fix error games

مشکلات رایج در هنگام نصب و اجرای بازی ها

نکات مهم در هنگام نصب بازی
1 – همیشه برای اجرای بهتر بازی، از آپدیت بودن درایور کارت گرافیک خود اطمینان حاصل کنید . – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک Intel HD Graphics Drivers

 – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک AMD

 – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک Nvidia

 2 – بعضی از آنتی ویروس‌ها کرک بازی را به عنوان ویروس تشخصی داده و آن را پاک می کنند در نتیجه همیشه قبل از اکسترکت کردن فایل های زیپ آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید .

 3 – در هنگام نصب بازی از اتصال بازی به اینترنت جلوگیری کنید .
ارور های رایج در هنگام نصب و اجرا بازی

 1 – ارور openall32 یا openal32.dll مربوط به نرم افزار OpenAL است.

 –  دانلود آخرین نسخه نرم افزار  OpenAL

 2 – ارور d3dx9،D3dx.dll ، VCOMP100.dll ،XINPUT1_3.dll ،Direct3D9  یا X3daudio1_7.dll مربوط به آپدیت نبودن نسخه DirectX کامپیوتر شما است. آخرین ورژن DirectX مربوط به تاریخ  Jun 2010 است.

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار DirectX

 3 – ارور Please insert the original disk یا Orginal disk not found مربوط به کپی نکردن کرک در محل صحیح است. با توجه به راهنمای نصب کرک را در محل صحیح کپی و ریپلیس کنید .

 4 – اروری که در آن کلمات dll یا microsoft live  یا  game live است مربوط به نصب نبودن آخرین نسخه نرم افزار Microsoft Games for Windows_LIVE Game است. پس از دانلود و نصب این نرم افزار، پس از آن زمانی که وارد بازی شدید، دکمه HOME را از روی کیبورد فشار دهید و یک اکانت آفلاین بسازید تا بتوانید بازی هایتانن را ذخیره کنید. در صورت بروز مشکل در Save کردن بازی باید نرم افزار Steam را نیز نصب کنید.

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار Microsoft Games for Windows – LIVE Game

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار Steam

 5 – ارور msvcp110.dll یا msvcr100.dll مربوط به ناقص بودن کتابخانه DLL های کامپیوتر شما می باشد. برای حل این مشکل آخرین نسخه نرم افزار Microsoft Visual C++ Runtime  را نصب کنید.

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار  Microsoft Visual C++ Runtime

 6 – ارور OpenGL مربوط به آپدیت نبودن درایور کارت گرافیک شما و نصب نبودن DirectX است.

 7 – خطایی که در آن عبارت framework به چشم می خورد ناشی از نصب نبودن Net Framework. است.

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار  Microsoft .Net Framework

 8 – خطایی که در آن عبارت Fatal Error به چشم می خورد به طور عمده ناشی از ناسازگاری بازی با ویندوز شماست. یکی راه‌های حل این مشکل به این صورت است که روی آیکن برنامه کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید. در تب Compatibility تیک گزینه :Run this program incompatibility mode for را بزنید و یک ویندوز پایین تر از نسخه فعلی ویندوزتان انتخاب کنید و OK را بزنید. بازی را اجرا کنید. اگر بازی اجرا نشد به این معنی است که این بازی با ویندوز شما سازگارر نیست.

 9 – ارور steam_api.dll مربوط به کرک نکردن صحیح بازی است. آنتی ویروس خود را خاموش کرده و با توجه به راهنمای نصب، بازی را کرک کنید .

 10 – اگر متن خطا شامل nvidia physx بود در قدم اول باید جدیدترین نسخه کارت گرافیکی خود را نصب کنید. اگر از نصب آخرین ورژن کارت گرافیک مطئمن هستید و باز هم این ارور را مشاهده می کنید به تنظیمات کارت گرافیک خود بروید و از قسمت Set PhysX Configuration، نرم افزار nvidia physx را فعال کنید.

 – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک Nvidia

 11 – اگر ارور شامل 0xc000007b یا 0xc0000142 بود، یکی از راه های برطرف کردن این مشکل نصب نرم افزارهای Net Framework. و Microsoft Visual C++ Runtime است.

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار  Microsoft .Net Framework

 – دانلود آخرین نسخه نرم افزار  Microsoft Visual C++ Runtime

 12 – اگر ارور شامل 0xe0434352 بود، مشکل از آپدیت نبودن کارت گرافیک شماست.

– دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک Intel HD Graphics Drivers

 – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک AMD

 – دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک Nvidia


مشکلات رایج در هنگام نصب و اجرای بازی ها