بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان
بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان

شرکت مایکروسافت در ارائه بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان که کنسول نسل قبل این کمپانی است، بسیار موفق عمل کرد. گرچه کنسول ایکس باکس سری ایکس بازی‌های ویدیویی جذاب‌تری ارائه می‌کند؛ اما این کنسول نیز هنوز هم مخاطبان خاص خود را دارد.

علی رغم ارائه کنسول‌های نسل جدید، شرکت مایکروسافت قرار است کنسول نسل پیشین خود را مثل قبل پشتیبانی کرده است و تمرکز زیادی بر روی قابلیت Forward Compatibility Backward and دارد؛ از این رو بسیاری از گیمرها می‌توانند بازی‌های متنوع این کنسول بازی را بر روی نسل جدید ایکس باکس نیز امتحان کنند. بهترین بازی‌های Xbox One شامل بازی‌های چند نفره و کوآپ هستند که در ژانرهای متنوع در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

در این مقاله می‌خوانید:

معرفی بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان

بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان، با برخورداری از خط داستانی و شخصیت‌پردازی جذاب، گرافیک و طراحی بسیار عالی توانسته‌اند نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کنند. بسیاری از آثار Xbox One در دسته پرفروش‌ترین بازی‌های نسل اول کنسول بازی‌های مایکروسافت قرار دارند. برای آشنایی بیشتر، در ادامه به لیست این بازی‌های پرطرفدار اشاره می‌کنیم.

بازی  Red Dead Redemption 2

بدون شک یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان که توسط کمپانی Rockstar Games در سال ۲۰۱۸ ارائه شد، بازی Red Dead Redemption 2 است که در سبک ماجراجویی اکشن منتشر شد. این بازی سری سوم بازی Red Dead و پیش‌درآمد بازیRed Dead Redemption  در سال ۲۰۱۰ است و در دو حالت اول شخص و سوم شخص در دسترس کاربران قرار دارد.

شما می‌توانید این بازی را به صورت تک نفره یا چند نفره انجام بدهید. محیط بازی داستان ایالت متحده در سال1899  را نمایش می‌دهد و در آن نقش آرتور مورگان را دارید که عضوی از باند Van der Linde است.

دانلود بازی Red Dead Redemption 2

بازی  Red Dead Redemption 2

 

  • در این بازی آرتور باید سناریوهای از پیش تعیین شده را حل و رد کند و در قسمت‌های پایانی بازی نیز شما می‌توانید هدایت قهرمان اصلی این بازی جان مارستون را بر عهده بگیرید. بازیکن‌ها در مراحل بعد می‌توانند از تیر و کمان، سلاح‌های گرم و مواد منفجره نیز استفاده کنند و تجربه لذت‌بخش بازی در این کنسول را داشته باشند.

بازی GTA V

بازی Grand Theft Auto V از جمله بازی‌های اکشن و ماجراجویانه است که توسط کمپانی Rockstar Games در سال ۲۰۱۳ تولید شد. داستان این بازی مربوط به شخصی به نام سان اندریوس در کالیفرنیای جنوبی است. در این بازی سه کاراکتر وجود دارد؛ نفر اول سارق بازنشسته بانک، نفر دوم گنگستر خیابانی به اسم فرانکلین کلینتون و نفر سوم فروشنده مواد مخدر است.

شما می‌توانید در سطح شهر بچرخید و در طول بازی ماموریت‌های مختلف را انجام دهید. هر کدام از این کاراکترها مأموریت خاص خود را دارند و شما این امکان را دارید که به راحتی بین کاراکترها جابجا شده و به جای هر کدام از آنها نقش‌آفرینی کنید.

با امکاناتی که این بازی در اختیار گیمرها قرار داده است، می‌توان این بازی را جزو محبوب‌ترین بازی‌های کنسول ایکس وان به شمار آورد. در حال حاضر نسخه چند نفره آن نیز ایجاد شده و بسیاری از گیمرها می‌توانند ساعت‌ها به بازی آنلاین GTA V مشغول شوند. با گرافیک جذابی که کمپانی راک استار بر روی این بازی ایجاد کرده، می‌توانیم آن را در لیست فوق‌العاده‌‌ترین بازی‌های کنسول ایکس باکس جای دهیم. نسخه کامپیوتری این بازی را نیز می‌توانید از سایت دانلود فارسی دریافت کنید.

دانلود بازی  GTA V

بازی GTA V

بازی Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4 بهترین گیم‌پلی برای طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای است. این بازی برای کنسول ایکس باکس و ایکس باکس وان منتشر شده و به صورت تک نفره و چند نفره قابل اجرا است. این بازی که به عنوان بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان به شمار می‌آید، در آن بیش از ۴۵۰ ماشین وجود دارد که شما می‌توانید با آنها مسابقه بدهید.

هر بخش از بازی تا حداکثر ۷۲ بازیکن دارد که می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. تمام ویژگی‌های گرافیکی از جمله نمایش فصل سرد و یخ‌زدگی جاده‌ها باعث شده که این بازی برای گیمرها واقعی‌تر به نظر برسد و بتوانند تجربه بازی در یک فضای مهیج را داشته باشند.

بازی Forza Horizon 4

بازی Rayman Legends

پنجمین نسخه از محبوب‌ترین بازی‌های بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان که با ارائه گیم‌پلی مشابه با نسخه قبلی خود تجربه سرگرم‌کننده‌ای برای مخاطبان به رقم زده است، بازی Rayman Legends است.

شما می‌توانید مراحل گوناگون بازی را به صورت چهار نفره تجربه کرده و علاوه بر ریمن، شخصیت‌های دیگری برای بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. این بازی بیشتر از ۱۲۰ مرحله مختلف دارد که در کنار ۴۰ مرحله ریمستر شده از نسخه Origins ، می‌توانید ساعت‌ها سرگرم باشید. این بازی به عنوان بهترین بازی های Xbox 360 شناخته می‌شود و هم اکنون نیز بر روی کنسول ایکس وان قرار دارد.

بازی Rayman Legends

بازی Resident Evil 2

اگر عاشق بازی‌های ترسناک هستید، این بازی برای شماست. گیم‌پلی Resident Evil 2 در سال ۹۸ بر روی پلی‌استیشن ساخته شد. در این بازی شما می‌توانید کنترل پلیس تازه‌کار به نام لئون اس کندی را بر عهده بگیرید که پس از دو ماه از وقایع رزیدنت اویل اولیه باید توسط افراد سالم از شهر راکن فرار کنند.

گیم‌پلی بازی بر روی جستجو و مبارزه تمرکز داشته و می‌توانید بازی را با یک چاقو شروع و مراحل مختلف را طی کنید. به علاوه هرچه امتیازهای بیشتری به دست آورید، می‌توانید سلاح‌های بیشتری نیز خریداری نمایید.

بازی Resident Evil 2

بازی Hitman 3

از پرطرفدارترین و بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان بازی هیتمن است. اگر دو نسخه قبل این بازی را انجام داده باشید، حتماً با جریان داستان آن آشنا هستید. این بازی هم در اصل پایانی برای این مجموعه سه قسمتی است و در جایی شروع می‌شود که قسمت ۲ بازی پایان یافته و باز هم همراه مأمور ۴۷ خواهید بود تا ماموریت‌های مختلف را کامل کنید.

قسمت سوم این بازی هم حال و هوای سینمایی دارد و مأمور ۴۷ همراه دوست خود به دنبال نابود کردن اعضای گروه خود است. در این بازی از المان‌های مخفی‌کاری درگیرکننده استفاده شده و شما می‌توانید جواب خیلی از سوال‌ها را در طول بازی پیدا کنید.

بازی Hitman 3

بازی Yakuza: Like a dragon

قطعاً یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان بازی Yakuza: Like a dragon است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این بازی جذاب که با تم آسیایی ساخته شده، دارای گرافیک بسیار قوی است. در سری جدید این بازی کاراکتر جدیدی به عنوان به نام ایچیبان کاسوگا اضافه شده و بسیار با مدل‌های پیشین این بازی تفاوت دارد.

بازی از جایی شروع می‌شود که ایچیان بعد از ارتکاب قتل به زندان می‌افتد و پس از ۱۸، دوباره به گروه خود می‌پیوندد؛ اما این گروه دیگر مانند ۱۸ سال‌های قبل نیست.

از ویژگی‌های مهم این بازی این است که تمام شخصیت‌ها به خوبی به گیمرها معرفی می‌شوند. اگر دوست دارید بدانید که پایان این بازی به کجا ختم می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تمام مراحل آن را تکمیل کنید.

بازی Yakuza: Like a dragon

گیم‌پلی Outer wilds

اگر دوست دارید بازی‌هایی که داستان آنها مربوط به فضا و کهکشان است را تجربه کنید، بازی Outer wilds شما را به یک دنیای عجیب و غریب خارج از جو می‌برد. این بازی یک بازی جهان آزاد تک نفره است که بر روی کامپیوتر و هم بر روی کنسول Xbox One و سری ایکس قابل اجرا است.

شما می‌توانید بر روی هر پلتفرمی که می‌خواهید این بازی را اجرا کرده و از آن لذت ببرید. داستان بازی در مورد یک منظومه و کهکشان است که در یک لوب زمانی بی‌انتها گیر افتاده است. اگر یک فضانورد هستید که در این منظومه اسیر شده‌اید، می‌توانید معماهای زیادی را حل کنید و فرصتی برای کنسل کردن بازی نخواهید داشت.

این ویژگی معمایی بازی، بسیاری از گیمرها را به سفر ماجراجویانه می‌برد و دنبال راه‌حل‌هایی هستند تا بتوانند از این فضا خارج شوند.

گیم‌پلی Outer wilds

Trek to Yomi

از بهترین بازی‌هایی که در سبک سایلد اسکرولر توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده، بازی  Trek to Yomi است که شما می‌توانید در آن مبارزات سامورایی را تجربه کنید. رویدادهای این بازی در ژاپن و در دوران ادو اتفاق می‌افتد. سازندگان این بازی را به شکل سیاه و سفید ارائه کرده و شما را به یاد فیلم‌های دهه ۵۰ و ۶۰ می‌اندازد.

این بازی یک اثر اکشن است که شما می‌توانید حسابی از آن لذت ببرید و به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال تجربه اثر خاص و جدید هستند. این اثر تا حد زیادی با المان‌های سورئال آمیخته شده و بخش‌هایی از بازی شما را یاد فیلم‌ Yojimbo  می‌اندازد. گرافیک قوی این بازی توانسته بسیاری از گیمرها را به خود جذب کند.

در این اثر شما با داستان ماجراجویانه شخصی به نام هاروکی آشنا می‌شوید که قصد دارد برای مبارزه با افرادی که باعث نابودی روستای وی شده‌اند، مبارزه کند. اگر به دنبال یک بازی جذاب و متفاوت هستید، قطعاً این بازی می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

Trek to Yomi 

بازی  Tiny Tina’s Wonderlands

از بهترین آثار نقش‌آفرینی که به عنوان یک فرنچایز محبوب در سبک لوتر شوتر به شمار می‌آید، بازی  Tiny Tina’s Wonderlands است. این بازی مثل نسخه‌های قبل خود دارای رگه‌های طنزآمیز است که بیشتر افراد کم سن و سال و نوجوانان جذب آن می‌شوند.

اما نقطه ضعف این بازی عدم دیالوگ‌های قدرتمند است وجود شخصیت‌های جذاب این بازی و  امکان استفاده از سلاح‌های دوربرد، ارتقاء مهارت شخصیت‌های داستان باعث شده که این نقطه ضعف زیاد به چشم نیاید.

علاوه بر این همراهانی مانند اژدهای کوچک باعث می‌شود که تجربه هیجان‌انگیز از بازی را داشته باشید. اگر به دنبال یکی از آثار جذاب بازی‌های Xbox One هستید، بد نیست سری به این اسپین آف از دنیایBorderlands  بزنید.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی The King of Fighters XV

بازی The King of Fighters XV به لطف ارائه ریتم تند و سرعت مبارزات، طراحی موسیقی متن عالی و شخصیت‌های پویا این اثر را به عنوان یکی از استانداردترین بازی‌های مجموعه ایکس باکس وان تبدیل کرده است.

در قیاس با نسخه‌های پیشین، این اثر بزرگترین نبرد فرنچایز را به تصویر می‌کشد. مراحل خاص بازی و آموزش کلی که در هر مرحله وجود دارد، باعث شده که هر کسی نتواند این بازی را تکمیل کند؛ بنابراین خیلی کم پیش می‌آید که گیمرهایی که از قبل این بازی را انجام نداده‌اند، بتوانند جذب این بازی شوند.

کیفیت بازی به طرز چشمگیری در نسخه جدید آن ارتقاء یافته و یک اثر مبارزه بسیار عالی تبدیل شده است. با اضافه شدن المان‌های سرگرم‌کننده و گرافیک مناسب، این اثر توانسته وارد عصر جدید بازی‌های فرنچایز شود.

داستان این بازی حول مبارزه شخصیت‌هایی به نام شان‌ای (Shun’ei) و ایسلا (Isla) است که باید با سایر تهدیداتی که مقابل آنها است، مبارزه کنند.

بازی The King of Fighters XV

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بسیار کم پیش می‌آید که گیمرها به سمت بازی‌های از جنس بازی‌های لگویی روی بیاورند؛ اما اگر یک اثر بتواند فضای جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را به وجود آورد، قطعاً بسیاری از افراد جذب آن خواهند شد.

یکی از بهترین بازی‌های سری ایکس باکس سری وان در سبک لگو، بازیLego Star Wars: The Skywalker Saga است که در قالب دنیای جنگ ستارگان یک تجربه خوب و مهیج را برای گیمرها به وجود می‌آورد.

سازندگان این بازی، سربازان، ربات‌های قاتل، دزدان دریایی و جادوگران هستند که وارد یک سفر ماجراجویانه می‌شوند.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga توسط استودیو Traveller’s Tales منتشر شده و ششمین نسخه از سری بازی‌های جنگ ستارگان لِگویی است. در واقع دنباله بازی جنگ ستارگان لِگو که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده به شمار می‌آید.

این بازی از کنسول بازی ایکس باکس وان با اقتباس از ۹ اثر از مجموعه Skywalker Saga  ساخته شده و برخی دیگر از شخصیت‌های نیز با سایر آثار مربوط به  Star Wars  خلق شده‌اند که می‌توانید با تهیه DLC، آن را به لیست بازی‌های خود اضافه کنید.

از نقاط مثبت این بازی طراحی بسیار جذاب مراحل، برخورداری از المان‌های طنزآمیز و گرافیک بسیار بالا است که توانسته در دو هفته از انتشار نسخه جدید بیش از ۳.۲ میلیون فروش داشته باشد.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بازی Weird West

از جمله آثار مشهور وسترن و از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان، گیم‌پلی Weird West است که در آن راهزن‌ها به زندگی شخصیت اصلی هجوم می‌آورند و پس از کشتن فرزند و همسر، او را با خود می‌برند.

در این بازی کاراکتر اصلی باید وارد دنیای ماورایی آدم‌خوارها شود و با آنها مبارزه کند. در این بازی محیط خاص و زاویه دوربین بالای سر کاراکترها را نشان می‌دهد. همین باعث شده که شما در یک فضای راز آلود قرار بگیرید.

این داستان ترکیبی از جادوی سیاه استیم‌پانک (SteamPunk) و فرمول وسترن اسپاگتی Red Dead Redemption  است. است و شما را یاد بازیFallout: New Vegas  می‌اندازد. دنیای تاریک و راز آلود این بازی باعث می‌شود که بسیاری از گیمرها ساعت‌ها زمان صرف کنند تا با ورود به مرحله بعد بخواهند بدانند آخر داستان به کجا ختم می‌شود.

این بازی از سری بازی‌های نقش‌آفرینی و اکشن استودیوWolfEye Studios   است و بدون شک می‌توان آن را در لیست بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قرار داد.

بازی Weird West

 

بازی OlliOlli World

از آثار بی‌نظیر استودیوRoll7  بازی OlliOlli World روایتگر داستان یک اسکیت برد است. این بازی کاراکتر و حتی یک داستان کامل دارد و با ریتم تند، همان هیجان گذشته را به مخاطبان ارائه می‌کند. تفاوت نسخه جدید این بازی نسبت به سری قبل آن اضافه شدن المان‌های بیشتر است که تفاوت چشمگیری در گیم‌پلی ایجاد می‌کند.

نمی‌توان تغییرات این بازی را به کلی مثبت یا منفی دانست؛ اما المان‌های خاص این بازی بسیار ظریف طراحی شده و از نظر زیبایی شناختی کیفیت بی‌نظیری را نسبت به سری قبل ارائه می‌کند. این بازی می‌تواند تجربه خاصی برای طرفداران قدیمی این فرنچایز باشد.

بازی OlliOlli World

بازی  Tunic

اگر به دنبال یک اثر خاص از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری وان هستید، بدون شک  Tunicاز بی‌نظیرترین آثار کنسول بازی مایکروسافت است. انجام تمام مراحل این بازی معمایی کار راحتی نیست و بسیار شباهت به بازی‌های دهه ۸۰ دارد.

محیط کلی بازی و زاویه دید ایزومتریک آن تدایی کننده دوران NES  است و توانسته با الهام از بازی‌های نسل گذشته یک تجربه منحصر به فرد و ناستالوژیک را برای گیمرها به وجود آورد.

بازی  Tunic

بازی Elden Ring

Elden Ring یکی از جدیدترین بازی‌های ایکس باکس سری وان است که شباهت زیادی به مجموعه دارک سولز دارد. المان‌های خاص بازی از Bloodborne گرفته و تجربه فوق‌العاده‌ای را برای گیمرهای ارائه می‌کند. در داستان این گیم‌پلی، شما در یک دنیای جهان باز باید با هیولاها و دشمنان زیادی مواجه شوید.

پشت نویسندگی این اثر جورج مارتین قرار دارد و به لطف داستان جذاب داستان، می‌توانید به یک دنیای پر رمز و راز سفر کنید. این بازی اگرچه سنگین و پرجزییات است؛ اما می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ایکس وان روی کنسول خود تجربه کنید.

این بازی از نظر روایی همان استانداردهای آثار  Souls Likeرا دنبال می‌کند و گیمرها باید با کاراکترهای دیگر تعامل کرده و هر زمان که بخواهند ، می‌توانند بازی را ادامه ندهند. اگر طرفدار فرنچایز هستید، بازی Elden Ring را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازی Elden Ring

بازی Dragon Age: Inquisition

گیم‌پلی دراگون در سال ۲۰۱۴ در ایکس باکس منتشر شد. در این بازی گیمرها می‌توانند کنترل شخصیتInquisitor  که برای از بین بردن ناآرامی‌هایی که در قاره تداس ایجاد شده بر عهده می‌گیرند و امکان ارتقاء مهارت‌ها را در سطح در طول مراحل دارند.

این گیم‌پلی دنباله نسخه قبلی این مجموعه است و شما می‌توانید به راحتی در دنیای پر رمز و راز بازی گشت‌و‌گذار کرده و ماموریت‌های مختلف را انجام دهید.

بازی Dragon Age: Inquisition پس از ارتقاء نسخه جدید آن مورد تأثیر منتقدین قرار گرفته و در حال حاضر به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های ایکس باکس وان به شمار می‌رود.

بازی Dragon Age: Inquisition

بازی Desperados III

پس از گذشت ۱۳ سال از اولین نسخه انتشار منتشر شده بازی‌های Desperados III، این بازی در سال ۲۰۲۰ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. این اثر با ارائه گیم‌پلی تاکتیکی همزمان و برخورداری از المان‌های مخفی‌کاری، بازیکنان را به یک دنیای ترسناک وارد می‌کند.

این بازی پیش‌درآمد نسخهWanted Dead or Alive  است و در آن بازیکنان می‌توانند به جستجوی قهرمان داستان یعنی جان کوپر بپردازند. داستان این بازی از این قرار است که جان کوپر در جستجوی رئیس یک گروه راهزن بوده و پیش از این پدر او را به قتل رسانده است.

بازی به گونه‌ای طراحی شده که در آن گیمرها می‌توانند در میان علفزار مخفی شده و در سکوت کامل دشمنان را به قتل برسانند. همین فضای بین مرگ و زندگی بسیاری از کاربران به سمت این بازی جذب کرده و بدون شک می‌توان آن را بهترین اثر توسعه‌یافته توسط استودیو می‌می‌می گیمز دانست.

بازی Desperados III

بازی پرطرفدار Metro Redux

این بازی که در سبک شوتر اولش شخص است، در سال ۲۰۱۴ توسط استودیو 4A Games منتشر شده و یک بازی خوش‌ساخت به شمار می‌آید. اثری که در جریان آن بازماندگان جنگ هسته‌ای در تونل‌های مترو مسکو زندگی می‌کنند.

شما می‌توانید نقش آرتومی شخصیت اول این داستان را که باید از ایستگاه محل زندگی خود محافظت کند، بر عهده داشته باشید. خطراتی مانند هیولاهای جهش یافته باعث چالش‌برانگیز شدن این گیم‌پلی می‌شود.

نسخه بعدی این بازی در سال ۲۰۱۳ به نام Last Light  روانه بازار شد و امکانات جدید از جمله شخصی‌سازی سلاح‌ها در اختیار گیمرها قرار گرفت. این اثر در حال حاضر به عنوان بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان توجه منتقدین را به خود جلب کرده است.

بازی Metro Redux 

بازی  Streets of Rage 4

اگر از آن دست از بازیکنانی هستید که به کنسول بازی سگا جنسیس علاقه دارید، به احتمال زیاد این بازی سبک بیتم آپ می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. آخرین مجموعه از نسخه‌های سه‌گانه Streets of Rage 4 در سال ۱۹۹۴ تولید شد و در سال ۲۰۲۰ استودیو Dotemu  آن را در کنسول بازی ایکس وان منتشر کرد.

این اثر کنسول Xbox One به نسخه‌های پیشین خود وفادار بوده و حس ‌و‌ حال نوستالوژیک را به طرفداران خود القا می‌کند. با توسعه این بازی، گیمرها می‌توانند به صورت محلی آن را به صورت ۴ نفره نیز بازی کنند.

داستان این بازی وقایع ۱۰ سال پیش نسخه سوم مجموعه را روایت می‌کند و بازیکنان باید شهر وودئوک را از کنترل دوقلوهای Y که فرزندان آنتوگونیست مجموعه به نام  Mr. X هستند، نجات دهند.

بازی  Streets of Rage 4

بازی Assassin’s Creed Odyssey

از بی‌نظیرترین آثار نقش‌آفرینی و یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان که استودیو یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کرد، بازی Assassin’s Creed Odyssey است. داستان تاریخی این بازی درباره جنگ‌های پلوپز است که میان آتن و اسپارت شکل گرفته و در نتیجه آن بسیاری از مردم آواره شده‌اند.

گیمرها در این بازی باید از بین دو خواهر و برادر به نام کساندرا و الکسیوس کاراکتر اصلی خود را انتخاب کرده و هدایت بازی را به دست بگیرند.

بهترین ویژگی این گیم‌پلی شخصیت‌پردازی مناسب است و شما می‌توانید با ورود به یک داستان چند جانبه در یک فضای ماجراجویانه به اکتشاف بپردازید. چهار مهارت برای مبارزه‌های نزدیک و ۴ مهارت برای مبارزات راه دور طراحی شده و این تنوع بازی باعث شده که بازیکنان راحت‌تر بتوانند بین شخصیت‌های داستان جابجایی داشته باشند.

نبرد کشتی‌ها در نسخه اودیسی شکل بسیار کامل‌تر از نسخه بلک فلگ است و بازیکنان می‌توانند با کنترل خدمه مخصوص در دریای اژه وارد شده و نبردهای دریایی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده‌‌ای را تجربه نمایند.

بازی Assassin's Creed Odyssey

بازی Cuphead

از دیگر آثار سبک شوتر آپ، گیم‌پلی Cuphead است که به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار استودیو MDHR  به شمار می‌آید. این بازی در کنسول خانگی ایکس باکس وان راه پیدا کرد؛ اثری که در جریان آن بازیکنان می‌توانند با شخصیت‌های طناز و بامزه به نام Cuphead  و  Mugmanبا باس‌فایت‌ها بجنگند.

سازندگان پس از موفقیت‌های مختلف یک نسخه الحاقی به نام The Delicious Last Course را عرضه کردند که براساس آن شخصیت‌های داستان می‌توانند ماجراجوهای بیشتری داشته باشند.

در این مجموعه، شخصیت Ms. Chalice به داستان اضافه شده و با کمک وی می‌توان در یک محیط دو بعدی با دشمنان مبارزه کرد و از تله‌های مختلف آن‌ها جان سالم به در برد.

بازی Cuphead

بازی Sunset Overdrive

Sunset Overdrive بازی اکشن ماجراجویی ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز است که به عنوان بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان به شمار می‌آید. داستان این اثر مهیج در یک فضای خیالی به نام Sunset City اتفاق می‌افتد. بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از کارکنان این کمپانی به نام FizzCo  را بر عهده گرفته و برای تولید و نوشیدنی‌هایی که مردم با آنها به هیولاهای جهش‌یافته تبدیل می‌شوند، تولید کنند.

شما می‌توانید از سلاح‌های مختلف برای مبارزه استفاده کرده و روی دیوارها حرکت کنید و با استفاده از زیپ‌ لاین در نقاط مختلف شهر جابجا شوید. این بازی بر روی مبارزات پویا و سریع تمرکز داشته و با گنجاندن ویژگی و قابلیت شخصی‌سازی این امکان را به گیمرها می‌دهد که ظاهر شخصیت‌های اصلی را مطابق میل خود تغییر دهند.

با عرضه نسخه جدید این گیم‌پلی در حال حاضر می‌توان آن را به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های کنسول Xbox One دانست.

بازی Sunset Overdrive

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

در جایگاه بعدی فهرست بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان بدون شک می‌توان بازیSekiro: Shadows Die Twice  را قرار داد که در سال ۲۰۱۹ جایزه معروف Game Awards را برنده جایزه شد. این بازی با هدف توسعه نسل جدید بازی‌های ایکس وان توسط استودیو فرام‌سافتور تولید شد. سازندگان این مجموعه این بار با یک اثر متفاوت بازگشته و افراد بیشتری فرصت تجربه این اثر ارزشمند را دارند.

داستان این بازی در سانگو ژاپن روایت می‌شود و روایتگر وقایع زندگی یک شینوبی به نام ولف است که پس از شکست در یک مأموریت تا پای مرگ نیز پیش می‌رود و یکی از دستان خود را از دست می‌دهد. شما می‌توانید با کنترل و ارتقاء مهارت شخصیت‌های داستان توانایی‌های خود را بهبود دهید.

شخصیت اصلی داستان با دست مصنوعی خود از درختان و ساختمان‌ها بالا می‌رود و در طول داستان مبارزه هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های این بازی این است که شما می‌توانید به صورت مخفیانه نبردهای تن ‌به‌ تن را تجربه کنید. به علاوه دفاع از خود در طول بازی بسیار اهمیت داشته و شما باید زمان‌بندی مخصوصی داشته باشید.

مانند دیگر بازی‌های ارائه شده از استادیوم فرام‌سافتور، مجازات مرگ در بازی Sekiro: Shadows Die Twice  سنگینی دارد. صداگذاری و موسیقی متن تاثیرگذار باعث می‌شود که بازیکنان بتوانند ساعت‌ها غرق دنیای این گیم‌پلی شده و بدون خستگی تمام مراحل بازی را تکمیل کنند.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Devil May Cry 5

یکی از بازی‌های اکشن ماجراجویی که توسط استودیو کپکام منتشر شد بازیDevil May Cry 5 است. این گیم‌پلی به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان توانسته توجه منتقدین را به خود جلب کند، روایتگر شخصیت این بازی دانته است که هیولاهای مختلف را نابود می‌کند.

با انتشار نسخه پنجم این مجموعه شما می‌توانید از تجربه این گیم‌پلی لذت ببرید. خط داستان بازی بسیار وفادار به نسخه‌های پیشین آن است و سازندگان تلاش کرده‌اند که داستان کل مجموعه را در نسخه جدید روایت کنند.

بازیکنان می‌توانند با شوق و اشتیاق تا لحظات پایانی تمام مراحل طی کرده و با شخصیت‌های مرموز دیگر به نام V آشنا شوند. این شخصیت با سبک مبارزه متفاوت همراه با دو دانته و نیرو، یک مثلث غیرقابل کنترل و فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند.

جلوه‌های بصری که در این نسخه ارائه شده، محیط و فضای ترسناکی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و شما می‌توانید مبارزات سریع، استفاده از اسلحه‌های متنوع و کمبوهای مختلف را تجربه کنید. در طول داستان هر کدام از قهرمانان بازی، سلاح‌های مختلفی را در دست داشته و با استفاده از نیروی اهریمنی می‌توانید از ترکیبات مختلف برای مبارزات خود استفاده کنند.

موسیقی فوق‌العاده این مجموعه دوئل می کرای به حدی تاثیرگذار است که هیجان مبارزه تا آستانه هیجان گیمرها برای نابودی دشمنان و اهریمنان را دوچندان می‌کند.

بازی Devil May Cry 5

بازی Fallout 4

بازی Fallout 4 از گیم‌پلی‌های قدیمی نقش‌آفرینی است که در نسخه‌های مختلف ارائه شده و حس ناستالوژی را برای گیمرها زنده می‌کند. این بازی روایتگر دوران آخرالزمانی است که در آن یک انفجار اتمی باعث آوارگی میلیون‌ها انسان می‌شود.

بتسدا شخصیت اصلی داستان، پس از ۲۰۰ سال از انفجار اتمی، با ورود به دنیای جدید به سراغ پناهگاه ۱۱۱ می‌رود و برای حفظ بقای خود و باقی انسان‌ها تلاش می‌کند. جزئیات زیاد این بازی و تلاش وسواس‌گونه در طراحی شخصیت‌ها و فضای داستان باعث شده که این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان مطرح شود.

بازی Fallout 4

 بازی Dishonored 2

گیم‌پلی Dishonored 2 یک بازی مخفی‌کاری مهیج است که تجربه فوق‌العاده  از بازی‌های سبک اکشن را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. داستان این بازی روایتگر شخصیتی به نام امیلی است که بر تاج و تخت نشسته و گیمرها باید در نقش قهرمان داستان به نام  کوروو آتانو با یک جادوگر شرور مبارزه کنند.

بازیکنان با کنترل شخصیت آتانو و امیلی باید برای بازپس‌گیری تاج و تختی که توسط جادوگر شرور ربوده شده، وارد عمل شوند. سبک داستانی متفاوت و خاص این بازی باعث شده که گیمرها برای ورود به یک ماجراجویی خونین در شهر جنوبی کارناکا مجاب شوند و همه اعضای کودتا را ترور کنند.

این بازی پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه اول آن داشته و عناصر گیم‌پلی توسعه پیدا کرده‌اند. در ورژن جدید آن، راه‌های متعددی برای پشت سر گذاشتن مراحل قبل داشته و می‌توانید در دو دسته اکشن و مخفی‌کاری به مبارزه بپردازید. علاوه بر این امکان ارتقاء مهارت‌ شخصیت‌ها برای شما وجود دارد.

از آنجا که سبک بازی‌های مخفی‌کاری برای گیمرها بسیار لذت‌بخش است، می‌توانید تجربه ساعت‌ها بازی بدون خستگی را در این گیم‌پلی داشته باشید.

 بازی Dishonored 2

بازی Wolfenstein II: The New Colossus

کنسول بازی ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۷ یکی از آثار شوتر اول شخص را به نام گیم‌پلی Wolfenstein II: The New Colossus را منتشر کرد. روایت اصلی داستان در مورد شخصیت خشنی به نام ترور بیلی است که با سلاح‌های محدود باید با مبارزه با عوامل تهدیدکننده بپردازد.

مأموریت‌های مختلفی و امکان استفاده از تجهیزات فرعی، از امکاناتی است که به این بازی اضافه شده است. این اثر یک اکشن محض از استودیو ماشین‌گیمز است و گیمرها را به یک ماشین آدم‌کشی تبدیل می‌کند. گرافیک خیره‌کننده و موسیقی بسیار هیجان‌انگیز این اثر بی‌نظیر، گیمرها را جذب فضای دیوانه‌وار داستان برای رقابت و نابودی دشمنان می‌کند.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus

بازی Monster Hunter: World

یکی از گیم‌پلی‌هایی که نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، Monster Hunter: World است که از آثار اکشن نقش‌آفرینی به شمار می‌آید. در جریان بازی گیمرها باید کنترل یک هانتر را که وظیفه دارد هیولاها را در شکار کنند، بر عهده می‌گیرند.

سیستم این گیم‌پلی به صورتی است که در صورت شکار موفقیت‌آمیز هیولاها، آیتم‌های مختلفی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. با ساخت سلاح‌های قوی‌تر می‌توانید به سراغ هیولاهای قدرتمند بروید.

از قابلیت‌های مهم این گیم‌پلی اجرای آن به صورت انفرادی و چهار نفره است و امکان ارتقاء سلاح‌ها و زره‌ها بر روی عملکرد این بازی بسیار اثرگذار بوده است. با توسعه ورژن جدید، این بازی به عنوان سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های این کنسول محسوب می‌شود.

بازی Monster Hunter: World

بازی Destiny: The Taken King

از دیگر بازی‌های سبک شوتر اول شخص و نقش‌آفرینی ساخته استودیو بانجی که توانسته تجربه ماندگاری را برای علاقمندان به سبک‌های نقش‌آفرینی رقم بزند، بازی Destiny است. این بازی را می‌توان به صورت آنلاین و چهار نفره پیش برد.

استودیو بانجی سه بسته گسترده از این بازی را منتشر کرده که گیمرها در هر کدام ماموریت‌های مختلفی را بر عهده دارند. در آخرین بسته افزایشی این بازی به نام The Taken King، شخصیت منفی جدیدOryx  حضور دارد.

ظاهر تاریک و نامیرای این شخصیت‌ نشان‌ می‌دهد به جان شما بیفتند و باید مهارت‌های خود را در هر مرحله ارتقاء دهید تا بتوانید با آنها مبارزه کنید. با خط داستانی جذاب و گرافیک طبیعی این اثر، لحظات بسیار مهیجی را در هر مرحله تجربه خواهید کرد.

بازی Destiny: The Taken King

بازی Diablo III: Ultimate Evil Edition

بازی Diablo III: Ultimate Evil Edition نسخه بازی الحاقی Reaper of Souls را در خود جای داده است. منتشر کننده این بازی بلیزارد است که نسخه جدید این گیم‌پلی را به سبک اکشن نقش‌آفرینی و ایجاد المن‌های کلاسیک فانتزی ارائه کرده است. در این بازی، گیمرها می‌توانند نقش قهرمانانی را داشته باشند که می‌خواهند جهان را از دست اهریمن نجات دهند.

شما می‌توانید پس از انتخاب کلاس شخصیت اصلی، مهارت‌ها و سلاح‌ها را مطابق میل خود ارتقاء دهید. به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان، شما می‌توانید حالت‌های مختلف به نام Adventure Mode  را به بازی اضافه کرده و آزادانه در جهان دیابلو گشت‌و‌گذار کنید.

بازی Diablo III: Ultimate Evil Edition

بازی Tomb Raider: Definitive Edition

Tomb Raider: Definitive Edition نسخه ریموت شده بازی Tomb Raider است که در سال ۲۰۱۳ توسط استودیو کریستال داینامیکز به سبک اکشن ماجراجویی منتشر شده است. وقایع این گیم‌پلی در جزیره گمشدهYamatai  در مثلث برمودا اتفاق می‌افتد.

یک کنترل باستان‌شناس نوپا به این جزیره اسرارآمیز وارد می‌شود و باید دنبال امپراطوری گمشده خود در این سرزمین است. این بازی مانند دیگر بازی‌های مجموعه نسخه سوم شخص است و سازندگان آن تلاش کردند المان‌های بقا را به بازی اضافه کنند.

سیستم مبارزات بازی نیز در مقایسه با ورژن‌های قبل دارای طراحی جدید است. با سبک مخفی‌کاری ارائه شده در داستان و مأموریت‌های جانبی، بازیکنان می‌توانند به صورت مخفیانه دشمنان را از بین ببرند و همین جذابیت بازی را دوچندان کرده است.

بازی Tomb Raider: Definitive Edition

بازی Battlefield 1

تنها بازی سبک شوتر اول شخص مربوط به جنگ جهانی اول، گیم‌پلی Battlefield 1 ساخته استودیو دایس است. بازیکنان می‌توانند به دوران جنگ جهانی اول بازگشته و از نزدیک روند تاریخ را حس کنند.

با توسعه ورژن جدید، شما می‌توانید تجربه بازی‌های چند نفره را در این گیم‌پلی داشته باشید. بخش چند نفره بازی به گونه طراحی شده که امکان ارتقاء سلاح‌ها، ماشین‌آلات جنگی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد و می‌توانند نبرد خونین را با ۶۳ بازیکن دیگر تجربه کنند.

سازندگان در این بخش ۴ کلاس مختلف در نظر گرفته و می‌توانند تجهیزات منحصر به فردی داشته باشند. علاوه بر حالت‌های چند نفره محبوب مانند دامینیشن، کانکوئست و  Team Deathmatch، بخش جدیدی به نامOperation  شبیه به رویدادهای جنگ جهانی اول را تجربه کنند.

در مجموع این اثر را می‌توان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قلمداد کرد که به واسطه آن گیم‌پلیرها می‌توانند تجربه هیجان‌انگیز این اثر برجسته را داشته باشند.

بازی Battlefield 1

بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

ارباب حلقه‌ها یکی از شناخته‎شده‌ترین بازی‌های مجموعه‌هایی است که به نویسندگی جی. آر. آر. تالکین نوشته شده و در آن روایت متفاوت از سرزمین میانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بازی Middle-earth: Shadow of Mordor ساخته استودیو مونولیث از لحاظ داستانی در جایگاه خاصی قرار دارد و با اقتباس مستقیم کتاب‌های منتشر شده، علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

داستان بازی این گیم‌پلی در مورد شخصیتی به نام تالیون است که همسر و فرزند وی توسط نیروهای به قتل رسیده و قصد دارد از طریق همراه خود به نام Celebrimbor انتقام خانواده‌ خود را بگیرد.

بارزترین ویژگی‌ این بازی طراحی آن توسط هوش مصنوعی است. به طور مثال اگر با دشمنان روبرو شوید، در مراحل بعد می‌توانید توانایی خود را ارتقاء داده و در کنار آن سبک مبارزه خود را عوض کنید. داستان جذاب و درگیرکننده این بازی تجربه بصری لذت بخشی برای گیمرها به وجود آورده است.

بازی Middle-earth: Shadow of Mordor

بازی DOOM Eternal

DOOM Eternal از سری بازی‌های شوتر اول شخص منتشر شده توسط استودیواید سافتور است و گیمرها بار دیگر می‌توانند تجربه رویارویی با هیولاها را داشته باشند. این داستان دو سال پس از وقایع نسخه اول DOOM Eternal رخ می‌دهد و حالا بیگانه‌ای به نامKhan Maykr  فرمانروای قلمروUrdak  قصد دارد به همراه سه راهب خود شریعت رو نابود کند.

در این بین دووم‌گای بازمی‌گردد و با سلاح‌های کوچک و بزرگ با آنها روبرو می‌شود. در این بازی ۸ سلاح مختلف از جمله شاتگان، چینگان و پلاسماگان وجود دارد. از آنجا که دووم‌گای می‌تواند از تجهیزات فرعی استفاده کند، این امکان نظر هر بازیکنی را به خود جلب می‌کند.

علاوه بر این شما می‌توانید در طول داستان از نارنجک‌های مختلف استفاده کرده و لذت کشتار واقعی را تجربه نمایید. تغییراتی که در بازی DOOM Eternal ایجاد شده، هر گیمری را مشتاق تجربه این بازی می‌کند.

بازی DOOM Eternal

بازی Stardew Valley

بازی شبیه‌ساز نقش‌آفرینی Xbox One که در سال‌های اخیر توانسته بیشترین میزان مخاطب را داشته و ساعت‌ها گیمرها را درگیر ‌کند، بازی  Stardew Valleyاست. این اثر از جمله شاخص‌ترین بازی‌های منتشر شده توسط کانسرند ایپ به شمار می‌آید.

گرافیک پیکسل آرتی این بازی از رنگ‌های متنوع بهره برده و باعث انتقال حس و حال بسیار خوبی به بازیکنان می‌شود. در جریان بازی شما نقش شخصیت اول داستان را دارید که با دریافت نامه از جانب پدربزرگ خود متوجه می‌شود مزرعه‌ای به ارث برده است.

پس از آن می‌فهمد که این مکان از ابتدا آماده کشاورزی نیست و باید سنگ‌های بزرگ و درختان را از زمین حذف کند. در طول بازی شما می‌توانید با مردم تعامل داشته، ابزار آلات مورد نظر خود را خریداری و در رویدادهای مختلف دهکده شرکت کنید.

بازی Stardew Valley

بازی Injustice 2

از دیگر بازی‌های سبک مبارزه‌ای ساخته کمپانی ندررلم که می‌توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان به شمار آوریم، بازی  Injustice 2است. در این بازی المان‌های منحصر به فردی وجود دارد و روایت داستان، ادامه روایت نسخه قبلی بازی است.

بتمن پس از تلاش بسیار سوپرمن را زندانی می‌کند و در تلاش است که صلح در جهان پایدار کند. اما با ظهور شخصیتی به نام برینیاک به عنوان یک تهدید بزرگ، این صلح دوام نمی‌آورد و بتمن سراغ دوستی با یک شخص دیگر می‌رود.

Injustice 2 به شدت داستان گیرا و درگیرکننده‌ای داشته و نمونه آن کمتر در کنسول بازی مایکروسافت مشاهده می‌شود. در طول بازی، تک تک شخصیت‌های داستان با جذابیت منحصر به فردی که دارند به روش خاص خود وارد رینگ مبارزه می‌شوند؛ بنابراین اگر شیفته بازی‌های سبک مبارزه‌ای هستید، این اثر بهترین بازی منتشر شده در این کنسول بازی است.

بازی Injustice 2

 بازی A Plague Tale: Innocence

استودیو فولانت در سال ۲۰۱۹ تصمیم به ساخت یک بازی اکشن نقش‌آفرینی به اسمA Plague Tale: Innocence گرفت و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین و بهترین بازی‌های کنسول بازی ایکس وان مطرح شد.

این اثر روایتگر وقایع قرن چهاردهم کشور فرانسه و جنگ ۱۰۰ ساله است. بازیکنان عهده دار نقش دختری به نامAmicia  بوده و باید تلاش کنند برادر کوچک را از دست ارتش فرانسه نجات دهند.

این بازی با استفاده از المان‌های ترس و بقا اجازه می‌دهد که شخصیت‌ها بتوانند به صورت مخفی جریان بازی را پیش برده و معماهایی که در طول داستان به وجود می‌آید را حل کنند. در صورت دستگیریAmicia  توسط دشمن شما باید وی را از دست دشمنان نجات دهید.

این بازی مجموعه‌ای از معماهای مختلف است که گیمرها باید گروهی از موش‌ها را از نقطه‌ای به نقطه دیگر هدایت کنند. این گیم‌پلی معروف در سال ۲۰۲۲ توسط منتقدان با واکنش‌های مثبتی روبرو شد و هم‌ اکنون می‌توانید آن را در کنسول ایکس باکس وان دریافت کنید.

 بازی A Plague Tale: Innocence

بازی Hollow Knight: Voidheart Edition

بازی بعدی که می‌توان به جرات آن را در لیست بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قرار داد، Hollow Knight: Voidheart Edition است. در جریان این بازی شوالیه با ورود به قلمرو پادشاهی حشرات می‌فهمد که نفرین باستانی گریبان‌گیر وی شده و تصمیم می‌گیرد برای کشف کشف علت این اتفاق دست به کار شود.

بازی Hollow Knight شخصیت‌پردازی‌های عالی داشته و در هر مرحله از المان‌های مختلف استفاد شده است. همچنین روایت داستانی پر پیچ و خم باعث می‌شود که گیمرها بتوانند یک سفر ماجراجویانه را تجربه کنند.

در این بازی که نمونه آن کمتر در بین بازی‌های ویدیویی مشاهده می‌شود، می‌توانید با ارتقاء سلاح‌های شخصیت اصلی و مهارت‌های خود، آیتم‌های مختلف را خریداری کنید.

بازی Hollow Knight: Voidheart Edition

بازی Mass Effect Legendary Edition

قطعاً یکی از بهترین بازی‌های سبک اکشن نقش‌آفرینی که از مجموعه مس افکت منتشر شده بازی Mass Effect Legendary Edition است. این اثر در سال ۲۰۲۱ توجه منتقدان را به خود جلب کرد. هر سه این بازی‌های از نظر فنی و بصری بهبود داشته و تغییرات اساسی بر روی شخصیت‌های بازی ایجاد شده است.

نسخه اول مجموعه نسبت به دیگر ورژن‌های با تغییرات وسیعی از جمله بهبود گرافیک، کنترل خودروها، مدت زمان بارگذاری و مکانیزم مبارزه  همراه بوده است. به علاوه در طول داستان، بازیکنان در نقش ابر سربازی به نام فرمانده شپرد باید با جامعه کهکشانی بیگانه متحد شوند. همین فضای اکشن، بازی را برای بسیاری از گیمرها جذاب کرده و می‌توانند برای تکمیل آن ساعت‌ها پای کنسول بنشینند.

دانلود بازی Mass Effect Legendary Edition

بازی Mass Effect Legendary Edition

 بازی NieR: Automata – Become as Gods Edition

داستان بازی  Nier: Automataدر مورد آینده‌های است که در آن ربات‌ها وارد زمین شده و کنترل آن را به عهده می‌گیرند. پس از آن سازمانYoRHa  تصمیم می‌گیرد با ارسال اندرویدهایی به زمین این ربات‌ها را متوقف کرده و زمین را برای انسان‌ها بازپس گیرد.

کنترل این بازی به دست دو اندروید به نام2B  و 9S است که باید با ربات‌های کوچک و بزرگ روبرو شوند. در طول داستان نیز با ورود به دنیایAutomata  متوجه می‌شوید که اوضاع بسیار پیچیده است و شما باید با ابعاد وسیع مبارزات مواجه ‌شوید.

سیستم شخصی‌سازی و ارتقاء شخصیت‌ها از جمله قابلیت‌های نوآورانه این بازی است که دست کاربران را برای توسعه مهارت‌ کاراکترها باز می‌گذارد. موسیقی گوش‌نوازی که در پس‌زمینه بازی وجود دارد، آن را از دیگر بازی‌های اکشن متمایز ساخته است. از لحاظ گرافیک نیز این نسخه به شکل بهتری عمل کرده و جلوه‌های بصری در آن بسیار ارتقاء یافته است.

 بازی NieR: Automata - Become as Gods Edition

بازی Batman: Arkham Knight

بازی Batman ساخته استودیو راک‌استیدی در فهرست بهترین بازی‌های ایکس وان قرار دارد. در این بازی Scarecrow  با همراهی شخصیتی مرموز به ‌نام Arkham Knigth به شهر گاتهام حمله می‌کند. این دو شخصیت قصد دارند با متحد کردن خلافکاران شهر، بتمن را نابود کنند.

در این بازی مشابه نسخه‌های قبل بازیکنان می‌توانند استفاده از از تجهیزات و گجت‌های مختلف مخفی‌کاری و مبارزه‌های تن ‌به ‌تن را تجربه کنند. علاوه بر این گیمرها این امکان را دارند که گشت‌وگذار کرده و ماموریت‌های اصلی بازی را انجام دهند. در این بازی برای اولین بار می‌توانید با خودرویBatmobile  در نقاط مختلف حرکت کرده و ماموریت‌های زیادی را تجربه کنید.

بازی Batman: Arkham Knight

بازی Dead Cells

از جمله بازی‌های اکشن و دو بعدی ساخته استودیو تویین موشن، بازی Dead Cell است. بازی Dead Cell با الهام از آثار روگ‌لایکی شما را در مجرای فاضلابی قرار می‌دهد که در درون آن پر از دشمن است و می‌توانند به شما آسیب بزنند. به وسیله Cellها  که به دست می‌آورید، می‌توانید توانایی‌های متعددی در نابودی دشمنان با سلاح به دست آورید.

در کنار گرافیک پیکسلی زیبا و جذاب، سازندگان موسیقی گوش‌نوازی را در اختیار مخاطبان قرار داده تا حس نوستالوژیک را به مخاطبان القا کنند.

بازی Dead Cells

 بازی Overwatch

از دیگر بازی‌های که در کنسول بازی‌های ویدیویی ایکس وان ارائه شده، بازی Overwatch به سبک شوتر اول شخص است. پشتیبانی‌های این بازی باعث شده که بازیکنان بتوانند با انتخاب شخصیت محبوب خود از میان قهرمانان و ضد قهرمانان با یکدیگر مبارزه کنند.

اورواچ در زمان اوج خود بالانسی از قدرت قهرمانان بازی را به رخ کشید و این موفقیت تا جایی ادامه داشت که بلیزارد به صورت رسمی نسخه دوم را جایگزین این بازی معروف Xbox One کرد.

دانلود بازی Overwatch

 بازی Overwatch

 بازی What remains of Edith Finch

از جمله بازی‌های برجسته سبک ماجراجویی ایکس باکس وان، بازی What remains of Edith Finch است.

داستان این بازی نام دختری به نام ایدث است که با ورود به عمارت قدیمی خاطرات اعضای خانواده خود را مرور می‌کند. طراحی مراحل بازی بسیار خلاقانه بوده و فضای آن در سایر بازی‌های ویدیویی کمتر دیده می‌شود.

بخش طراحی این بازی بسیار زیبا ایجاد شده است. جف روسو آهنگساز سریال‌ معروف فارگو، موسیقی متن متفاوتی را بر روی این بازی ویدیویی قرار داده و جذابیت داستان و فضای بازی دوچندان شده است.

 بازی What remains of Edith Finch

 بازی Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2 ساخته استودیو Double Fine است و در جایگاه بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قرار دارد. در این بازی گیمرها می‌توانند نقش شخصیتRaz  را داشته باشند. یک سری گروه شامل نیروهای ویژه نیز با استفاده از مهارت‌های خود به نبرد علیه تهدیدهای بشری می‌رود. در این گیم‌پلی گروهPsychonaut  پرده از اتفاق‌هایی که منجر به دزدیده شدن رهبر آنها می‌شود، برمی‌دارند.

در جریان بازیRaz  باید وارد فضای ذهنی برخی از شخصیت‌ها شود و مدارک و اطلاعاتی از آنها به دست آورد. گرافیک جذاب و همچنین سبک داستانی مرموز این بازی باعث شده که بیشتر گیمرها بخواهند این بازی را برای یک بار هم شده امتحان کنند.

 بازی Psychonauts 2

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

از بهترین تولیدات استودیو کونامی که به سبک مخفی‌کاری و ماجراجویانه است،Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است. این گیم‌پلی جذاب، به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان به شمار می‌آید.

در این بازی بازیکنان ماموریت‌های زیادی را انجام می‌دهند و داستان بازی ۹ سال پس از وقایع Ground Zeroes  را نشان می‌دهد. در این نسخه، ونوم اسنیک برگشته و علاوه بر ایجاد گروه  Diamond Dog، جلوی تروریستی به نامSkull Face  را می‌گیرد.

شخصیت‌های مختلفی در این بازی حضور دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم کاربران را درگیر می‌کنند. سبک مخفی‌کاری این بازی نقطه قوت آن است و می‌توانید در طول داستان از تجهیزات و امکانات خاصی مانند صدای آژیر استفاده کنید.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

 بازی Minecraft: Xbox One Edition

یکی از بهترین آثار کنسول ایکس باکس وان Minecraft: Xbox One Edition است. این گیم‌پلی یک بازی سند باکس است که در آن مکعب‌ها در کنار هم چیده می‌شوند. در این بازی شما وارد نقشه و دنیای سه بعدی و مکعبی می‌شوید.

سیستم‌های کرفتینگ این بازی‌ ویدیویی باعث شده که بتوانید جابجایی‌های مختلفی را بین شخصیت‌ها داشته و یک دنیای بزرگ را در درون داستان خلق کنید.

این بازی با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه بر روی پلتفرم‌های مختلف، به پرفروش‌ترین بازی تاریخ تبدیل شده و هم اکنون در لیست بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قرار دارد.

 بازی Minecraft: Xbox One Edition

 بازی  BioShock: The Collection

BioShock: The Collection یکی از خاص‌ترین بازی‌های سبک شوتر اولش اول شخص است و تجربه لذت‌بخش‌تری نسبت به مجموعه قبلی آن به نام BioShock در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

بسته‌های الحاقی و محتویات گوناگون کمک می‌کند تا بتوانید از بهترین کانکشن‌های موجود در آثار ایکس باکس بهره‌مند شوید. در نسخه اینفینیت این بازی جایی که شخصیت اصلی Booker DeWitt  برای انجام مأموریت به شهر معلق در آسمان فرستاده می‌شود، توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. شخصیت‌پردازی بی‌نظیر و همچنین خط داستانی جذاب این اثر باعث شده که مخاطبان بتوانند ساعت‌ها سرگرم باشند.

 بازی  BioShock: The Collection

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

Hellblade: Senua’s Sacrifice از بهترین آثار سبک اکشن ماجراجویی که از استودیو نینجا تئوری تولید شده است. این بازی زندگی یک دختر به نام سنوئا جنگجوی قبیله پیکت را بازگو می‌کند که با کشته شدن عشق زندگی خود دوبلین تصمیم دارد به به هل‌هایم سفر کند. پس آن نیز با رودررویی با هِلا ملکه مرگ، عشق خود را به زندگی بازگرداند.

گرافیک فنی این بازی بسیار چشم نواز است و از نظر بصری یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های نسل هشتمی Xbox One است که در اختیار گیمرها قرار دارد.

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice

 بازی Gears 5

Gears 5 یکی از بازی‌هایی است که در سری ایکس باکس ایکس و ایکس وان قرار دارد. این اثر آخرین ساخته استودیو کالکشن در سال ۲۰۲۰ است که عملکردی فراتر از حد تصور دارد. اثری که در جریان آن با قرار گرفتن در نقش Kait Diaz می‌توانید با اعضای اصلی نسخه‌های قبلی مجموعه از جمله مارکوس فینکس هم‌تیم شوید.

در این بازی شما اجازه استفاده از سلاح‌های سرد را داشته و می‌توانید در حالت تک نفره و چند نفره تجربه به یاد ماندنی این بازی را داشته باشید.

 بازی Gears 5

بازی محبوب Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

Divinity: Original Sin II – Definitive Edition یکی از بازی‌های نقش‌آفرینی نسل ۸ است که در کنسول ایکس باکس وان ارائه شده است. داستان غنی و لذت‌بخش این مجموعه آن را به یک اثر ایزومتریک تبدیل کرده است.

بازی اوریجینال سین 2 در کوتاه‌ترین حالت ممکن ۶۰ ساعت گیم‌پلی دارد و می‌توانید در هر مرحله در محیط‌های مختلف گشت‌و‌گذار کنید. سازندگان این بازی یکی از بهترین سیستم‌های ارتقاء را قرار داده و گیمرها به راحتی می‌توانند با استراتژی‌های مختلف بر دشمنان غلبه کنند.

بازی محبوب Divinity: Original Sin II – Definitive Edition

 بازی نقش‌آفرینی Dark Souls II: Scholar of the First Sin

یکی از بهترین بازی‌هایی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده و بازیکنان را به دنیای تاریک می‌برد، گیم‌پلی Dark Souls II: Scholar of the First Sin است.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin با یک شخص آغاز می‌شود که نامیرا است و به واسطه یک نفرین هیچ‌وقت قرار نیست بمیرد. در آخر داستان نیز این شخصیت به یک هاله تبدیل می‌شود. حال برای از بین بردن نفرین خود باید به امپراطور نابود شده در انگلند سفر کرد و در طول مسیر روح‌های بزرگ را از افراد قدیمی که نامشان فراموش شده جمع آوری کند.

محتوای غنی این بازی و بهبودی که در گرافیک آن ایجاد شده، این اثر را به بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان تبدیل کرده است.

 بازی نقش‌آفرینی Dark Souls II: Scholar of the First Sin

بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition

Dragon Quest XI  نسخه بهبودیافته از مجموعه دراگون کوئست است که در جریان آن بازیکنان می‌توانند در محیط‌های متنوع گشت‌وگذار داشته و با هیولاهای مختلف مبارزه کنند. وقایع داستان این بازی در سرزمینErdrea  رخ می‌دهد، جایی که امپراتوری‌ها توسط ارتشی از هیولاها نابود شده‌اند.

شخصیت اصلی بازی در جریان این حمله نجات پیدا کرده و پیرمردی وی را در رودخانه پیدا می‌کند. از آنجا که شخصیت اصلی این داستان با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شود و باید ماموریت‌های زیادی انجام دهد، این بازی برای بسیاری از گیمرها جالب است.

بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition

بازی Halo: The Master Chief Collection

هیلو مستر شف یکی از ۶ نسخه مجموعه هیلو  است و هر کدام از بازی‌های این مجموعه را می‌توانید به بهینه‌ترین شکل و گرافیک‌ها بر روی کنسول بازی کنید.

با ایجاد نسخه‌های ریمستر شده و جزئیات بصری بیشتر، شما می‌توانید به نسخه‌های قدیمی هیلو بر روی کنسول ایکس باکس وان دسترسی داشته باشید.

بازی Halo: The Master Chief Collection

بازی Inside

در سال ۲۰۱۰ استودیو دانمارکی پلی‌دد تصمیم به توسعه یک بازی سرگرم‌کننده به نام Inside و توانست نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند.

لیمبو یک بازی دو بعدی معمایی بود که در دنیای سیاه و سفید، بازیکنان باید نقش یک پسر بچه که به دنبال خواهر خود را می‌گردد بر عهده بگیرند. نسخه پیشرفته این بازی بعد از ۶ سال به نام Inside منتشر شده است.

پلی‌دد این بار شما را در نقش یک پسرکی قرار می‌دهد که از همان ابتدا از دست افراد دیگر فرار کرده است. شما باید از معماهای زیادی عبور کنید تا این پسرک را به مقصد نامعلوم خارج از مکانی که در آن گیر افتاده برسانید.

طراحی این بازی بسیار نفس‌گیر و ترسناک است. سازندگان این بازی هم توانسته‌اند از این فضا به خوبی بهره بگیرند و گیمرها را در یک محیط رمزآلود قرار دهند. یک سوم نهایی بازی Inside یکی از سردرگم‌کننده‌ترین و عجیب‌ترین قسمت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید.

بازی Inside

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim از آثار نام آشنا نیست؛ اما به جرات می‌توان آن را جز بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان قرار داد. این بازی ماجرای ۲۰۰ سال پس از اتفاق‌های نسخه Oblivion  را روایت می‌کند.

گیمرها می‌توانند با قرار گرفتن در نقش شخصیت اصلی یعنیDragonborn  به نبرد اژدهایی به نامAlduin  بروند که می‌خواهد دنیا را نابود کند.

در طول بازی شما می‌توانید ماموریت‌های مختلف انجام داده و شخصیت‌ها را تا حد ممکن ارتقاء بدهید. این بازی با شخصیت‌پردازی‌های متنوع، طراحی‌های بصری ویژه و سیستم مبارزاتی خوش‌ساخت مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی Celeste

در سال‌های اخیر بازی‌های پیکسل آرت زیادی روانه بازار شده که حس نستالوژیک دهه ۸۰ و ۹۰ را القا می‌کنند. یکی از بازی‌های خوش ساخت Xbox One که توسط توسعه‌دهندگان ارائه شده، بازی Celeste است.

در طول داستان، تله‌های مختلفی قرار دارد که هر کدام چالش‌هایی را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد. شخصیت‌پردازی جذاب این بازی به قدری توجه کاربران را به خود جلب کرده که در حال حاضر می‌توانیم آن را جز معدود بازی‌هایی که به عنوان بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان هستند، قلمداد کنیم.

بازی Celeste

بازی ماجراجویانه Ori and the Will of the Wisps

یکی از پلتفرمرهای ماجراجویانه که توسط مون استودیوز منتشر شده، بازی Ori and the Will of the Wisps است. این گیم‌پلی روایتگر شخصیتی به نام اوری و دوست او سِین است که در یک فضای رمزآلود قرار می‌گیرند.

این دو شخصیت باید معماهای گوناگون را حل کرده و با دشمنان خود مبارزه کنند. در طول مسیر امکان ارتقاء مهارت‌ها و توانایی‌ها برای گیمرها وجود دارد. گرافیک این بازی به صورت دو بعدی بوده و طراحی هنری آن بسیار چشم‌نواز است.

سازندگان این اثر در کنار طراحی بصری فوق‌العاده ، موسیقی متن بسیار گوش‌نوازی را در پس‌زمینه آن قرار داده‌اند که همین لذت بازی را دوچندان می‌کند.

بازی ماجراجویانه Ori and the Will of the Wisps

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

گیم‌پلی The Witcher 3: Wild Hunt توسط استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد تولید شده و یک اثر نقش‌آفرینی بی‌نقص به شمار می‌رود. شما در این نسخه با ویچرهای دیگر آشنا می‌شوید. کار مهم سی‌دی پراجکت رد این است که شخصیت‌های بسیاری از این مجموعه را به یاد ماندنی را دور هم جمع کرده است.

در طول این بازی می‌توانید به مکان‌های مختلف سفر کرده و ماموریت‌های فرعی بی‌شماری را انجام دهید. مانند سری‌های قبل این مجموعه امکان استفاده از سلاح و زره برای گیمرها وجود دارد و از سوی دیگر، شخصیت‌پردازی قوی، گرافیک بصری چشم‌نواز، آن را به یک اثر خاطره‌انگیز و خاص تبدیل کرده است.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

کلام آخر

بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان که هنوز هم تجربه لذت بخش بازی‌های ویدیویی را برای گیمرها تداعی می‌کنند، شامل بازی‌های Red Dead Redemption 2، GTA V هستند. این گیم‌پلی‌ها با گرافیک جذاب و موسیقی متن فوق‌العاده و ارائه در سبک‌های مختلف از جمله اول شخص طرفداران زیادی دارند. مایکروسافت قرار است با استفاده از قابلیت Forward Compatibility Backwar and قدرتمندتر از همیشه از این کنسول بازی پشتیبانی کند. با این قابلیت شما می‌توانید به صورت یک نفره یا چند نفره تجربه بازی‌های هیجان‌انگیز این کنسول بازی را داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های برجسته بازی‌های کنسول ایکس باکس وان استفاده از خط داستانی متنوع و ارائه در سبک‌های انیمیشن، لِگویی و اکشن و مبارزه‌ای است. این تنوع سبک باعث شده هنوز هم گیمرهای زیادی این کنسول بازی را نسبت به کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ترجیح دهند.

سؤالات متداول

  • کدام بازی جایگاه اول بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان را دارد؟

آثاری مانند  Red Dead Redemption 2و GTA V و Forza Horizon 4 برجسته‌ترین آثار کنسول ایکس باکس وان هستند.

  • آیا امکان انجام بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان وجود دارد؟

در حال حاضر با افزودن قابلیت Forward Compatibility Backward and می‌توان اکثر بازی‌های کنسول‌های نسل قدیمی را بر روی ایکس باکس وان نیز اجرا کرد.

  • پرفروش‌ترین بازی‌های ایکس باکس وان کدامند؟

از جمله پرفروش‌ترین بازی‌های ایکس باکس وان بازی A Plague Tale: Innocence وGTA V هستند.

بهترین بازی ‌های ایکس باکس وان

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *