱۶ تکه چوب جمع ‌آوری کنید.
  • ساخت میز کار: میز کار یک ابزار اساسی به شمار می‌آید که برای ساخت ابزارها و اشیای پیچیده‌تر لازم است. شما باید از فهرست ابزار خود (که با کلید E باز می‌شود)، چهار تکه چوب را در ابعاد ۲ در ۲ قرار دهید تا یک میز کار بسازید.

سپس میز کار را از فهرست ابزار خود انتخاب کنید و با کلیک راست موس، آن را در جایی از دنیای بازی قرار دهید. همچنین برای استفاده از میز کار، شما باید به آن نزدیک شوید و با کلیک راست موس، روی آن کلیک کنید. این کار باعث می‌شود که یک صفحه ساخت و ساز باز شود و شما می‌توانید از آن برای ساخت ابزارها و اشیای جدید استفاده کنید.

  • ساخت ابزارها: ابزارها چیزهایی هستند که شما برای تخریب کردن، قرار دادن، جمع ‌آوری و استفاده از مکعب‌ها و اشیا مختلف به آن‌ها نیاز دارید. برخی از ابزارهای مهم عبارتند از:
  • تبر: یک ابزار است که برای تخریب مکعب‌های سنگی، شیشه‌ای و فلزی استفاده می‌شود.
  • تیغه: یک ابزار است که برای تخریب مکعب‌های چوبی، برگی و پشمی استفاده می‌شود.
  • چکش: یک ابزار است که برای تخریب مکعب‌های خاکی، شنی و برفی استفاده می‌شود.
  • جارو: یک ابزار است که برای جمع ‌آوری مکعب‌ها و اشیا استفاده می‌شود. در واقع جارو به شما این امکان را می‌دهد که مکعب‌ها و اشیا را با کلیک راست موس جمع‌ آوری کنید و در فهرست ابزار خود قرار دهید.
  • شمع: یک ابزار است که برای روشن کردن محیط استفاده می‌شود. شمع‌ها می‌توانند شما را در برابر خطرات شب هم‌چون دشمنان و موجودات تاریکی محافظت کنند. همچنین، شما می‌توانید از شمع‌های رنگی برای دکوراسیون و ایجاد اثرات زیبا استفاده کنید. در عین حال برای ساخت شمع‌های رنگی، شما باید یک شمع را با یک (dye) که از گل‌ها، جانوران، قارچ‌ها و… به دست می‌آیند، در میز کار قرار دهید.
  • ساخت پناهگاه: پناهگاه یک مکان امن است که شما باید برای محافظت از خود در شب و در برابر دشمنان بسازید. شما می‌توانید پناهگاه خود را از هر مکعبی که دوست دارید بسازید.

باید مراقب باشید که پناهگاه‌تان دارای یک درب، چند شمع و یک تخت باشد. درب به شما این امکان را می‌دهد که وارد پناهگاه شده و از آن خارج شوید و همچنین از ورود دشمنان جلوگیری می‌کند.

شمع‌ها باعث می‌شوند که پناهگاه شما روشن و گرم باشد و از ورود موجودات خبیث به آن جلوگیری شود. تخت نیز به شما این امکان را می‌دهد شب‌ها بخوابید. برای ساخت یک درب نیز شما باید از میز کار خود، شش تکه چوب را در دو ستون سه تایی قرار دهید تا ساخته شود.

برای ساخت یک تخت هم شما باید از میز کار خود، سه تکه پشم را در سطر بالا و سه تکه چوب را در سطر پایین قرار دهید. همچنین شما می‌توانید از پشم‌های رنگی برای ساخت تخت خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین بازی‌های Arcade

اجرای 2 یا چند نفره بازی

برای بازی کردن با دیگر بازیکنان، شما می‌توانید از دو روش محلی (local) یا آنلاین (online) استفاده کنید. برای بازی محلی، شما باید به دیگر بازیکنان در یک شبکه محلی (LAN) یا یک کنسول متصل باشید.

برای بازی آنلاین، شما باید به دیگر بازیکنان در یک سرور آنلاین متصل باشید. همچنین برای اتصال به یک سرور آنلاین، شما باید نام و آدرس آن را بدانید و سرور را در منوی بازی وارد کنید.

نکات کاربردی بازی ماینکرافت

ترفندهای بازی ماینکرافت

ماینکرافت یک بازی پر از نکات کاربردی و ترفند‌هایی است که می‌توانند بازی شما را آسان‌تر و جذاب‌تر کنند. برخی از نکات بازی ماینکرافت و ترفند‌های آن عبارتند از:

  • برای جابه‌جایی سریع‌تر، شما می‌توانید از قایق، اسب، دوچرخه یا موتور استفاده کنید. برای ساخت قایق، شما باید از میز کار خود، پنج تکه چوب را درحالت U شکل قرار دهید. برای ساخت دوچرخه یا موتور، شما باید از یک مد (Mod) استفاده کنید که یک برنامه افزودنی است و محتوای جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

برای سوار شدن بر روی اسب، شما باید یک زین (saddle) داشته باشید که را می‌توان آن را از صندوق‌های موجود در قلعه‌ها، معابد، کشتی‌های غرق شده و… پیدا کرد یا از معامله با روستاییان (villagers) به دست آورد.

  • برای پیدا کردن معادن، شما می‌توانید از یک نقشه یا یک قطب ‌نما استفاده کنید. برای ساخت یک نقشه، شما باید از میز کار خود، هشت تکه کاغذ را در ابعاد ۳ در ۳ قرار داده و یک قطب ‌نما را در مرکز آن قرار دهید. برای ساخت یک قطب ‌نما نیز شما باید از میز کار خود، چهار تکه آهن را در شکل X قرار داده و یک تکه گوهر قرمز را در مرکز آن قرار دهید.

نقشه به شما نشان می‌دهد که در کجای دنیا هستید و قطب‌ نما، جهت‌ها را برای شما نمایان می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با دنبال کردن جهت شمال، به سمت معادن پیدا شده در نقشه حرکت کنید.

  • برای پرورش حیوانات، شما می‌توانید از غذاهای مختلفی هم‌چون گندم، هویج، سیب و… استفاده کنید. شما باید با نگه داشتن غذا در دست، به سمت حیوان مورد نظر خود بروید و با کلیک راست موس، برای غذا دادن به آن‌ها اقدام کنید. این کار باعث می‌شود که حیوان شما را دوست داشته باشد و به دنبال‌تان بیایند.

شما می‌توانید دو حیوان از یک نوع را با هم تلفیق کنید تا نسل آن‌ها را ادامه دهید. برای این کار، شما باید به هر دو حیوان غذا بدهید و صبر کنید تا آن‌ها به هم نزدیک شوند. برخی از حیواناتی که می‌توانید پرورش دهید عبارتند از: گوسفند، گاو، خوک، مرغ، سگ، گربه، اسب و خرس‌ قهوه‌ای.

  • برای پیدا کردن رازها و گنج‌ها، شما می‌توانید از یک نقشه‌ی گنج یا یک کتاب راهنما استفاده کنید. برای پیدا کردن یک نقشه‌ی گنج، در ابتدا شما باید به دنبال صندوق‌های موجود در کشتی‌های غرق شده، قلعه‌های زیر آب، معابد جنگلی و… بگردید. همچنین برای پیدا کردن یک کتاب راهنما، شما باید به دنبال کتابخانه‌های موجود در قلعه‌ها، روستاها، مدرسه‌ها و… بگردید.

نقشه‌های گنج و کتاب‌های راهنما به شما نشان می‌دهند که چگونه به مکان‌های مخفی و پر از راز و گنج بازی برسید. شما می‌توانید با دنبال کردن نشانه‌ها و حل کردن معماها، به این مکان‌ها دسترسی پیدا کنید و از جوایز و مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

  • برای ساخت محتوای جدید، شما می‌توانید از یک (mod) یا یک افزونه (plugin) استفاده کنید. شما می‌توانید از مد‌های مختلفی که توسط دیگر بازیکنان ساخته شده‌اند، استفاده کنید یا حتی خودتان یک مد بسازید. برای استفاده از یک مد، شما باید آن را از اینترنت دانلود کنید و در پوشه‌ی mods که در پوشه‌ی Minecraft قرار دارد، بگذارید. سپس شما باید بازی را با استفاده از یک لانچر (launcher) که از مد‌ها پشتیبانی می‌کند، اجرا کنید.

افزونه یک برنامه افزودنی است که تغییراتی را در بازی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از افزونه‌های مختلفی که توسط دیگر بازیکنان ساخته شده‌اند، استفاده کنید یا حتی خودتان یک افزونه بسازید. برای استفاده از یک افزونه، شما باید آن را از اینترنت دانلود کنید و در پوشه‌ی plugins که در پوشه‌ی Minecraft قرار دارد، بگذارید.

سپس شما باید بازی را با استفاده از یک سرور (server) که از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند، اجرا کنید. مد‌ها و افزونه‌ها می‌توانند بازی را به شکل‌های مختلفی تغییر دهند و امکانات جدیدی را به شما بدهند. برای مثال، شما می‌توانید از یک مد استفاده کنید که بازی را به یک بازی ترسناک تبدیل می‌کند یا از یک افزونه استفاده کنید که بازی را به یک محیط آموزشی تبدیل خواهد کرد.

  • برای داشتن آب بی‌نهایت در ماینکرافت، شما می‌توانید از یک ترفند ساده استفاده کنید. برای این‌کار، شما باید یک حفره به اندازه یک بلوک در زمین بکنید. سپس با کمک یک سطل از گوشه آن، آب را داخل حفره بریزید. در نهایت با انجام این‌کار شما به یک منبع آب بی‌نهایت دسترسی خواهید داشت.
  • برای این‌که در ماینکرافت از موجودات بد هم‌چون زامبی، اسکلت، عنکبوت و… خلاص شوید، می‌توانید از چندین راه استفاده کنید. یکی از راه‌ها این است که شما بازی را به حالت صلح آمیز تغییر دهید. برای این‌کار، شما باید به تنظیمات بازی بروید و گزینه مربوطه را فعال کنید. در این حالت هیچ موجود بدی در بازی ظاهر نخواهد شد.

راه دیگر این است که شما از چراغ‌ها استفاده کنید. برای این‌کار، شما باید چراغ‌ها را در اطراف خانه‌تان یا در مکان‌های تاریک قرار دهید. این‌کار باعث می‌شود که موجودات بد نتوانند در آن‌جا ظاهر شوند.

روش دیگر این است که شما از سلاح‌ها و زره‌ها استفاده کنید. برای این‌کار، شما باید سلاح‌ها و زره‌هایی هم‌چون شمشیر، تیر و کمان، سنگ‌های آتش‌زا و… را بسازید و بپوشید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید با موجودات بد مبارزه و از خودتان دفاع کنید.

کلام آخر …

ماینکرافت یک بازی سه ‌بعدی است که شما می‌توانید در آن هر چیزی که می‌خواهید را با مکعب‌های رنگی بسازید، تخریب کنید یا تغییر دهید. همچنین شما می‌توانید در دو حالت بقا و خلاقیت بازی کنید.

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم که هر آن‌چه که در مورد بازی Minecraft نیاز است بدانید را برای شما بیان کنیم تا در صورتی که یک فرد تازه‌کار هستید نیز بتوانید با آموزش‌های گفته شده، از بازی لذت ببرید.

در عین حال اگر قصد دانلود بازی کامپیوتر در سبک‌های مختلف را دارید، توصیه می‌کنیم که به سایت دانلود فارسی مراجعه کنید.

بررسی و ترفندهای بازی ماینکرافت

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *