مقایسه بهترین نرم افزار های گرافیکی
مقایسه بهترین نرم افزار های گرافیکی

امروزه مردم از هر طرفی با محتواهای مختلف در حال بمباران شدن هستند و کمتر کسی پیدا می‌شود که تمام محتواهای اطرافش را بخواند. بسیاری از افراد تنها به عکس و یا عکس نوشته‌ها، در صورت جذاب بودن، توجه می‌کنند. محتوای بصری بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارد، این عکس‌ها و تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها هستند که شما را به آن‌ها جذب می‌کند. اما این محتواها با استفاده از چه نرم افزارهایی قابل طراحی و تولید هستند. آیا با بهترین نرم افزارهای گرافیکی آشنایی دارید و نام آن‌ها را می‌دانید؟

نرم افزارهای بسیار زیادی برای انجام طراحی و کارهای گرافیکی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا کاربردی‌ترین و بهترین نرم افزارهای گرافیکی را به شما معرفی کنیم. برای تبدیل شدن به یک گرافیست و طراح حرفه‌ای شما نیاز دارید تا با این نرم‌افزارها و نحوه کار با آن‌ها آشنا باشید.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

در زمینه طراحی نرم افزارهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از این نرم‌افزارها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و برای انجام برخی از کارها مفید هستند. در ادامه بهترین دانلود نرم افزارهای گرافیکی را به شما معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که هر کدام از این نرم‌افزارها در چه حیطه‌ای مفید هستند.

برنامه گرافیکی Adobe Illustrator

اگر برای یک بار هم که شده هوس طراحی به سرتان زده باشد، حتما با نرم‌افزار ادوبی ایلوستریتور برخورد کرده‌اید. ایلوستریتور یکی از بهترین برنامه‌های گرافیکی است که برای تولید محتوای بصری از آن بسیار زیاد استفاده می‌شود. امکان استفاده از برنامه Adobe Illustrator در ویندوز، مک و حتی اندروید وجود دارد. این نرم‌افزار در سال 1987 معرفی شد و از زمان معرفی تا به امروز یکی از مهمترین نرم‌افزارها برای انجام کارهای گرافیکی بوده است. اگر مایل به انجام کارهای گرافیکی هستید، باید کار با ایلوستریتور را بلد باشید. برای دانلود فایرفاکس برای کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

مزایای Adobe Illustrator

  1. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر پیکسلی را به وکتور تبدیل کنید.
  2. شما با ایلوستریتور می‌توانید، طراحی دو بعدی و سه بعدی انجام دهید.
  3. ایلوستریتور یک نرم‌افزار برداری است و به همین دلیل برای انجام طراحی‌های لوگو و کاراکتر بسیار مفید است.
  4. شما می‌توانید، چندین صفحه را به‌طور همزمان باز کنید.

معایب Adobe Illustrator

  1. ایلوستریتور یک نرم‌افزار با قابلیت‌های متفاوت است و به همین دلیل فرایند یادگیری آن طولانی مدت خواهد بود.
  2. این نرم‌افزار مقدار زیادی از حافظه داخلی و فضای رم کامپیوتر شما را اشغال می‌کند که ممکن است باعث کند شدن کامپیوتر و لپ تاپ شما شود.
  3. این نرم‌افزار از زبان فارسی پیروی نمی‌کند.

Adobe Photoshop

فتوشاپ نامی است که تقریبا وارد فرهنگ لغت ما ایرانی‌ها شده است، بسیاری از افراد به جای واژه ویرایش عکس از فتوشاپ استفاده می‌کنند. در واقع فتوشاپ یکی از مهمترین و بهترین نرم افزارهای گرافیکی است که حتما تا به حال نام آن را شنیده‌اید. هر طراح و گرافیستی باید کار با فتوشاپ را بلد باشد. اکثر تصاویر زیبا و با کیفیتی که شما می‌بینید با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ طراحی شده‌اند. از این نرم‌افزار برای انجام کارهای مختلف گرافیکی مانند طراحی بنر، لوگو، پوستر تبلیغاتی و .. استفاده می‌شود.

فتوشاپ در سیستم عامل مک

فتوشاپ سه سال بعد ایلوستریتور یعنی در سال 1990 معرفی شده است و از همان روز اول تا به همین امروز فتوشاپ یکی از کاربردی‌ترین و بهترین برنامه‌های گرافیکی بوده است. استفاده از این نرم‌افزار مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

برای دانلود برنامه فتوشاپ با آخرین نسخه بصورت نیم بها می توانید از سایت دانلود فارسی اقدام کنید.

مزایای Adobe Photoshop

  1. این نرم‌افزار طراحی رابط کاربری تقریبا راحتی دارد و شما با هر سطح آشنایی با فتوشاپ می‌توانید از آن استفاده کنید.
  2. فتوشاپ یکی از مهمترین نرم افزارهای ویرایش عکس است. امکانات بسیار زیادی در این نرم‌افزار برای ویرایش عکس وجود دارد. از جمله ویژگی‌هایی که فتوشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان به مواردی مانند برش عکس، چرخاندن عکس، حذف هرگونه لک و نقطه از عکس، افزایش یا کاهش رنگ، اضافه کردن فیلتر و .. اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید، تصاویر خروجی از فتوشاپ را در فیسبوک، اینستاگرام و.. به اشتراک بگذارید.
  3. امکان طراحی سه بعدی و ساخت انیمیشن در فتوشاپ وجود دارد.
  4. فتوشاپ محیطی بسیار مناسب و کاربر پسند دارد.
  5. نسخه موبایل این نرم افزار با قابلیت کمتر وجود دارد که شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

معایب Adobe Photoshop

  1. این نرم‌افزار نیز مانند ایلوستریتور مقدار زیادی از حافظه داخلی و فضای رم کامپیوتر شما را اشغال می‌کند که ممکن است باعث کند شدن کامپیوتر و لب تاپ شما شود.
  2. فتوشاپ یک نرم‌افزار پیکسلی است و به همین دلیل برای طراحی لوگو، کاراکتر و … کاربرد چندانی ندارد.
برنامه فتوشاپ

CorelDRAW

نرم افزار CorelDRAW که معمولا به آن کورل گفته می‌شود، یکی از کاربردی‌ترین و بهترین نرم افزارهای گرافیکی است. انتخاب اول طراحان و گرافیست‌ها برای خلق آثار هنری زیبا و خلاقانه کورل است. شما در این نرم‌افزار می‌توانید از گرافیک‌های برداری و پیکسلی استفاده کنید. محیط کاربری راحت و در نتیجه روند یادگیری سریع این نرم‌افزار باعث شده است تا کورل به یکی از مهمترین نرم افزارهای طراحی تبدیل شود. از جمله دیگر مزایای کورل می‌توان به پشتیبانی از فونت فارسی و فرمت تصویر اشاره کرد. برای دانلود موزیلا فارسی کلیک کنید.

GIMP

گیمپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی کاربردی رایگان است که امکان استفاده از آن در سیستم‌ عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جالب گیمپ Open-source بودن آن است که به کاربر امکان تغییر در سورس کد و در نتیجه اعمال تغییر در برنامه را می‌دهد. این نرم‌افزار بسیار کم حجم است و امکانات ویرایش عکس بسیار جذابی دارد. اگر در بحث طراحی آماتور و تازه‌کار هستید، گیمپ می‌تواند یک نرم‌افزار عالی برای شروع فعالیت شما به عنوان یک طراح باشد. از جمله مهمترین مزایای برنامه Gimp می‌توان به حجم کم و یادگیری راحت اشاره کرد.

InkScape

اینک‌اسکیپ برای خلق تصاویر برداری و وکتور بسیار مناسب است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد این نرم‌افزار طراحی را جایگزینی مناسب برای ایلوستریتور می‌دانند. کار با نرم افزار InkScape بسیار راحت است و همه افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. از جمله مهمترین مزایای این نرم‌افزار گرافیکی که در لیست بهترین نرم افزارهای گرافیکی قرار گرفته است، می‌توان به رایگان بودن، تنوع بسیار زیادی فیلترها و ابزارهای متنوع اشاره کرد. مهمترین ایرادی که به اینک‌اسکیپ وارد است، سرعت کم و کند بودن آن است.

بهترین نرم افزارهای گرافیکی

Gravit Designer

یکی از ساده‌ترین و بهترین نرم افزارهای گرافیکی Gravit Designer است، برنامه Gravit Designer رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید از آن برای طراحی کارت ویزیت، بنر و .. استفاده کنید. از جمله مهمترین مزایای این نرم‌افزار می‌توان به امکان نصب بر روی سیستم‌ عامل‌های مختلف اشاره کرد. این نرم‌افزار امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزارهای طراحی مانند ایلوستریتور، کورل و .. باشد.

Adobe InDesign

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای گرافیکی و طراحی که توسط فتوشاپ طراحی و تولید شده است، Adobe InDesign است. این نرم‌افزار یکی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، شما می‌توانید با استفاده از برنامه Adone InDesign کتاب پی دی اف درست کنید. خبر خوش برای کاربران ایرانی این است که خوشبختانه Adobe InDesign از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر ساخت کتاب شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای ساخت کاتالوگ، چاپ بنر و .. استفاده کنید.

Blender

اگر عاشق این هستید که در زمینه طراحی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت کنید به شما توصیه می‌کنیم که کار با نرم‌افزار بلندر را یاد بگیرید. بلندر یک نرم‌افزار حرفه‌ای و قدرتمند برای طراحی سه بعدی است. بلندر محیط کاربری نسبتا راحتی دارد و برای یادگیری این نرم‌افزار لازم نیست که قبلا با یک نرم‌افزار طراحی سه بعدی کار کرده باشید.

نرم افزار Blender در محیط سه بعدی بی‌نظیر و بسیار موفق عمل کرده است و به همین دلیل طرفدارهای بسیار زیادی دارد. از بلندر برای طراحی سه بعدی ساختمان، ساخت بازی، انیمیشن و .. به کرات استفاده می‌شود.

 Affinity Designer

برای افرادی که تازه وارد دنیای طراحی شده‌اند، افینیتی یک گزینه مناسب است. در واقع افینیتی یا برنامه Affinity Designer نسخه ارزان قیمت از نرم‌افزار ایلوستریتور است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Canva

Canva یکی از بهترین‌ نرم افزارهای طراحی به شمار می‌رود که برای ایجاد محتواهای بصری کاربرد بسیار زیادی دارد. این نرم‌افزار رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و حتی اگر تازه طراحی را شروع کرده‌اید و کار با هیچ نرم‌افزاری را بلد نیستید به راحتی می‌توانید از کانوا و ویژگی‌های منحصر به فرد آن استفاده کنید و یک تصویر جذاب خلق کنید.

Vecteezy

جای یک نرم‌افزار آنلاین و رایگان در لیست بهترین نرم افزارهای طراحی خالی است، Vecteezy یک نرم‌افزار ویرایش آنلاین است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تصاویر وکتور خلق کنید. کار با این نرم‌افزار آنلاین بسیار راحت است و شما به سرعت کلید‌های میانبر آن را یاد خواهید گرفت.

سخن پایانی

در مقاله لیستی از کاربردی‌ترین و بهترین نرم افزارهای گرافیکی برای آشنایی شما با نرم افزارهای طراحی جمع‌آوری شد. طراحی علم بسیار گسترده‌ای است و به طبع بازار کار آن نیز گسترده است. در هر حوزه‌ای که شما مشغول فعالیت هستید به نرم‌افزار مناسب با رشته کاری خود نیاز خواهید داشت. امروزه برای استخدام در شرکت‌های مختلف شما باید کار با نرم افزارهای طراحی مختلف را نیز بلد باشید، پس یادگیری حداقل یک نرم‌افزار طراحی برای هر فرد ضروری است.

اما به‌نظر شما بهترین نرم‌افزار برای طراحی کدام است؟ شما تجربه کار با کدام نرم‌افزار طراحی را دارید؟ آسان‌ترین نرم‌افزار گرافیکی برای یادگیری کدام است؟ و .. خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را از کار با نرم افزارهای مختلف طراحی با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

محبوب ترین نرم افزار گرافیکی چیست؟

عموما با توجه به راحتی و امکانات ویژه ای که برنامه فتوشاپ دارد، این برنامه محبوبیت بیشتری دارد.

آیا برای استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نیاز به سیستم قوی داریم؟

اگر بصورت حرفه ای نیاز به طراحی دارید، بله باید حتما سیستم قوی داشته باشید، در غیر اینصورت می توانید در سیستم های ضعیف تر هم نصب کنید.

بررسی 11 تا از بهترین نرم افزارهای گرافیکی

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *