نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

آیا علاقه دارید که به یک کاربر حرفه ای در زمینه Omnibox power تبدیل شوید و بتوانید از این طریق ساعت ها از وقت و زمان خود را در زمینه جست و جو در اینترنت کاهش دهید ؟ تنها چیزی که احتیاج دارید تعداد کمی Extension و اطلاعات در رابطه با آنها است .

نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

نوار جست و جوی Omnibox فقط برای جست و جو و وارد کردن یک پیوند استفاده نمی شود . کلمه Omni به معنای جهانی می باشد و این نوار ابزار فقط برای جست و جو در اینترنت استفاده نمی شود شما به معنای واقعی کلمه هر کاری با استفاده از این نوار جست و جو می توانید انجام دهید .

1 . ویرایش ابزار Omnibox Search

– اگر شما تاکنون از این قابلیت بی خبر بوده اید باید بدانید که Omnibox به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کلمات خاصی را که در سایت های مختلف به جست و جوی آنها می پردازید را ذخیره کنید و از این طریق به عمل جست و جوی خود سرعت بخشید .

در قسمت نوار جست و جوی نرم افزار Chrome خود راست کلیک کرده و گزینه Edit search engines را انتخاب کنید . در منوی باز شده اولین ردیف از سمت چپ نام سایت ، دومین ردیف کلمه جست و جو شده و ردیف سوم حاوی لینک می باشد .

نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

به طور پیش فرض این نوار ابزار قابلیت نشان دادن 5 نتیجه را دارد ، اما شما با راست کلیک کردن بر روی ایکون گوگل کرو در دستکتاپ خود و انتخاب گزینه Properties وارد منوی می شوید که از آنجا با مراجعه به بخش Target و وارد کردن این متن : omnibox-popup-count=10- می توانید تعداد نتایج جست و جوی خود را به عدد 10 افزایش دهید .

نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

2 . جست و جوی Google Drive یا Gmail

– اگر شما دارای اکانت Gmail یا Google Drive می باشید دیگر به احتیاجی به مراجعه به این صفحات برای جست و جوی مطالب مورد نیاز خود ندارید ، فقط کافی است که نرم افزار گوگل کروم خود را به اکانت gmail خود وصل کنید .

نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

در ادامه در قسمت نوار جست و جوی نرم افزار Chrome خود راست کلیک کرده و گزینه Edit search engines را انتخاب کنید و این سه گزینه را وارد کنید :

Add new search engine: Google Drive
Keyword: gdr
URL: https://drive.google.com/#search?q=%s

Add new search engine: Gmail
Keyword: gml
URL: https://mail.google.com/mail/ca/u/0/#apps/%s

3 . ایجاد میانبر برای پیوند ها و جست و جوها

– تا به امروز اکستنشن PIXSY یکی از محبوب ترین اکستنشن های محبوب نرم افزار GoogleChrome می باشد با نصب این اکستنشن کم حجم اما کار بردی شما می توانید به راحتی به سایت های مورد علاقه خود سر بزنید و احتیاجی به تایپ کردن نام طولانی انها ندارید .

نکات مفید برای یادگیری Chrome Omnibox

  • 0 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *