بهترین استریمرهای جهان
بهترین استریمرهای جهان

استریم کردن یا استریمینگ، فرآیندی است که در آن محتوای صوتی و تصویری به‌صورت زنده یا ضبط شده، با استفاده از اینترنت، به مخاطبان ارائه می‌شود. استریمرها افرادی هستند که این کار را انجام می‌دهند و معمولاً از طریق پلتفرم‌هایی همچون توییچ، یوتیوب، فیس‌بوک و… با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.استریمرها می‌توانند محتوای مختلفی را از جمله بازی ویدیویی، موسیقی، ورزش، آموزش، سرگرمی و… استریم کنند. استریم کردن یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار در دنیای امروز است و بسیاری از استریمرها با استفاده از این راه، شهرت و ثروت زیادی کسب کرده‌اند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی بهترین استریمرهای جهان بپردازیم و برخی از ویژگی‌ها و دستاوردهای آن‌ها را بررسی کنیم.

آشنایی با بهترین استریمرهای جهان

برای معرفی بهترین استریمرهای دنیا و انتخاب آن‌ها، می‌توانیم از معیارهای مختلفی همچون تعداد دنبال ‌کنندگان، درآمد، تاثیرگذاری، کیفیت محتوا و… استفاده کنیم. البته این معیارها ممکن است در زمان و مکان متفاوت باشند و نظرات مختلفی را به همراه داشته باشند. اما در اینجا، ما قصد داریم که با توجه به اطلاعات موجود، چند نمونه از استریمرهایی را که در حال حاضر بیشترین تعداد فالوور را در پلتفرم توییچ دارند، معرفی کنیم.

توییچ یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استریمینگ در جهان محسوب می‌شود که بیشتر بر روی بازی‌های ویدیویی متمرکز است. بنابراین، اکثر استریمرهایی که در این لیست قرار دارند، گیمر هستند. البته این به این معنی نیست که استریمرهای دیگری که در پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کنند، کمتر ارزشمند یا موفق هستند. در ادامه لیست بهترین استریمرهای بازی دنیا را در 2 بخش متفاوت بیان خواهیم کرد.

بهترین استریمرهای پسر جهان

استریمر‌های پسر بسیاری در سراسر دنیا هستند که به استریم کردن می‌پردازند. در ادامه به برخی از بهترین‌های آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

نینجا (Ninja)

نینجا یا ریچارد تایلر بلوینز، یکی از مشهورترین و پردرآمدترین استریمرهای جهان است. او در سال ۱۹۹۱ در آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۰۹ شروع به استریمینگ، کرده است. او بیشتر به بازی‌هایی همچون فورتنایت، بهترین بازی جنگی مثل هالو، ولورینت و… مشغول است و در سال ۲۰۱۸ با بازی کردن با مشاهیری نظیر دریک، تراویس اسکات و مارشملو، رکورد بیشترین تعداد بازدید‌کننده را در توییچ شکست.

او همچنین در سال ۲۰۱۹ به پلتفرم مایکروسافت میکسر (Mixer) منتقل شد و بعد از تعطیل شدن آن، به توییچ بازگشت. نینجا در حال حاضر بیش از 18 میلیون فالوور در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش نیز بیش از 6 میلیون دلار گزارش شده است. همچنین در فعالیت‌های خیرخواهانه نیز شرکت می‌کند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای بنیاد پیشگیری از خشونت در خانواده جمع‌‌آوری کرده است.

شرود (Shroud)

شرود یا مایکل گرزسیک، یکی از بهترین استریمرها و گیمرهای حرفه‌ای جهان است. او در سال ۱۹۹۴ در کانادا متولد شده و از سال 2013 تا به حال، در حال استریم کردن است. او بیشتر به بهترین بازی‌های شوتر همچون کانتر استرایک، پابجی، کال آف دیوتی و… علاقه دارد و مهارت‌های فوق‌‌العاده‌ای در این زمینه از خود نشان داده است. او همچنین عضو تیم حرفه‌ای کلود ۹ (Cloud9) بوده و در مسابقات مختلفی شرکت کرده است.

شرود در سال ۲۰۱۹ به همراه نینجا به پلتفرم میکسر منتقل شد و بعد از تعطیل شدن آن، به توییچ بازگشت. او در حال حاضر بیش از 10 میلیون دنبال‌‌کننده در توییچ دارد و درآمد سالانه‌ وی بیش از 2.5 میلیون دلار گزارش شده است. Shroud نیز در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت می‌کند و بیش از ۲۲۵ هزار دلار برای بنیاد دکتر بدون مرز جمع‌‌آوری کرده است.

بهترین استریمرهای پسر جهان

تی اف یو (TFUE)

تی اف یو ای یا ترنر تنی، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین استریمرها و گیمرهای حرفه‌ای جهان است. او در سال ۱۹۹۷ در آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۱۴ به استریم پرداخته است. او بیشتر به بازی‌هایی همچون فورتنایت، کال آف دیوتی، زلدا و… مشغول است و در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین بازیکن فورتنایت جهان شناخته شد.

او همچنین عضو تیم حرفه‌ای فیز (FaZe) بوده و در مسابقات مختلفی شرکت کرده است. تی اف یو ای در سال ۲۰۱۹ با تیم فیز اختلاف پیدا کرد و از آن جدا شد. وی در حال حاضر بیش از ۱1 میلیون دنبال‌‌کننده در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش بیش از 1.5 میلیون دلار گزارش شده است. TFUE نیز در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت می‌کند و بیش از ۵۰ هزار دلار برای بنیاد سرطان کودکان جمع‌‌آوری کرده است.

سامیت ۱ جی (Summit1g)

سامیت ۱ جی یا جارد راسل لازار، یکی از پیشگامان و اسطوره‌های استریمینگ جهان است. او در سال ۱۹۸۷ در آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۱۲ شروع به استریم کردن کرده است. او بیشتر به بازی‌های شوتر همچون کانتر استرایک، ولورینت، رینبو سیکس و… علاقه دارد و در گذشته عضو تیم‌های حرفه‌ای مختلفی بوده است.

همچنین سامیت 1 جی به بازی‌های ماجراجویی و ترسناک همچون گراند تفت اتو، رزیدنت اویل، آوتلاست و… نیز پرداخته است. او در حال حاضر بیش از ۷ میلیون فالوور در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش بیش از 3 میلیون دلار گزارش شده است. وی نیز در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت می‌کند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای بنیاد آتش‌نشانان جمع‌‌آوری کرده است.

بهترین استریمرهای پسر جهان

تی اف بلید (TF Blade)

تی اف بلید یا اشکان همایونی، یکی از محبوب‌ترین و بهترین استریمرهای ایرانی در جهان است. او در سال ۱۹۹۸ در ایران متولد شده است و در سال ۲۰۱۴ به کانادا مهاجرت کرد. او بیشتر به بازی لیگ آف لجندز (League of Legends) مشغول است و در سال ۲۰۱۹ توانست در رده‌‌بندی این بازی در چهار قاره مختلف، به رتبه اول برسد.

او در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دنبال ‌کننده در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش حدود 200 هزار دلار برآورد شده است. همچنین اشکان همایونی در تیم گیمینگ، تیم لیکوئید (Team Liquid) عضو است و در مسابقات مختلفی شرکت می‌کند.

بهترین استریمرهای پسر جهان

بهترین استریمرهای دختر جهان

استریمر‌های دختر نیز در دنیای استریمینگ بسیار فعال هستند و طرفداران فراوانی را نیز دارند؛ که البته برخی از این استریمرهای به بهترین بازی‌های دخترانه مشغول هستند؛ در ادامه به معرفی برخی از بهترین‌های استریمرهای دختر جهان خواهیم پرداخت:

پوکیمین (Pokimane)

پوکیمین یا ایمانه آنیس، یکی از مشهورترین استریمرهای دختر جهان است. او در سال ۱۹۹۶ در مراکش متولد شده و در واقع یک دختر دورگه مراکشی-کانادایی می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ شروع به استریمینگ کرده است. او بیشتر به بازی‌هایی همچون لیگ آف لجندز، والورینت، امونگ آس (Among Us) و… مشغول است و همچنین محتوای سرگرم ‌کننده دیگری را نیز تولید می‌کند.

او در حال حاضر بیش از 9 میلیون دنبال ‌کننده در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش حدود 200 هزار دلار برآورد شده است. همچنین پوکیمین در تیم گیمینگ آفلاین تی وی (Offline TV) عضو است و با بسیاری از استریمرها و یوتیوبرهای دیگر همکاری می‌کند.

والکیری (Valkyrae)

والکیری یا ریچل هافستتر، یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین استریمرهای دختر جهان است. او در سال ۱۹۹۲ در آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۱۵ استریم کردن را شروع کرده است. او بیشتر به بازی‌هایی همچون فورتنایت، مونگ آس، رزیدنت اویل و… مشغول می‌باشد و در سال ۲۰۲۰ به پلتفرم یوتیوب آمده است.

او در حال حاضر بیش از ۳ میلیون فالوور دارد و درآمد سالانه‌اش را در حدود ۱50 هزار دلار گزارش کرده‌اند. همچنین والکری در تیم گیمینگ ۱۰۰ تیوز (100 Thieves) عضو است و با بسیاری از استریمرها و یوتیوبرهای دیگر همکاری می‌کند.

بهترین استریمرهای دختر جهان

لیلی پیچو (LilyPichu)

لیلی پیچو یا لیلی کی، یکی از خلاق‌ترین و هنرمندترین استریمرهای دختر جهان است. او در سال ۱۹۹۱ در آمریکا متولد شد و از سال ۲۰۱۱ شروع به استریمینگ کرد. لیلی پیچو بیشتر به بازی‌هایی همچون لیگ آف لجندز، ماینکرافت، دوتا ۲ و… مشغول است و همچنین محتوای موسیقی، انیمیشن، طنز و آموزشی نیز تولید می‌کند.

او در حال حاضر بیش از ۲ میلیون طرفدار در توییچ دارد و درآمد سالانه‌ای در حدود 100 هزار دلار برای وی برآورد شده است. همچنین وی در تیم گیمینگ آفلاین تی وی عضو است و با بسیاری از استریمرها و یوتیوبرهای دیگر همکاری می‌کند.

بهترین استریمرهای دختر جهان

امارانت (Amouranth)

امارانت یا کیتلین سیراگوسا، یکی از جنجالی‌ترین و پربازدیدترین استریمرهای دختر جهان است. او در سال ۱۹۹۳ در آمریکا متولد شده و از سال ۲۰۱۶ استریمینگ را شروع کرده است. امارانت بیشتر به تولید محتوای سرگرم‌‌کننده و ASMR مشغول است و گاهی اوقات به بازی‌هایی همچون جاست چتینگ (Just Chatting)، پوکمون (Pokémon) و… نیز می‌پردازد.

او در حال حاضر بیش از ۴ میلیون دنبال‌کننده در توییچ دارد و درآمد سالانه‌اش حدود ۱.۳ میلیون دلار برآورد شده است. همچنین امارانت در فعالیت‌های مدلینگ و خیرخواهانه نیز شرکت می‌کند و در عین حال بارها به دلیل نقض قوانین توییچ محروم شده است.

پولدارترین استریمر جهان کیست؟

در پاسخ به این سوال که پولدارترین استریمر دنیا کیست، بر‌اساس گزارش‌های منتشر شده باید بگوییم که پولدارترین استریمرهای جهان در سال ۲۰۲۳، به ترتیب به شرح زیر هستند که درآمد سالانه‌ حدودا بین 2 تا 6 میلیون دلار را دارند:

  • Ninja
  • xQs
  • Summit1g
  • Ibai
  • Shroud

پرطرفدارترین استریمر جهان کیست؟

شاید برایتان سوال شده باشد که پرطرفدارترین استریمر دنیا کیست که در پاسخ به این سوال در ادامه لیستی از این افراد را که در سال 2023 بیشترین طرفدار را داشته آورده‌ایم:

  • Ninja
  • Auronplay
  • Ibai
  • Rubius
  • xQc

کلام آخر

استریمینگ یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار در دنیای امروز است که بسیاری از افراد با استفاده از آن، شهرت و ثروت زیادی کسب کرده‌اند. در این مطلب، ما با چند نفر از بهترین استریمرهای جهان آشنا شدیم و برخی از ویژگی‌ها و دستاوردهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین شما برای آشنایی بیشتر با استریمرها و فعالیت‌های آن‌ها، می‌توانید به پلتفرم‌های استریمینگ مراجعه کنید.

 

معرفی بهترین استریمرهای جهان

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *