دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

تنظیمات و مشخصات کلید اتوماتیک

کلید های اتوماتیک دارای انواع مختلفی نظیر کلید اتوماتیک کامپکت MCCB و کلید اتوماتیک هوایی ACB هستند و تمامی آنها به منظور حفظ سلامت تجهیزات و دستگاه های برقی و نیز افراد ساخته می شوند. کاربران گرامی در این مقاله با نحوه تنظیم و مشخصات کلید اتوماتیک آشنا و به مطالب جامعی دست خواهند یافت.

images_1697872565_65337ab5145b2.jpg

مشخصات فنی کلید اتوماتیک کدامند؟

کلید اتوماتیک دارای مشخصات فنی بسیاری هستند که در زیر به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم و توضیح مختصر و مفیدی برای هرکدام ارائه می دهیم.

نوع جریان کلید :کلید اتوماتیک به منظور عبور جریان ac یا dc طراحی شده است. در رابطه با کلید های ac می بایست فرکانسی که کلید در جهت کار در آن فرکانس ساخته شده است مشخص گردد.

تعداد قطب ها : کلید های اتوماتیک در انواع 1، 2، 3 و 4 قطب ساخته می شوند.

ولتاژ نامی عملکرد (Ue) : این علامت (Ue) نشان دهنده ولتاژ کاری کلید است که به طور معمول بر اساس ولتاژ بین فاز ها نشان داده می شود.

ولتاژ عایقی نامی (Ui) : به هیچ وجه ولتاژ کلید نباید از ولتاژ عایقی بالا تر برود. زیرا تست های عایقی و جریان خزشی کلید متناسب با آن انجام می شود.

ولتاژ ضربه نامی (Uimp) : این ولتاژ باید از حداکثر ولتاژ گذرایی که کلید اتوماتیک ممکن است در شبکه تحت تاثیر آن قرار بگیرد بیش تر باشد. ولتاژ ضربه نامی در کلید های خانگی برابر 6 کیلوولت و برای کلید های صنعتی برابر 8 کلیوولت است.

جریان نامی کلید های چهار قطبی : چنانچه کلید اتوماتیکی از یک قطب به منظور اتصال نول برخوردار باشد، آن قطب باید با حرف N مشخص شده باشد. در هنگام قطع، کنتاکت نول باید پیش از فاز ها باز نشده و در هنگام اتصال، این کنتاکت می بایست قبل از کنتاکت فاز ها بسته شود.

ظرفیت اتصال کوتاه وصل کلید : ماکزیمم پیک جریان اتصال کوتاه که کلید اتوماتیک قادر است در آن جریان در ولتاژ نامی و فرکانس نامی متصل شود. این جریان را جریان دینامیکی قابل تحمل کلید نیز می نامند. به صورت کلی کلیدهای حفاظتی از جمله کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک و غیره این قابلیت را دارند که وسیله های برقی را در برابر جریان اتصال کوتاه محافظت نمایند.

قدرت قطع اتصال کوتاه نهایی کلید : پارامتر مد نظر نشان دهنده حداکثر مقدار موثر جریان اتصال کوتاهی می باشد که کلید بدون خرابی می توان آن را قطع کند.

فرکانس نامی: فرکانسی است که کلید اتوماتیک برای کار در آن فرکانس ساخته شده و باقی مقادیر نامی برای کار کلید در آن فرکانس معتبر هستند.

images_1697872581_65337ac59d48b.jpg

تنظیمات کلید اتوماتیک شامل چه مواردی است؟

تنظیمات انواع کلید اتوماتیک شامل موارد متعددی از جمله تاخیر طولانی و کوتاه مدت، نظیم رله مغناطیسی، تنظیم رله خطای اتصال به زمین، تنظیم زمان تاخیر در قطع خطای زمین و… می باشد. در ادامه هرکدام از این موارد را بررسی و شرح خواهید داد.

جریان دائمی (Long time pickup current) : جریان دائمی در واقع جریان نرمال بار مصرفی است. منظور از جریان دائمی این است که اگر جریانی به طور مستمر از کلید اتوماتیک عبور کند، موجب قطع آن نشده و به مدار آسیبی وارد نشود.

تاخیر طولانی مدت (Long time delay:تنظیم تاخیر طولانی مدت به کلید اجازه راه اندازی بعضی از تجهیزات همچون ترانسفورماتورها یا الکتروموتور و نیز عبور جریان هجومی را بدون صدور فرمان قطع می دهد.

تاخیر کوتاه مدت (Short time delay) : تنظیم تاخیر کوتاه مدت تنظیمی است که موجب قطع جریان اتصال کوتاه با یک مکث عمدی یا یک تاخیر کوتاه توسط رله مغناطیسی می شود.

تنظیم رله مغناطیسی با حفاظت در مقابل اتصال کوتاه (Short time pickup:سطح جریان اتصال کوتاه می بایست در حدی باشد که پیش از وارد شدن هرگونه صدماتی به مدارات و تجهیزات، به وسیله تجهیز حفاظتی مدار قطع شود. هدف ازتنظیم رله مغناطیسی یا به اصطلاح تنظیم فانکشن S این است که تاسیسات الکتریکی را در برابر اتصال کوتاه محافظت کند.

تنظیم رله مغناطیسی با عملکرد سریع یا آنی (Instantaneous pickup) : تنظیم رله مغناطیسی با عملکرد آنی به تنظیم فانکشن نیز شناخته می شود و هدف از این فانکشن، حفاظت از تاسیسات الکتریکی در برابر اتصال کوتاه در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه وقفه ای است.

images_1697872604_65337adcd1498.jpg

تنظیم رله خطای اتصال به زمین (Ground fault pickup) : این عملکرد در زمان اتصال کوتاه خط به زمین یا G/L فعال می شود و به فانکشن Ig موسوم است. محدوده تنظیم جریان تنظیم رله خطای اتصال به زمین 20% تا 70% می باشد.

تنظیم زمان تاخیر در قطع خطای زمین (Ground fault delay:این تنظیم در هماهنگی در قطع به وسیله کلید های دیگر کاربرد دارد و در قطع خطای زمین/فاز، مدت زمان تاخیر یکی از اعداد 0.1، 0.25 و 0.4 می باشد. این تاخیر خود به دو گونه یعنی با شیب و به صورت زمان ثابت است. همانطور که گفته شد، مدت زمان تاخیر به صورت زمان ثابت در قطع خطای زمین/فاز یکی از اعداد 0.1، 0.25 و 0.4 است. از طرف دیگر، در تاخیر به شکل شیب، جریان های بزرگتر می توانند سریع تر رله را فعال کنند و کلید زودتر مدار را قطع خواهد نمود.

برای خرید انواع کلیدهای حفاظتی می توانید به لایت هوم مراجعه نمایید و محصولات برندهای مختلف را مشاهده کرده و خریداری کنید همچنین کارشناسان ما می توانند شما را در خرید این تجهیزات راهنمایی کنند.

  • 0 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *