Memoria عنوانی در سبک ماجرایی است که در سال 2013 و توسط استودیو بازیسازی Daedalic Entertainment طراحی و منتشر شده است. در بازی Memoria شما کنترل دو شخصیت مختلف را بر عهده خواهید گرفت که هرکدام داستان منحصربهفردی دارند و در بازه زمانی خاصی نقشآفرینی میکنند. بازی بهطور متناوب بازیکن را در دو زمان متفاوت قرار میدهد و در هر بازه زمانی کنترل شخصیتی خاص را به بازیکن میدهد. شخصیت اول بازی Sadja نام دارد. او شاهزادهی یکی از پادشاهیهای جنوبی است و قصد دارد تا به یک اسطوره و قهرمان جنگی تبدیل شود. شخصیت دوم بازی یا Geron یک شکارچی پرنده است. معشوقه او توسط طلسمی پلید نفرینشده است و او قصد دارد تا به هر قیمتی که شده طلسم را باطل کند. کنترل گیم پلی بازی بهنوعی به بازیهای point & click شبیه است بدینصورت که فقط با استفاده از موس و کلیکهای پشت سر هم روند بازی ادامه خواهد یافت. هر شخصیت مهارتهای جادویی منحصربهفردی دارد که میتوانید از آنها در مواقع موردنیاز استفاده کنید. Sadja یا شاهزاده داستان، ماجراجوییهای خطرناکی بهمنظور شرکت در نبرد آونتوریا آغاز میکند. آونتوریا جنگ بسیار خطرناکی است که بین جادوگران در گرفته و در صحرایی دورافتاده به وقوع پیوسته است. شخصیت دوم بازی یعنی Geron، حدوداً 450 سال بعد از این جنگ و ماجراجوییهای Sadja زندگی میکند. معشوقه او به خاطر یک طلسم قدرتمند نفرین گشته و به کلاغ تبدیلشده است. تنها کسی که میتواند به او در شکست این طلسم کمک کند بازرگانی به نام Fahi است که از قدرتهای جادویی بهرهمند است. اما Fahi حاضر به همکاری نشده و شرطی برای او میگذارد. اخیراً Fahi رویاها و خوابهای عجیبوغریبی میبیند و از منشأ و معنی آن بیاطلاع است. او به Geron میگوید که در ازای حل کردن معمای این خواب و تعبیر آن به او کمک خواهد کرد. درنهایت داستان این دو شخصیت به یکدیگر گرهخورده و بازیکن سرانجام و نتیجه تمامی تلاشهای این دو شخصیت را خواهد دید.