نحوه قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز و آنتی ویروس

نحوه قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز و آنتی ویروس

بسیاری از نرم افزار های کرک شده موجود پس از اتصال به اینترنت به سرورهای خود متصل شده و سریال نامبر نرم افزار را چک می کنند و اصل بودن سریال برنامه را چک کنند . و به علت این که اکثر کاربران ایرانی از سریال های تقلبی یا کرک برنامه استفاده می کنند پس از اتصال برنامه به اینترنت پس از مدتی پیغام اکتیو نبودن برنامه ظاهر می شود . بدین منظور شما می توانید با قرار دادن نام برنامه در فایروال ویندوز مانع بروزرسانی و چک کردن لایسنس نرم افزار شوید .

[spacer height=”20px”]

در این مطلب نحوه قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز و آنتی ویروس را آموزش می دهیم .

[spacer height=”20px”]

مراحل افزودن برنامه به فایروال ویندوز 7 و 8 و 8.1 :

  • – به منوی Start رفته و بر روی Control Panel  کلیک نمایید.
  • – گزینه Windows Firewall را اجرا نمایید.
  • – در این پنجره بر روی گزینه Advanced Setting کلیک کنید.
  • – در پنل سمت چپ بر روی گزینه inbound Rules کلیک کنید. اکنون در پنل Action بر روی گزینه …new Rule کلیک کنید.
  • – اکنون بر روی program کلیک کرده و next را بزنید.
  • – گزینه This Programs Path را انتخاب کنید و با زدن دکمه browse فایل اجرایی (exe.) برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه next را بزنید.
  • – در پنجره بعدی گزینه Block the connection  را انتخاب نمایید و next را بزنید.
  • – در پنجره پایانی در قسمت Name نام نرم افزار را تایپ نمایید و دکمه finish  را بزنید. بدین ترتیب مانع آپدیت برنامه می شوید.
  • – در نهایت هم همین مراحل را برای Outbound Rules‌ انجام دهید تا برنامه نتواند اطلاعاتی را به خارج از کامپیوتر شما بفرستد.

 

[spacer height=”20px”]

پس از انجام عملیات فوق باید نام برنامه مورد نظر در لیست Exception مشاهده گردد . در صورتی که قصد بلاک نمودن موقت فعالیت ارتباطی یک برنامه را داشته باشیم می توان از Cehckbox موجود در مجاورت نام برنامه استفاده نمود .

[spacer height=”20px”]

برای حذف دائم یک برنامه موجود در لیست Exception ، می توان از دکمه Delete استفاده نمود . کاربرانی که دارای اطلاعات مناسب در رابطه با پورت های مورد نیاز یک برنامه می باشند می توانند با استفاده از Add Port اقدام به معرفی و فعال نمودن پورت های مورد نیاز یک برنامه کنند . پس از فعال نمودن پورت ها وضعیت آنان صرف نظر از فعال بودن و یا غیرفعال بودن برنامه و یا برنامه های متقاضی باز باقی خواهند ماند بنابراین در زمان استفاده از ویژگی فوق می بایست دقت لازم را انجام داد .

[spacer height=”20px”]

اغلب از ویژگی فوق در مواردی که پس از اضافه نمودن یک برنامه به لیست Exception همچنان امکان ارتباط آن با سایر کامپیوتر و یا برنامه های موجود در شبکه وجود نداشته باشد استفاده می گردد .