معرفی بازی My Exercise
معرفی بازی My Exercise

در نقد و معرفی بازی My Exercise باید اشاره کنیم این گیم‌پلی جذاب که توسط استودیو New Deer در سال ۲۰۲۲ ساخته شده، با وجود داستان ساده نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده است. در طول بازی تنها کاری که گیمرها باید انجام دهند، کلیک و نگه داشتن صفحه به مدت کوتاه برای انجام دراز نشست توسط شخصیت بازی است. بازیکنان همین کار ساده را می‌توانند تا انتها انجام دهند.

با این حال یک سری تغییرات در مراحل بازی اعمال می‌شود. مثلاً در قسمتی از بازی یک شخصیت به بازی اضافه می‌شود که بازیکنان را برای تمرین بیشتر تشویق می‌کند. یا در بخشی از بازی ناگهان چند حیوان با رفتار عجیب و غریب وارد محیط بازی می‌شوند. اینکه در هر موقعیت خاص یک اتفاق عجیب رخ می‌دهد باعث می‌شود گیمرها اشتیاق زیادی برای دیدن اتفاقات بعدی بازی داشته باشند. در مجموع این بازی با ارائه یک محیط آرامش‌بخش و گیم‌پلی ساده توانسته نظر گیمرها را به خود جلب کند.

معرفی بازی My Exercise و داستان بازی

در معرفی بازی My Exercise اولین چیزی که باید به چشم می‌آید، ساده بودن خط داستان است. در برخی از گیم‌ها سادگی داستان باعث می‌شود که گیمرها به راحتی از آن دست بکشند، اما در مورد بازی My Exercise این موضوع صدق نمی‌کند.

در حال حاضر بازی‌های مستقل مختلفی بر روی پلتفرم‌های pc، پلی استیشن و موبایل منتشر می‌شود که هر کدام گیم‌پلی، داستان و ساختار مخصوص به خود را دارند. در بهترین بازی‌های ورزشی کامپیوتر و موبایل، گیم‌پلی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که سازندگان بازی‌های ویدیویی باید به آن توجه کنند، چرا که اگر حتی بازی یک گرافیک بسیار عالی داشته باشد، اما گیم‌پلی ارزشمندی را به بازیکنان ارائه نکند، به‌راحتی مخاطبان از آن دست می‌کشند.

در معرفی بازی My Exercise توسعه‌دهندگان این بازی، این قاعده را تا حد زیادی نقض کرده‌اند. اکثر بازی‌هایی که توسط این کمپانی منتشر می‌شود، گرافیک و گیم‌پلی خاص و قابل توجهی ندارند، با این حال مخاطبان را تا پایان مراحل و اتمام بازی حفظ می‌کنند.

در بازی My Exercise تنها کاری که شما باید انجام دهید، حرکت ورزشی دراز نشست است. گیم‌پلی که بسیار ساده پیش پا افتاده است، بازی را برای کاربران جذاب کرده است.

داستان و گیم‌پلی بازی My Exercise

ساختار بدون روایت بازی My Exercise

My Exercise فاقد روایت خاصی است و بازیکنان صرفاً در نقش یک مرد قرار دارند و باید یک سری حرکات دراز نشست را با کمک یک سگ انجام دهند. در اوایل داستان همه چیز یکنواخت است، اما به مرور زمان و در مواقعی که به تعداد خاصی از دراز نشست می‌رسید، اتفاقات خاصی رخ خواهد داد.

به طور مثال یک بچه خرس به شخصیت بازی کمک می‌کند و یک شخصیت دیگر نیز وارد داستان می‌شود و شروع به تشویق بازیکنان می‌کند. در واقع با ورود یک شخصیت جدید، کل صحنه بازی تغییر می‌کند تا یک موقعیت خاص را نشان دهد. مثلاً بازی در یک لحظه روی تعداد دراز نشست متمرکز است، ناگهان نشان می‌دهد که یک گوریل در حال تماشای بازی است

همه‌چیز در معرفی بازی My Exercise عجیب و غریب است، عجیب‌تر از آن زمانی است که بازی را رها می‌کنید. اگر در حین بازی صفحه موبایل خود را خاموش کنید و بعد از مدتی دوباره موبایل را روشن کنید، شخصیت بازی به شکل خمیر در می‌آید و باید با تکرار حرکت دراز نشست دوباره به مراحل بعدی بروید. در واقع گیم‌پلی بازی خلاصه می‌شود در ضربه زدن به صفحه موبایل و انجام یک سری حرکات دراز نشست.

تنها چالشی که در گیم‌پلی و معرفی بازی My Exercise وجود دارد؛ این است که باید حرکات دراز نشست به طور کامل انجام شود و دوباره این کار را انجام دهید. همین تکرار گیمرها را خسته می‌کند. در عوض بازی خاصیتی دارد که با هر بار رسیدن به یک اتفاق جدید، بازیکنان ترغیب می‌شوند که همان حرکات دراز نشست تکراری را انجام دهند.

ویژگی‌های بازی My Exercise

معرفی بازی My Exercise توسط استودیو New Deer صورت گرفته است. این بازی دارای ساختار بسیار ساده بوده و هیچ‌گونه داستان خاصی در طول این بازی اتفاق نمی‌افتد. در مجموع ویژگی‌های این بازی را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • گیم‌پلی ساده و عدم برخورداری از هیچ نوع داستان و روایت خاص
  • ورود شخصیت‌های مختلف در هر بخش از بازی
  • تشویق گیمرها برای انجام حرکت دراز نشست برای دیدن اتفاقات بعدی بازی
  • رابط کاربری آسان

ویژگی‌های بازی My Exercise

گرافیک و جلوه‌های بصری بازی My Exercise

یکی از مواردی که در معرفی بازی My Exercise به چشم می‌آید، گرافیک و جلوه‌های بصری بازی است. تصویرسازی بازی My Exercise با یک پس‌زمینه زرد رنگ با آیتم و نمایش شخصیت‌های مختلف انجام شده است. ترافیک این بازی زیاد منحصربه‌فرد نیست و طراحی بسیار ساده‌ای دارد. فارغ از گرافیک ساده، این گیم‌پلی جذابیت بصری خاصی دارد که توانسته گیمرها را به خود سرگرم کند.

المان‌های بصری که در این بازی مشاهده می‌شود ترکیبی از وجود انسان‌ها و حیوانات است. اگر چه قصد توسعه‌دهندگان این بازی از طراحی حیوانات مشخص نیست، اما همین المان‌های تصویری توانسته کمی زمینه بازی را شلوغ‌تر کند و گیمرها از فضای بازی خسته نشوند.

موسیقی و صداگذاری بازی My Exercise

در ارتباط با موسیقی و صداگذاری بازی، تنها چیزی که به گوش گیمرها می‌خورد، صدای نفس نفس زدن شخصیت اصلی در حین ورزش است که در معرفی بازی My Exercise مورد بررسی منتقدین و کاربران بازی قرار گرفته است. گاهی نیز صداهای دیگری از دیگر شخصیت‌های بازی شنیده می‌شود. در مجموع هیچ موسیقی فوق‌العاده و تاثیرگذاری بر روی بازی وجود ندارد که بتواند حس بهتری به بازیکنان منتقل کند.

این بازی در واقع یکی از محصولات ساده استودیو New Deer است که صرفاً می‌خواهد مخاطبان را برای دیدن یک سری اتفاق خاص و تنها سرگرم شدن افراد به دنبال خود بکشاند.

نقد و بررسی بازی My Exercise

نقد و بررسی بازی My Exercise

در معرفی بازی My Exercise به خط داستان ساده و عجیب و غریب این گیم‌پلی اشاره کردیم. ساختار گیم‌پلی به گونه‌ای طراحی شده که هر چقدر که شخصیت اصلی داستان بیشتر حرکات دراز نشست را انجام دهد، اتفاقات جدیدی شکل می‌گیرد و شخصیت‌های بیشتری وارد بازی می‌شوند.

از نقاط قوت این بازی می‌توانیم به همراه کردن زیرکانه گیمرها برای دیدن اتفاقات بعدی داستان اشاره کنیم. گرچه این بازی بسیار ساده است، اما تنها عاملی که باعث می‌شود گیمرها ادامه بازی را انجام دهند، اشتیاق برای دیدن اتفاقات مراحل بعد است.

از نقاط ضعف این بازی عدم طراحی و استفاده از گرافیک منحصربه‌فرد و جذاب، همچنین عدم داشتن موسیقی متن است. در واقع بهتر بود داستان بازی کمی پیچیده‌تر باشد تا بازیکنان در حین بازی احساس خستگی نکنند و ساعت‌ها مشغول شوند.

حرکات بازی نیز می‌توانست متنوع‌تر باشد و توسعه دهنده بازی در معرفی بازی My Exercise، تنها به طراحی حرکت دراز نشست بسنده نکند.

کلام آخر

درنقد و معرفی بازی My Exercise با یکی از ساده‌ترین بازی‌های ورزشی روبرو می‌شوید. این بازی یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های استودیو New Deer است که هیچ داستان خاصی در آن اتفاق نمی‌افتد. شخصیت اصلی این بازی تنها باید حرکات دراز نشست را به صورت مداوم تکرار کند. با این وجود اتفاق جالبی که در این بازی می‌افتد و گیمرها را درگیر می‌کند، این است که پس از تکرار زیاد حرکات دراز نشست، شخصیت‌های جدیدی وارد بازی می‌شوند و وی را تشویق می‌کنند تا بازی را ادامه دهند.

در مجموع بازی گرافیک خاصی ندارد و فقط به این دلیل که مخاطبان را با خود همراه می‌سازد، توانسته موفق عمل کند. هم اکنون نسخه اندروید و آیفون این بازی در دسترس است و می‌توانید آن را از سایت دانلود فارسی دریافت کنید.

سؤالات متداول

  • داستان بازی My Exercise چیست؟

این بازی داستان خاصی ندارد و فقط شخصیت اصلی باید یک سری حرکات دراز نشست را به طور مداوم تکرار کند.

  • بازی My Exercise را کدام استادیوم منتشر کرده است؟

استودیو New Deer این بازی را در سال 2022 تولید کرد.

  • بازی My Exercise بر روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

در حال حاضر نسخه اندروید و آیفون این بازی بر روی پلتفرم‌ موبایل منتشر شده است.

معرفی بازی My Exercise

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *