V-Ray Next Build
یک موتور رندرینگ قدرتمند و یک پلاگین در حوزه مدلسازی سه بعدی از کمپانی توانمند chaos group میباشد . استفاده از این نرم افزار V-Ray Next Build بدون اینکه نیاز باشد اطلاعات زیادی از نحوه عمل موتور رندر وی ری بدانید می تونید صحنه های بسیار جالب و زیبایی رو رندر کنید . تمامی مدلسازی شما چه در حوزه انیمیشن، چه در حوزه معماری، بازی سازی، فیلمسازی و … در نهایت باید به عنوان یه محصول نهایی رندر بشه و به دست مشتری برسه و این موتور رندر سازی است که حرف آخر رو میزنه. مثلا شما در 3D Studio Max یه مدل سه بعدی درست کردید و منابع نور، بافتهای مختلف و … رو براش تعریف کردید، موقعی که شروع به رندر کردن این مدل میکنید، حجم زیادی از داده ها و اطلاعات به موتور رندرینگ وارد میشه و موتور رندرینگ هم با استفاده از الگوریتمها و محاسبات دقیق خودش خروجی نهایی رو تولید میکنه . موتورهای رندرینگ زیادی وجود دارن و خودشون به دسته های مختلفی تقسیم میشن، V-Ray Next Build هم یکی از معروفترین موتورهای رندر سه بعدی unbiased است . با نصب V-Ray Next Build اجزاء و عناصر مختلفی به محیط مکس افزوده می شود.نور های Vray، اشیاء Geometric آن ، مواد و بافت های موجود در آن، دوربین ، سایه زن ها و از همه مهمتر سربرگ رندر آن که با تنظیماتش ، امکان کنترل کلیه پارامتر های صحنه را فراهم میکند .
گالری تصاویر :
لینک دانلود
راهنمای نصب V-Ray Next Build v4.10.03 for Revit
- ابتدا تمام پارت های نسخه مربوطه را دانلود کرده و سپس با استفاده از برنامهWinrar آنها را استخراج نمایید . (راهنمای اکسترکت کردن فایل ها)
- - اگر هنگام اکسترکت کردن فایل های زیپ شده با ارور هایی از قبیل CRC یا Password مواجع شدید می توانید با استفاده از اینراهنما فایل ها را تعمیر کنید .
- آنتی ویروس سیستم را خاموش کنید .
- فایل نصب V-Ray Next Build_setup را اجرا کرده و مراحل نصب را کامل کنید .
- در پوشه کرک فایل V4RCore.dll را کپی و در مسیر ( C:Program FilesChaos GroupV-RayV-Ray for Revit ) جایگزین کنید .
- مجدا از پوشه کرک فایل cgauth.dll را کپی و در مسیر ( C:Program FilesChaos GroupV-RayV-Ray for RevitLibrariesvrayappsdkbin ) جایگزین کنید .
- سپس فایل vray_BRDFScanned.dll را کپی و در مسیر ( C:Program FilesChaos GroupV-RayV-Ray for RevitLibrariesvrayappsdkbinplugins ) جایگزین کنید .
- Operating system: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, 64 bit versions only
- Processor: Intel Pentium IV or compatible processor with SSE2 support
- RAM: 4 GB RAM and 4 GB swap minimum – recommended 8 GB or more RAM, 8 GB or more swap file
- 3ds Max: 3ds Max 2011/3ds Max Design 2011 or later, 64 bit versions only