راهنمای نصب و نحوه کرک کردن بازی ها

کرک ( Crack ) چیست ؟
کرک یعنی تغییر دادن ساختار فایل به منظور حذف کردن روش های حفاظی . کمپانی های بازیسازی برای آنکه بتوانند بازی های خود را بفروش برسانند ، از همان ابتدا از روش های مختلف حفاظتی از جمله ارائه بازی به صورت دی وی دی های قفل شده، نصب بازی با استفاده از شماره سریال، قفل های DRM ، Denuvo و … استفاده کرده اند و موفقیت هایی را نیز در این زمینه به دست آورده اند اما هنوز به هدف نهایی خود ، که جلوگیری از کرک کردن بازی های تولید شده است ، دست نیافته اند . به افرادی که بازی ها را کرک می کنند ، اصطلاحا کرکر می گویند ، آنها با استفاده از دیباگر و دیس اسمبلرها قادرند بازی ها را کرک کنند . جالب است بدانید بین سال های 2003 تا 2009 بیش از 3،164 گروه فعال وجود داشت که اکثر این گروه ها بیش از دو ماه از آغاز فعالیتشان می گذشت و تنها تعداد اندکی از آنها برای سال های بعد فعال ماندند . در ادامه به معرفی و راهنمای نصب نسخه های موجود بازیها خواهیم پرداخت .


آموزش نصب CODEX
آموزش نصب FitGirl
آموزش نصب Skidrow
آموزش نصب CPY
آموزش نصب Reloaded
آموزش نصب PROPHET
آموزش نصب 3DM
آموزش نصب 0XDEADC0DE
آموزش نصب GOG
آموزش نصب Xatab
آموزش نصب Darksiders
آموزش نصب GoldBerg
آموزش نصب Chronos
آموزش نصب Portable
آموزش نصب Early Access
آموزش نصب خطاهای معمول و راه حل ها
آموزش تصویری کپی و جایگزین کرک
آموزش تصویری اکسترکت فایل های فشرده
آموزش تصویری تعمیر فایل های فشرده

آموزش تصویری خاموش کردن یوزر اکانت کنترل ( UAC )


قبل نصب بازی چه کارهایی لازم است ؟

نام کاربری ویندوز شما باید به زبان لاتین باشد (اعداد مجاز نیز هستند)

بسیاری از بازی ها و کرک ها حتی ( کرک Codex ) هنگامی که User کامپیوتر شما غیر لاتین باشد ممکن است هنگام بازی با کرش کردن بازی مواجه شوید ، پس قبل از نصب بازی User Name خود را به لاتین تغییر دهید .

Re-hash کردن دیتا در صورتی که بازی را از Torrent دانلود کردید :

گاهی برخی از محتوی دانلود شده در Torrent در حالت blocks قرار میگیرند که در این صورت با بازکردن این سورس در نصب و اجرا با مشکل روبرو می شوید ، برای حل این مشکل از Re-hash استفاده کنید ، با این کار تورنت هر قسمت دانلود شده در حالت Block را برای تکمیل بررسی می کند و فایل های مشکل دار برای دانلود مجدد تنظیم می شوند .

غیر فعال کردن آنتی ویروس :

میشود گفت امروزه تمام کامپیوتر ها دارای آنتی ویروس هستند ، یکی از مشکل ساز ترین نرم افزار ها برای نصب بازی های کرک شده در تمام نسخه ها آنتی ویروس ها هستند که کرک بازی را ویروس شناخته و آن را پاک می کنند و یا اجازه اجرای آن را نمیدهند . برای نصب و اجرای بازی آنتی ویروس و فایروال سیستم عامل خود را غیر فعال کنید .

تنظیم UAC به پایین تریین سطح (Never Notify) :

UAC (User Access Control) یک سیستم دیگر است که شما را از نرم افزار مشکوک محافظت می کند . برای نصب بازی های کرک شده UAC را به پایین تریین سطح (Never Notify) تغییر دهید .

اطمینان حاصل کنید که حافظه مجازی کافی دارید ( برای آموزش تغییر به قسمت رفع ارور isdone.dll در آخر همین مطلب مراجعه کنید . )

اگر 4 گیگابایت رم دارید : تنظیم حافظه مجازی تا 8 گیگابایت ( اندازه سفارشی: هر دو اندازه اولیه و حداکثر را 8192 مگابایت تنظیم کنید ) اگر 8 گیگابایت رم دارید : تنظیم حافظه مجازی تا 16 گیگابایت ( اندازه سفارشی: هر دو اندازه اولیه و حداکثر را 16384 مگابایت تنظیم کنید ) اگر 16 گیگابایت رم دارید : حافظه مجازی را هم 16 گیگابایت کنید ( اندازه سفارشی: هر دو اندازه اولیه و حداکثر را 16384 مگابایت تنظیم کنید ) اگر 32 گیگابایت رم دارید : حافظه مجازی را هم 8 گیگابایت کنید ( اندازه سفارشی: هر دو اندازه اولیه و حداکثر را 8192 مگابایت تنظیم کنید ) System managed size را تنظیم نکنید چون باعث کاهش سرعت سیستم شما میشود . موثر ترین تنظیم برای تنظیمات VM است .

اطمینان حاصل کنید که فضای آزاد کافی در درایو مورد نظر دارید :

پیغام No enough disk space را نادیده نگیرید و حتی سعی کنید بازی را در درایوی نصب کنید که پس از نصب فضای خالی نسبتا زیادی داشته باشد .

هر ابزار سنگینی که در درایو مورد نظر هست را غیر فعال کنید :

اگر در درایو مورد نظر برنامه سنگین در حال اجرا و یا برای مثال در حال دانلود Torrent در همان درایو هستید و حافظه شما SSD نیست مراحل نصب شدیدا طولانی و خسته کننده میشود پس قبل از نصب ابزار های سنگین را بسته و دانلود را متوقف کنید و پس از نصب به ادامه دانلود بپردازید .

سعی کنید بازی را در درایو C نصب نکنید :

اگر شما در سیستم عامل خود Admin با درسترسی کامل نیستید برخی از پوشه ها و درایوها ممکن است برای حساب کاربری شما محدود باشد . گاهی اوقات بازی را نمی توان در C نصب کرد و گاهی اوقات برعکس، فقط در درایو سیستم میتوان نصب کرد .اگر مجبور به نصب بازی در درایو C شدید از نصب آن در پوشه های Program Files یا Program Files (x86) خودداری کنید این پوشه ها معمولا حقوق محدودی دارند .

پوشه Windows و زیر شاخه های آن را جستجو کنید و اگر فایل unarc.dll را مشاهده کردید آن را پاک کنید :

کرک Repack از unarc.dll سفارشی خود استفاده می کند و در صورتی که این فایل مخصوص Repack نباشد با ارور های مختلف روبرو می شوید پس این فایل را قبل از نصب بازی پاک کنید .

نصب بازیهای قدیمی را همانند تصویر زیر با دسترسی کامل شروع کنید :

راهنمای نصب و نحوه کرک کردن بازی های کامپیوتری


CODEX:

بازی های نسخه Codex به شکل فایل iso منتشر میشن که داخل آن فایل نصب بازی و کرکش موجود هست .

راهنمای نصب و کرک نسخه CODEX:

برای نصب بازی نسخه Codex باید فایل ISO رو مانت کنید ( آموزش مانت )

راهنمای نصب و کرک نسخه CODEX

بعد از مانت باید وارد درایو مجازی ساخته شده بشید . سپس فایل setup.exe را اجرا کنید و مراحل نصب را انجام دهید و منتظر باشید تا نصب به پایان برسد.

راهنمای نصب و کرک نسخه CODEX

 پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه CODEX شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید . ( فیلم آموزش کپی و جایگزین کرک )

راهنمای نصب و کرک نسخه CODEX


FitGirl :

بازی های نسخه کرک FitGirl به دلیل حذف زبان های اضافه حجم کمتری دارن و فایل این نسخه به صورت exe هست و حتی نیاز به کپی کرک نداره چون بازی به همراه کرک نصب میشه .

راهنمای نصب و کرک نسخه FitGirl:

فایل Setup.exe را اجرا کرده و مراحل نصب را انجام دهید و صبر کنید تا بازی نصب شود، پس از نصب می توانید بازی را اجرا کنید .

 راهنمای نصب و کرک نسخه FitGirlتوجه : اگر رم کامپیوتر شما 8 گیگابایت یا پایین تر است، در صفحه نصب بازی، تیک گزینه Limit installer to 2GB of RAM usage را بزنید.

راهنمای نصب و کرک نسخه FitGirl

برای رفع خطاهای نسخه FitGirl به این صفحه مراجعه کنید. ( راهنمای رفع خطای نسخه FitGirl )


Skidrow:

بازی های نسخه Skidrow به شکل فایل iso منتشر میشن که داخل آن فایل نصب بازی و کرکش موجود هست .

راهنمای نصب و کرک نسخه Skidrow:

برای نصب بازی نسخه Skidrow باید فایل ISO رو مانت کنید ( آموزش مانت ) سپس وارد درایو مجازی ساخته شده بشید و با اجرای Setup.exe بازی رو نصب کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Skidrow

پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه SKIDROW شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Skidrow:


 CPY:

بازی های نسخه CPY به شکل فایل iso منتشر میشن که داخل آن فایل نصب بازی و کرکش موجود هست .

راهنمای نصب و کرک نسخه CPY:

برای نصب بازی نسخه CPY باید فایل ISO رو مانت کنید ( آموزش مانت ) سپس وارد درایو مجازی ساخته شده بشید .

راهنمای نصب و کرک نسخه CPY

پس از آن فایل Setup.exe را اجرا کرده و مراحل نصب را انجام دهید (بعضی وقت ها ممکن است قبل یا بعد از Setup کلمه دیگری نوشته شده باشد، مانند تصویر زیر که قبل از Setup کلمه Origin آمده است).

راهنمای نصب و کرک نسخه CPY:

پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه Crack شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه CPY


Reloaded:

بازی های نسخه Reloaded به شکل فایل iso منتشر میشن که داخل آن فایل نصب بازی و کرکش موجود هست .

راهنمای نصب و کرک نسخه Reloaded:

برای نصب بازی نسخه Reloaded باید فایل ISO رو مانت کنید ( آموزش مانت ) سپس وارد درایو مجازی ساخته شده بشید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Reloaded

پس از آن فایل Setup.exe را اجرا کرده و مراحل نصب را انجام دهید.

راهنمای نصب و کرک نسخه Reloaded

پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه Crack شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Reloaded


PROPHET:

بازی های نسخه PROPHET به شکل فایل iso منتشر میشن که داخل آن فایل نصب بازی و کرکش موجود هست .

راهنمای نصب و کرک نسخه PROPHET :

برای نصب بازی نسخه PROPHET باید فایل ISO رو مانت کنید ( آموزش مانت ) سپس وارد درایو مجازی ساخته شده بشید .

راهنمای نصب و کرک نسخه PROPHET

پس از آن فایل Setup.exe را اجرا کرده و مراحل نصب را انجام دهید (بعضی وقت ها ممکن است قبل یا بعد از Setup کلمه دیگری نوشته شده باشد ).

راهنمای نصب و کرک نسخه PROPHET

پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه PROPHET شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید .

 راهنمای نصب و کرک نسخه PROPHET


3DM :

بازی های نسخه 3DM به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه 3DM :

فایل اجرایی بازی را اجرا کنید . بازی های نسخه 3DM به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه 3DM :


0XDEADC0DE :

بازی های نسخه 0XDEADC0DE به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه  0XDEADC0DE :

فایل اجرایی بازی را اجرا کنید . بازی های نسخه 0XDEADC0DE به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه 0XDEADC0DE


GOG :

بازی های نسخه GOG به شکل فایل exe منتشر میشن و کافیه بعد از نصب بازی رو اجرا کنید ، این نسخه حتی به کپی کرک نیاز نداره و کرک به همراه بازی نصب میشه .

راهنمای نصب و کرک نسخه  GOG :

فایل Setup بازی را اجرا و بازی را نصب کنید . نسخه GOG معمولا فایل آپدیت را به صورت فایل نصبی جدا قرار می دهد که پس از نصب بازی می توانید آپدیت را در همان مسیر نصب بازی نصب کنید همچنین در این نسخه کرک به همراه بازی نصب شده و پس اتمام نصب نیاز به کرک کردن بازی نبوده و به راحتی می توانید بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه GOG


Xatab :

بازی های نسخه Xatab به شکل فایل exe منتشر میشن و کافیه بعد از نصب بازی رو اجرا کنید ، این نسخه حتی به کپی کرک نیاز نداره و کرک به همراه بازی نصب میشه .

راهنمای نصب و کرک نسخه  Xatab :

فایل Setup بازی را اجرا و بازی را نصب کنید . در نسخه Xatab کرک به همراه بازی نصب شده و پس اتمام نصب نیاز به کرک کردن بازی نبوده و به راحتی می توانید بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Xatab


Darksiders :

بازی های نسخه Darksiders به شکل فایل exe منتشر میشن و کافیه بعد از نصب بازی محتوای پوشه کرک رو در محل نصب کپی و بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه  Darksiders :

برای نصب فایل setup.exe را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Darksiders

پس از پایان نصب بازی را اجرا نکنید، وارد پوشه Darksiders شده و تمامی محتوای آن را کپی کنید، وارد پوشه ای که بازی در آن نصب شده شوید و فایل هایی که کپی کرده بودید را جایگزین فایل های قبلی کنید .

آموزش نصب Darksiders


GoldBerg :

بازی های نسخه GoldBerg به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه  GoldBerg :

این نسخه از بازی نیاز به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

 راهنمای نصب و کرک نسخه GoldBerg


Chronos :

بازی های نسخه Chronos به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Chronos :

این نسخه از بازی نیاز به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

 راهنمای نصب و کرک نسخه Chronos


Portable :

بازی های نسخه Portable به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Portable :

این نسخه از بازی نیاز به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Portable


Early Access :

بازی های نسخه Early Access به شکل فایل exe و کرک شده منتشر میشن و کافیه بعد از دانلود بازی رو اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Early Access :

این نسخه از بازی نیاز به نصب و کرک کردن ندارد و پس از اکسترکت کافیست بازی را اجرا کنید .

راهنمای نصب و کرک نسخه Early Access


خطاهای معمول و راه حل ها :

I can’t run the setup.exe, it’s missing or nothing happens when I try to launch it! Windows Defender/SmartScreen (یا نرم افزار حفاظت مشابه، حتی مرورگر) آن را مسدود کرده است.

1 – در حالی که فایل بر روی دسکتاپ و یا در یکی از پوشه های کاربر شما قرار دارد روی آن کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید .

2 – در تب General روی Unblock کلیک کرده و Ok کنید .

خطاهای معمول و راه حل ها


رفع ارور isdone.dll :

رفع ارور isdone.dll

وارد Control panell شوید .
روی System and Security کلیک کنید .
روی System کلیک کنید .
روی Advanced system Setting کلیک کنید .
در زبانه Advanced قسمت Performance روی Setting کلیک کنید .
در صفحه باز شده روی زبانه Advanced کلیک کنید .
در قسمت Virtual memory روی Change کلیک کنید .
در صفحه باز شده تیک Automatically manage paging file size for all drives را بردارید .
درایو c را انتخاب کنید .
روی Custom size کلیک کنید .
در قسمت Initial size عدد 100 و قسمت Maximum size عدد 3000 را وارد کنید .
روی Set سپس Ok کلیک کنید .
وارد Run شده و عبارت %temp% را وارد کنید و روی OK کلیک کنید .
تمامی فایل و پوشه های این پوشه را پاک کنید .
کامپیوتر را ری استارت کنید .


 آموزش تصویری کپی و جایگزین کرک