اکتیو ویندوز
اکتیو ویندوز

همان‌طور که می‌دانید در کشور عزیزمان ایران قوانین و حقوق کپی رایت به خوبی و محکمی اجرا نمی‌شود و همین موضوع سبب شده است تا نسخه‌های کرک شده بسیاری از نرم‌افزارها در دسترس کاربران قرار گیرند. آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر به صورت کرک شده در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌گیرند.

نرم‌افزارهای کرک شده با باگ‌ها و مشکلاتی زیادی همراه هستند و شما برای رفع این مشکلات به وجود آمده نیاز دارید تا آن‌ها را فعال کنید تا به حالت معمول برسد.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 چه اهمیتی دارد یا اگر ویندوز فعال نشود چه مشکلاتی برای کاربرها پیش خواهد آمد؟ در پاسخ به این سوال‌ها تنها به یک جمله بسنده می‌کنیم و از بحث اصلی که همان روش‌های اکتیو کردن ویندوز است، خارج نمی‌شویم. در یک جمله می‌توان گفت که اگر ویندوزی که شما از آن استفاده می‌کنید، اکتیو نشود شما امکان استفاده از برخی امکانات و دسترسی‌ها مانند Focus Assist، Windows Defender and Security و .. را نخواهید داشت.

اکنون که از اهمیت اکتیو کردن ویندوز آگاه هستید و می‌دانید چرا ویندوز باید فعال شود، نوبت به آن رسیده است تا روش‌های فعال کردن آن را نیز یاد بگیرید. در ادامه قصد داریم تا بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 را به شما معرفی کنیم.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 در دو قدم

همان‌طور که در بالا اشاره شد، اگر ویندوز 10 خود را اکتیو نکنید بعد از مدتی از دسترس خارج خواهد شد و شما با روشن کردن کامپیوتر یا لب تاب خود با یک صفحه تمام مشکی روبه‌رو خواهید شد، حتی تصور آن هم وحشتناک است. اگر پیام Active Windows را در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش خود دیدید، خونسردی خود را حفظ کنید و کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید. در ادامه قدم به قدم و با آموزش تصویری به شما نشان می‌دهیم که چگونه ویندوز خود را اکتیو کنید.

اولین قدم آموزش اکتیو کردن ویندوز 10: غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز

بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که آنتی ویروسی که خودشان نصب کرده‌اند یا آنتی ویروس ویندوز 10 را متوقف کنند و به همین دلیل در اکتیو کردن ویندوز خود به مشکل برخواهند خورد. پس قبل از هر کاری و شروع آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 شما باید آنتی ویروس ویندوز 10 یا همان Windows defender را غیر فعال کنید. برای این منظور وارد قسمت تنظیمات ویندوز 10 شوید و بر روی گزینه update and security کلیک کنید. می‌توانید update and security را در قسمت جستجو نیز سرچ کنید تا راحت‌تر آن را پیدا کنید.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10

بعد از باز شدن صفحه update and security در منوی سمت چپ بر روی گزینهvirus and threat protection کلیک کنید. اکنون در صفحه جدید باز شده گزینه manage setting را انتخاب کنید و تمامی عملکردهای این قسمت را بر روی off یا همان خاموش قرار دهید. اکنون آنتی ویروس شما غیر فعال شده است و نوبت به آن رسیده است تا به سراغ فعال کردن ویندوز بروید.

آنتی ویروس غیر فعال شده

دومین قدم : فعال کردن ویندوز به روش‌های مختلف

روش‌های زیادی برای فعال کردن ویندوز وجود دارد که ما در اینجا سه تا از مهمترین و کاربردی‌ترین روش‌های فعال کردن ویندوز را به شما می‌گوییم.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از روش قانونی

امکان فعال کردن ویندوز 10 به روش قانونی نیز وجود دارد، برای این منظور کافی است تا لایسنس معتبر برای اکتیو کردن ویندوز را خریداری کنید. لایسنس‌های ویندوز 10 در سه نوع Home، Enterprise و Pro وجود دارد که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید و ویندوز خود را فعال کنید. اگر مایل به فعال کردن ویندوز 10 با استفاده از لایسنس هستید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا لایسنس معتبر برای فعال کردن ویندوز را خریداری کنید.
  2. برای اکتیو کردن ویندوز به روش لایسنس در قدم بعدی باید وارد بخش Setting و سپس بر گزینه Update & Security را انتخاب کنید و وارد این قسمت شوید.
  3. از منوی سمت چپ صفحه جدید باز شده، Activation را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.
  4. اکنون به دنبال گزینه Change Product Key کلیک کنید، بعد از کلیک کردن بر روی این گزینه یک صفحه کوچک باز می‌شود که از شما می‌خواهد لایسنس خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن لایسنس بر روی گزینه Next کلیک کنید. اگر لایسنس شما معتبر باشد، ویندوز شما فعال می‌شود. روش قانونی فعال کردن ویندوز 10 را می‌توان جز ساده‌ترین روش آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 فعال کردن آن دانست.
اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از روش قانونی
  • اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار KMS Auto

یکی از روش‌های غیر قانونی برای اکتیو کردن ویندوز استفاده از نرم‌افزارهای مختلف است که KMS Auto یکی بهترین نرم‌افزارها برای این منظور است. همان‌طور که حتما اطلاع دارید، ایران جز کشورهای حاضر در سازمان تجارت جهانی نیست و به همین منظور قوانین کپی رایت در کشورمان اجرا نمی‌شود. برای اینکه بتوانید ویندوز 10 خود را با استفاده نرم‌افزار KMS Auto فعال کنید کافیست تا به روش زیر عمل کنید.

  1. در اولین قدم شما به نرم‌افزار KMS Auto نیاز دارید و باید آن را دانلود کنید. بعد از دانلود KMS Auto آن را از حالت Zip یا Rar خارج کنید. اکنون بر روی KMS Auto کلیک راست کنید و گزینه Run As Administrator را بزنید.
  2. در مرحله بعد پنجره‌‌ایی برای شما باز می‌شود که دو گزینه Activate Windows وActivate office  را پیش‌روی شما قرار دارد. اگر به دنبال آن هستید تا ویندوز خود را اکتیو کنید بر روی گزینه Activate Windows کلیک کنید و سپس چندین ثانیه باید منتظر بمانید تا با پیغام Activation Successful روبه‌رو شوید. این پیام به این معنی است که فعال کردن ویندوز شما با موفقیت انجام شده است.
اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار KMS Auto

اگر از نرم‌افزار office استفاده می‌کنید، می‌توانید بر روی گزینه Activate office کلیک کنید و آفیس خود را هم مانند ویندوز فعال کنید.

  • اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Toolkit

برای استفاده از برنامه Microsoft Toolkit هم باید ابتدا آن را دانلود کنید و از حالت فشرده (زیپ و ..) خارج کنید. بعد از خارج کردن نرم‌افزار Microsoft Toolkit  از حالت فشرده بر روی گزینه Run As Administrator کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل پنجره‌ای مشابه پایین برای شما باز خواهد شد. برای ادامه دادن به فعالیت اکتیو کردن ویندوز 10 بر روی گزینه‌ای که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید.  

اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Toolkit

اکنون پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد. در قسمت نوار ابزار پنجره جدید باز شده به دنبال گزینه Activation بگردید و بعد از انتخاب Activation، گزینه EZ-Activator را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه خواهید دید که ویندوز شما به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن فعال شد.

فعال شدن ویندوز
  • اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار KMS ALL v1

این روش فعال کردن ویندوز مانند روش‌های ذکر شده در بالا بسیار ساده است و شما با استفاده از یک فایل CMD به راحتی قادر خواهید بود که ویندوز 10 خود را فعال کنید. برای فعال کردن ویندوز با این روش باید اول نرم‌افزار KMS ALL v1 را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج کنید. بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده و اجرای آن مانند تصویر پایین گزینه اول را انتخاب (از روی صفحه کلید خود بر روی گزینه 1 بزنید) و منتظر بمانید تا پیغام  press key to continue برای شما ظاهر شود. بعد از مشاهده این پیغام بر روی entre بزنید، پس از چند ثانیه ویندوز شما به راحتی فعال خواهد شد.

اکتیو کردن ویندوز 10 با استفاده از نرم‌افزار KMS ALL v1

فعال کردن ویندوز 11

همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت ویندوز 11 را در 24 ژوئن 2021 معرفی کرد و بسیاری از مردم در حال استفاده از این ویندوز هستند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این ویندوز هم مانند ویندوز 10 نیاز به فعال سازی دارد و در صورت عدم توجه به پیغام‌های فعال سازی ویندوز، بعد از مدتی ویندوز 11 از روی سیستم شما پاک خواهد شد.

اگر از ویندوز 11 استفاده می‌کنید و با هشدار فعال کردن ویندوز روبه‌رو شده‌اید، نگرانی به خود راه ندهید چرا که فعال کردن ویندوز 11 دقیقا مشابه ویندوز 10 است و شما با استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانید ویندوز 11 خود را نیز فعال کنید و از شر مشکلات غیر فعال شدن ویندوز خود در امان باشید.

سخن پایانی

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 شما را از شر ارور دائمی و اعصاب خرد کن Activate Windows راحت می‌کند و امنیت ویندوز شما را بالاتر می‌برد، البته شما با Activate Windows استرس غیر فعال شدن ویندوز را هم از خود دور خواهید کرد. با توجه به این مسائل فعال کردن ویندوز اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد که نباید نسبت به آن کم اهمیت بود.

در این مقاله در خصوص انواع روش‌های فعال کردن ویندوز صحبت کردیم و به شما چندین روش مختلف برای این منظور معرفی کردیم. بسیاری از مردم نسبت به فعال کردن ویندوز دیدی ندارند و فکر می‌کنند که کار بسیار پیچیده‌ای است و شما برای این کار حتما باید از تکنسین‌های کامپیوتر باشید. اما همان‌طور که مشاهده کردید، فعال کردن ویندوز کار بسیار راحتی است و حتی اگر به عنوان اولین تجربه پشت سیستم قرار گرفته‌اید با راهنمایی‌های انجام شده در این سایت به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر در خصوص فعال کردن ویندوز سوالی دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما به سوال‌ها و ابهامات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

آیا می توان بدون هیچ برنامه ای، ویندوز 10 را اکتیو کنیم؟

اگر بجز روش قانونی، این موضوع را درنظر بگیریم، پاسخ خیر است. باید یکی از برنامه های اکتیو کردن ویندوز را نصب کنیم.

آیا آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 فرق دارد؟

با توجه به اینکه سیستم کلی ویندوز 10 و 11 به یک شکل است، پس تفاوتی در نحوه اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 وجود ندارد.

آموزش اکتیو کردن ویندوز 10 و ویندوز 11 با 3 روش + تصویری

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *