نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2
نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

استودیو سوپرجاینت گیمز در سال 2018 نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 را بر روی استیم و فروشگاه اپیک عرضه کرد. در سال 2020 پس از اعمال تغییرات مختلف نیز نسخه رسمی آن نیز منتشر شد. Hades 2 تلاش دارد که روی نقاط قوت نسخه اول مانور دهد و این بازی یک ورژن کامل‌ از سری اول Hades 2 است.

در نسخه جدید تمام محتویات بازی ابتدایی قرار گرفته است و تنها بخش آیتم‌ها، سلاح‌ها، دشمنان و باس‌ها به بازی اضافه شده‌اند. این گیم‌پلی که می‌توان آن را جز بازی بهترین بازی‌های روگ لایک دانست، با داستان فوق‌العاده و گرافیک جذاب خود می‌تواند ساعت‌ها گیمرها را سرگرم کند. اگر طرفدار بازی‌های اعتیادآور ویدئویی هستید، این بازی مهیج را از دست ندهید.

گیم پلی نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 در سال 2023 منتشر شد. این گیم پلی از بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر است. بسیاری از گیمرها علاقه دارند بدانند روایت نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 چیست و چطور پیش می‌رود؟

همانطور که در نسخه اول، داستان بازی بدون هیچ مقدمه‌ای شروع می‌شد، اینجا هم بدون هیچ مقدمه چینی بازی آغاز می‌شود و بازیکنان خیلی سریع وارد دنیای قهرمان داستان می‌شوند.

اما در این نسخه چه بلایی سر زگرئوس آمده است؟ در نسخه جدید، دیگر زگرئوس قهرمان اصلی داستان نیست و نوبت به خواهر او رسیده است. پس از وقایع نسخه اولHades ، هیدیس و پرسیفونی صاحب یک دختر به نام ملینوی شده‌اند و زگرئوس مورد حمله قرار می‌گیرد.

در این حمله تمام اعضای خانواده Hades از جمله نیکس، زگرئوس، تاناتوس زندانی می‌شوند. ملینوی که از این اتفاق نجات پیدا کرده، توسط هکاتی مورد تعلیم قرار می‌گیرد و کم کم تبدیل به یک جادوگر می‌شود. پس از آن تصمیم می‌گیرد برای آزاد کردن پدر خود به جنگTitan of Time  برود.

روایت این داستان به سبک روگ لایک است و با تلاش‌هایی که توسعه‌دهندگان داشته‌اند، محتویات داستان بیشتر شده است و کاراکترها و شخصیت‌های جدیدی نیز وارد بازی شده‌اند. البته در این بازی همه محتویات در دسترس نیست و بخش عمده آن را باید تجربه کنید.

اولین مورد قابل توجه در این گیم‌پلی تغییرات آن نسخه نسبت به نسخه اول است. در حالی که شالوده اصلی از گیم‌پلی اول حفظ شده، نسخه ارلی اکسس بازیHades 2  توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

گیم پلی نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

سیستم مبارزات نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

در نسخه ارلی اکسس بازیHades 2 ، تغییرات زیادی در سیستم مبارزات اعمال شده است. معمولا تنظیمات آن در بهترین دسته های بازی برای کامپیوتر قابل انجام است. به طور مثال شش نوع ضربه مختلف از جمله ضربه اسپشال و یک Cast که در آن ضربه معمولی و اسپشال سلاح به سلاح متفاوت است و ضربه معمولی در نظر گرفته شده است. اماCast  آن یکسان است و این به خاطر جادوگر بودن ملینوی است.

سه ضربه‌ای که گفتیم به صورت شارژی نیز قابل اعمال هستند. به این ضربه‌ها، ضربه‌های شارژی یا امگا نیز می گویند. مثلاً امگا اوتک ضربه شارژی، همان ضربه معمولی و ضربه اومگا اسپشیال همان ضربه اسپشیال سلاح است.

از سمت دیگر یک نوار جدید به نام مجیک در این نسخه اضافه شده که در بالای نوار سلامت بازیکنان قرار گرفته است. هر چقدر بیشتر از ضربات امگا استفاده کنید، این نوار کوچکتر می‌شود. نوار مجیک پس از پاکسازی هر محیط باز پر خواهد شد و دست شما برای نبرد بیشتر باز است. اما در طول یک رویارویی اگر نوار مجیک خالی شود، دیگر نمی‌توانید آن را پر کنید.

در مجموع سیستم مبارزات این بازی به واسطه پاورآف‌های مختلف بهبود پیدا کرده است. در نسخه اول یک آینه وجود داشت که از طریق آیتم دارکنس می‌توانستیدReroll  کردن بون‌ها، تعداد دفعات زنده شدن، پر شدن نوار سلامت پس از پاکسازی هر محیط را ارتقاء دهید و دوباره آن‌ها را خریداری کنید.

اما در نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 ، این آینه جای خود را به کارت‌های آرکانا داده است و می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید. اگر زیاد از نوارهای مجیک و ضربات امگا استفاده می‌کنید، ابتدا کارت آرکانایی را برای بازیابی نوار مجیک فعال کنید.

در طول بازی نیز یک سری الهه‌های جدید با پاورآف‌های مختلف قابل خریداری هستند که اگر آن‌ها را با کارت‌های آرکانا ترکیب کنید، به‌راحتی می‌توانید بیلدهای مختلف را در طول بازی پیاده‌سازی کنید.

یک سیستم ساخت‌وساز هم به نسخه جدید بازی اضافه شده و می‌توانید برای خودتان اسپکت سلاح‌ها، دسترسی به Surface  و فروشگاه را بسازید و از آن‌ها استفاده کنید. هر کدام از آیتم‌ها نیاز به یک سری متریال مخصوص دارند و با کلنگ، بیل و چوب ماهیگیری امکان استخراج منابع نیز وجود دارد.

سیستم ساخت‌وساز این بازی بسیار جذاب است و نسخه نهایی آن نیز تغییرات زیادی دارد. هر بازیکن سلاح متفاوتی دارد که هر یک طراحی‌ منحصربه‌فردی دارند. شما می‌توانید با مشخص کردن شیوه مبارزه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سیستم مبارزات نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

بررسی گرافیک نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

بازی Hades 2 نظر گرافیکی نسبت به نسخه اول پیشرفت قابل توجهی داشته است. رنگبندی‌ها و افکت‌های مختلف حتی از نسخه پیش آن جذاب‌تر است و این موضوع باعث شده گرافیک بازی به شدت گیرا باشد.

Hades 2 از نظر جلوه‌های بصری یک نسخه بسیار فوق‌العاده و تمام عیار است. با غرق شدن در دنیای رنگارنگ و متنوع و تماشای افکت‌های خیره‌کننده، در حین نبرد با دشمنان می‌توانید تجربه فراموش نشدنی یک بازی بی نظیر را داشته باشید.

طراحی شخصیت‌ها در این ورژن به طور کامل دگرگون شده و حالت بسیار پویا به خود گرفته است. رابط کاربری این بازی نیز به شدت بازی را آسان و لذت‌بخش کرده است.

نقد و بررسی بازی Hades 2

در بازی Hades 2 گیمرها اجازه دارند که وارد محیط‌های مختلف از آندرورلد شوند تا به House of Hades  برسند و بر روی سطح زمین نیز راه بروند. آپگریدهای متعدد بازی به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط‌های مختلف گشت‌و‌گذار کنید و تک تک مراحل بازی را پشت سر بگذارید.

در مجموع نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 محتویات درخوری ارائه می‌کند که کامل کردن آن‌ها بیشتر از نسخه پیشین آن زمان می‌برد. اگر می‌خواهید به آیتم‌های مختلفی در بازی دسترسی داشته باشید، نسخه جدید این بازی ارزش یک بار تجربه را دارد.

نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 که هنوز هم در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، محتوای قابل توجهی را به بازیکنان ارائه می‌کند. حجم محتوای این نسخه از ورژن ابتدایی آن بیشتر است. اما برای بهینه سازی آیتم‌ها و سیستم رندومایز بازی باید تغییرات وسیع‌تری اعمال شود.

  • نقاط قوت Hades 2
  • بهبود ایده‌های نسخه قبلی و ارتقاء آن
  • روایت جذاب و تاثیرگذاری آن بر عملکرد گیمرها
  • حجم زیاد محتوا
  • نقاط ضعف بازی Hades 2
  • آسان‌ شدن سطح بازی پس از چند بار مردن

بررسی موسیقی بازی Hades 2

یکی دیگر از مواردی که در نقد و بررسی نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 باید به آن اشاره کنیم، موسیقی بسیار منحصربه‌فرد بازی است که رشد بسیار قابل توجهی نسبت به ورژن اول آن داشته است.

همین امر باعث شده تا در زمان انجام بازی بتوانید تجربه لذت بخش و مهیجی داشته باشید. صداپیشگی و همچنین وجود موسیقی آرامش‌بخش بر روی متن داستان از مواردی هستند که توجه هر بازیکنی را به خود جلب می‌کند. به طور مثال صداگذاری که برای الهه‌ها، خدایان و شخصیت‌های بازی انجام شده، گیرایی بسیار زیادی دارد.

 

کلام آخر

نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2، زمانی وارد استیم و فروشگاه اپیک شد که تغییرات بسیار زیادی بر روی آن صورت گرفت. در حال حاضر محتوای این بازی بسیار گسترده‌تر از نسخه اول آن است و بازیکنان با ورود به محیط‎‌های مختلف ساعت‌ها سرگرم می‌شوند. برای ارتقاء مهارت کاراکترها و استفاده از ابزارهای مختلف نیز ابتدا کارت‌های آرکانایی را برای بازیابی نوار مجیک فعال کنید تا بتوانید در طول بازی ضربات بیشتری به دشمنان وارد کنید.

بازیکنان در طول این گیم‌پلی می‌توانند وارد محیط‌های مختلف شوند و بر روی سیستم ساخت‌وساز آن آپگریدهای متفاوتی اعمال شده است. با روایت بسیار گیرا و جذاب، این بازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران سبک روگ لایک به‌شمار می‌آید. در مجموع Hades 2 با برخورداری از گرافیک عالی، جلوه‌های بصری بی‌نظیر و موسیقی فوق‌العاده توانسته نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده است و در فهرست اعتیادآورترین بازی های ویدئویی جای گیرد. این بازی هم اکنون بر روی سایت دانلود فارسی در دسترس است و می‌توانید به راحتی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

سؤالات متداول

  • کدام آیتم‌های نسخه Hades 2 نسبت به ورژن اولیه آن تغییر داشته‌اند؟

محتویات داستان Hades 2 بیشتر شده و امکان استفاده از ضربات شارژی امگا نیز برای گیمرها  وجود دارد. از این رو شما می‌توانید آسیب‌های بیشتری به دشمنان خود وارد کنید.

  • بازی Hades 2 توسط کدام استودیو منتشر شده است؟

این بازی توسط استودیو سوپرجاینت گیمز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

  • چگونه می‌توانیم نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 را دریافت کنیم؟

این بازی هم اکنون در روی سایت دانلود فارسی قرار دارد و می‌توانید به راحتی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

 

نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *