دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

هموروئید و کیست مویی؛ 2 علت شایع درد لگن

بواسیر و کیست مویی هر دو ممکن است منجر به درد لگن شوند، این دو بیماری هر کدام بنا به دلایل مختلفی ایجاد شده که علت آنها نیز میتواند باعث درد لگن شود که هر کدام از بیماری ها بر شدت درد و نوع آن اثر می گذارند.

بیماری هموروئید به علت فشار زیادی که بر روی وریدهای مقعد وارد میکند، باعث بزرگ شدن و تورم این وریدها میشود. در این حالت، درد لگن ممکن است به دلیل فشار و تحریک اعصاب در منطقه دهانه روده و در نتیجه تحریک اعصاب در منطقه لگن و زیربطین رخ دهد.

کیست مویی می تواند به دلیل فشار بر روی بافت های اطراف و همچنین تحریک اعصاب در قسمت کمر، درد لگن را ایجاد کند.

هموروئید چیست؟

بواسیر یا همان التهابات وریدی یک بیماری شایع در منطقه پایینی روده بزرگ و کوچک است که در آن وریدهای موجود در این ناحیه به دلیل فشار زیاد، بزرگ شده و به صورت توده‌های کوچک و غیر طبیعی بروز میکنند. 

علائم این بیماری ممکن است شامل درد، خونریزی، خارش، سوزش و تورم در ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک باشد. همچنین، در صورتی که بواسیر باعث خروج خون از ناحیه مورد نظر شده باشد، ممکن است باعث تغییر در رنگ مدفوع شود. 

در بعضی موارد، بواسیر ممکن است باعث تشنج و درد شدید در ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک شود. همچنین، در صورتی که بواسیر باعث تغییر در فرم و شکل ناحیه پایینی روده بزرگ و کوچک شده باشد، ممکن است باعث ایجاد عفونت در این ناحیه شود. در بعضی موارد، بواسیر ممکن است باعث تغییر در شکل مدفوع و باعث ایجاد مشکلات هضمی شود.

images_1698750842_6540e17a21221.jpg

کیست مویی چیست؟

کیست مویی نیز یک توده چربی بوده که در ناحیه پوست و موهای کمر به وجود می آید. این توده چربی ممکن است به دلیل فشار بر روی بافت های اطراف و همچنین تحریک اعصاب در ناحیه کمر، درد، قرمزی، تورم و گاهی خارش ایجاد کند. همچنین، در صورتی که کیست مویی در نزدیکی اعصاب کمر قرار داشته باشد، درد لگن ممکن است به دلیل تحریک این عصب ها رخ دهد. 

در بعضی موارد، کیست مویی ممکن است باعث تغییر در فرم و شکل ناحیه و تغییر رنگ پوست شود. اگر که کیست مویی بزرگ باشد، میتواند عامل فشار بر روی بافت های اطراف و ایجاد درد باشد. 

آیا بواسیر و کیست مویی منجر به درد لگن می شوند؟

به طور کلی، درد لگن در اثر بواسیر و کیست مویی ممکن است به دلیل فشار و تحریک اعصاب در منطقه مورد تحت بررسی و در نتیجه تحریک عصب های موجود در منطقه لگن و زیربطین باشد. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

images_1698750904_6540e1b8d2ddc.webp

موثرترین روش های درمان بواسیر در خانه

در اینجا روشهای مختلف برای کمک به درمان بواسیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

روغن زیتون

اگر درمان بواسیر در خانه را آغاز کرده اید روغن زیتون زیادی را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بگنجانید تا حال روده های شما همیشه خوب بماند و به یبوست مبتلا نشوید.

یکی از روش های موثر استفاده از روغن زیتون همراه با عسل می باشد که به صورت یک مخلوط مساوی از ترکیب هر دو آن را میل کنید یا روی موضع هموروئید بمالید.

درمان بیرون زدگی بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام میشود درمان بیرون زدگی بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام میشود

وازلین برای درمان بواسیر

وازلین یا ژل نفتی به دلیل داشتن مواد تهیه شده از نفت می تواند برای بیماری هموروئید کمک کننده باشد. تاثیر وازلین بر بواسیر به این صورت است که با کمک به حفظ رطوبت پوست می تواند از حساسیت ناحیه کم کرده تا رگ ها متورم زمان بیشتری برای ترمیم داشته باشند ولی باز هم با این حال این ماده فقط برای توده های کوچک کمک کننده است و روی هموروئید باد کرده تاثیری ندارد.

ورزش و تحرک موثر در درمان بواسیر در خانه

برای درمان هموروئید در خانه خود ورزش های سبک و پیاده روی را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم می تواند تا حد زیادی دستگاه گوارش شما را تنظیم کند و حرکت روده های شما را نظم ببخشد.

درمان خانگی بواسیر با عنبر نسا

عنبرنسا در واقع سرگین یا پشگل الاغ ماده است که دارای خواص دارویی بسیاری است. نحوه اثرگذاری و استفاده آن برای بواسیر به این صورت است که باید عنبر نسا را از وسط نصف کرده و در طول روز به مدت چند بار یک نصفه را آتش زده و بعد از خاموش کردن شعله آن به محل بواسیر نزدیک کنید تا دود حاصل از عنبر نسا باعث ترمیم زخم ها و از بین بردن التهاب توده بواسیر شود.

این ماده همچنین برای درمان عفونت و ترشحات واژن زنان هم کاربرد دارد.

غذاهای فیبردار برای بواسیر

فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم حرکات روده ها بسیار مفید است. فیبر دشمن اصلی یبوست است و دفع مدفوع را بسیار راحت تر می کند. میوه ها وسبزیجات تازه و حبوبات به عنوان غنی ترین منابع فیبر شناخته می شوند. اگر به بواسیر مبتلا هستید در رژیم غذایی خود منابع سرشار از فیبر را قرار دهید.

درمان بواسیر با سرکه سیب در خانه

سرکه سیب یکی از موثرترین روش ها برای درمان بواسیر در خانه و کاهش علائم و نشانه های آن است.

می توانید یک پنبه ی کوچک و تمیز را کمی سرکه ی سیب آغشته کنید و مقعد خود را به آرامی با آن مالش دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید و هر بار پس از 20 دقیقه مقعد خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

از نشستن طولانی مدت در توالت و زور زدن بپرهیزید

اگر درمان خانگی بواسیر خود را آغاز کرده اید به هیچ عنوان برای طولانی مدت در توالت ننشینید و به هنگام دفع مدفوع خود زور نزنید چون این کار بیماری شما را وخیم تر می کند.

درمان کیست مویی در خانه

سینوس پیلونیدال معمولاً فقط از طریق جراحی و لیزر میتواند به طور دائمی درمان شود، اما روشهای خودمراقبتی زیادی وجود دارد که میتوانید برای کاهش علائم خود در خانه انجام دهید. Pilonidal sinus can usually only be permanently fixed through surgery, but there are plenty of self-care methods you can do to ease your symptoms.

در اینجا برخی از فعالیت ها و راه حل های اساسی برای کاهش خطر ابتلا به کیست مویی و همچنین کاهش ناراحتی شما در صورت وجود آن وجود دارد:

کمپرس گرم

استفاده از کمپرس مرطوب گرم می تواند ناحیه را گرم کرده و تسکین موقتی ملایمی را ایجاد کند. یک کمپرس گرم همچنین ممکن است باعث خروج بخار از داخل کیست مویی شده که درد و تورم را کاهش میدهد. از یک کیسه آب گرم یا پارچه مرطوب گرم شده استفاده کنید تا به آرامی آن را برای چند دقیقه روی ناحیه قرار دهید. در صورت نیاز همین کار را تکرار کنید.

حمام سیتز

اگرچه حمام سیتز معمولاً برای فیستول توصیه می شود، اما ممکن است برای مبتلایان به سینوس پیلونیدال نیز تسکین دهنده باشد. در یک وان کم عمق، آب گرم اضافه کرده و ناحیه توده را برای چند دقیقه خیس کنید. اگر باعث تسکین درد شد، این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

بهداشت

اطمینان حاصل کنید که ناحیه بین باسن همیشه تمیز و خشک است. هنگام تمیز کردن آن ناحیه با ملایمت رفتار کنید و همیشه با یک حوله خشک به خود ضربه بزنید. رطوبت ممکن است خطر رشد باکتری را افزایش دهد، بنابراین رعایت بهداشت ضروری است.

از بین بردن موهای زائد

از آنجایی که تصور می شود موهای رشد کرده نقش عمده ای در ایجاد عفونت در سینوس پیلونیدال دارند، می توانید با برداشتن موها از این ناحیه، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. لیزر موهای زائد و همچنین روش های سنتی مانند اصلاح و کرم های رفع موهای زائد میتواند خطر عفونت را کاهش دهد. پس از اصلاح، حتماً آن ناحیه را کاملاً تمیز کنید زیرا موهای شل نیز میتوانند به پوست آسیب وارد کرده و باعث ایجاد کیست شوند.

منبع خارجی خبر: https://pharmeasy.in/blog/pilonidal-sinus-causes-symptoms-remedies/

  • 0 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *